Skocz do zawartości

Sonda lambda


Marek70

Rekomendowane odpowiedzi

Albea 1.6 16V

Jako że pojawiaja się falowania na wolnych obrotach czysciłem przepustnicę z krokowym i przy okazji sprawdziłem sondę lambda - złacze na tym samym wsporniku co krokowy i potencjometr. Wg ksiażki Zembowicza powinienem miec rezystancję na pinach 1,2 około 4,5Ohm (grzałka) oraz piny 3,4 około 5000 Ohm (czujnik) - stwierdziłem około 3 Ohm na grzałce i przerwe na czujniku - przewody raczej nie uszkodzone - wzrokowo

Czy to wystarczy aby pokusic sie o wymianę - sprawdzenie na wyłączonym silniku w sposób jw? Czy te sondy na Allegro typu Bosch za 120,- są OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to wystarczy aby pokusic sie o wymianę - sprawdzenie na wyłączonym silniku w sposób jw?

Sprawdź dla 100% pewności jeszcze na pracującym silniku napięcie na pinach czujnika - jeśli nie będzie się zmieniać w zakresie 0-1V w zależności od dodawania/ujmowania gazu tylko cały czas będzie stałe, to ewidentnie będzie uszkodzona. Pomiar należy dokonywać po około minucie pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezabardzo da się radę sprawdzić standardowym miernikiem, ileś czasu temu na allegro kupiłem płytkę diodową która w czasie rzeczywistym pokazuje prace sondy lambda. Popatrz może teraz są też do sprzedania takowe. Ja mam ja podłączona cały czas i na nią też reguluje parownik LPG jak coś się z nim dzieje złego więc warto było coś takiego kupić koszt około 50 zł polecam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.