Skocz do zawartości

Dziury w przyspieszaniu


maciejsk

Rekomendowane odpowiedzi

Jadę sobie, cisnę na gaz, a go muli. Odpuszczam trochę cisnę i jedzie normalnie przez 200 km. Wyprzedzę na wysokich obrotach i znowu mulenie, które powraca co kilka minut. Latem zdarzało się często, zimą rzadziej ale też jest.

Objawy niby wskazują na potencjometr przepustnicy, ale to nie to. Myślałem o cewkach, ale nowe kosztują w ASO 750 PLN, a od DAEWOO 240 PLN, to sporo kasy, a nie mam pewności, czy to one, a komputer w ASO nie wykaże... Pozostaje tylko czujnik obrotów, ten przy pasku rozrządu...

Czy ktoś z Was miał cosik podobnego u siebie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jadę sobie, cisnę na gaz, a go muli. Odpuszczam trochę cisnę i jedzie

> normalnie przez 200 km. Wyprzedzę na wysokich obrotach i znowu

> mulenie, które powraca co kilka minut. Latem zdarzało się

> często, zimą rzadziej ale też jest.

> Objawy niby wskazują na potencjometr przepustnicy, ale to nie to.

> Myślałem o cewkach, ale nowe kosztują w ASO 750 PLN, a od DAEWOO

> 240 PLN, to sporo kasy, a nie mam pewności, czy to one, a

> komputer w ASO nie wykaże... Pozostaje tylko czujnik obrotów,

> ten przy pasku rozrządu...

> Czy ktoś z Was miał cosik podobnego u siebie???

Sprawdz jeszcze termostat przy filtrze powietrza,byc moze bierze za duzo goracego powietrza od silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jadę sobie, cisnę na gaz, a go muli. Odpuszczam trochę cisnę i jedzie

> normalnie przez 200 km. Wyprzedzę na wysokich obrotach i znowu

> mulenie, które powraca co kilka minut. Latem zdarzało się

> często, zimą rzadziej ale też jest.

> Objawy niby wskazują na potencjometr przepustnicy, ale to nie to.

> Myślałem o cewkach, ale nowe kosztują w ASO 750 PLN, a od DAEWOO

> 240 PLN, to sporo kasy, a nie mam pewności, czy to one, a

> komputer w ASO nie wykaże... Pozostaje tylko czujnik obrotów,

> ten przy pasku rozrządu...

> Czy ktoś z Was miał cosik podobnego u siebie???

A może coś z dopływem paliwa? Odpowietrzenie zbiornika, czy coś w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to mulenie pojawia sie przy jakims okreslonym zakresie obrotow? Czy zauwazyles moze zwiekszone spalanie?

Na Twoim miejscu sprawdzilbym wszystkie polaczenia (a w szczegolnosci te kostki od sondy lambda i czujnika predkosci obrotowej). Wymien takze filtr paliwa (jezeli tego jeszcze nie robiles).

A moze ktorys kabel zaplonowy ci sie konczy (np. moze byc nadlamany, rozgiely sie koncowki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy to mulenie pojawia sie przy jakims okreslonym zakresie obrotow?

> Czy zauwazyles moze zwiekszone spalanie?

> Na Twoim miejscu sprawdzilbym wszystkie polaczenia (a w szczegolnosci

> te kostki od sondy lambda i czujnika predkosci obrotowej).

> Wymien takze filtr paliwa (jezeli tego jeszcze nie robiles).

> A moze ktorys kabel zaplonowy ci sie konczy (np. moze byc nadlamany,

> rozgiely sie koncowki).

Kable i świece wymienione. Z filtra wylałem szlamz benzyną i go przedmuchałem - jest ok.

Latem wydawało mi się, że dziura występuje przy określonych obrotach, a teraz to różnie bywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może coś z dopływem paliwa? Odpowietrzenie zbiornika, czy coś w tym

> temacie?

Od nowego mam tak, że zbiornik jest szczelny. Jak jadę na stację, to po otwarciu korka wyrównuje się ciśnienie, tylko nie zwróciłem uwagi, czy zasysa, czy też wydmuchuje... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdz jeszcze termostat przy filtrze powietrza,byc moze bierze za

> duzo goracego powietrza od silnika

Klapka w termostacie telepoce sie luźno. Próbowałem odłączać wąż doprowadzający ciepełko znad kolektora i nic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli spadek mocy wystepuje przy okreslonych obrotach (tak od ok. 2500), to najprawdopodobniej uszkodzona jest sonda lambda. Jej napiecie (podczas pracy nagrzanego silnika) powinno podczas pracy oscylowac w granicach 0-1V (musi sie caly czas zmieniac, nie moze byc stale).

Np. tu masz tester:

http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Number=273514758&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli spadek mocy wystepuje przy okreslonych obrotach (tak od ok.

> 2500), to najprawdopodobniej uszkodzona jest sonda lambda. Jej

> napiecie (podczas pracy nagrzanego silnika) powinno podczas

> pracy oscylowac w granicach 0-1V (musi sie caly czas zmieniac,

> nie moze byc stale).

> Np. tu masz tester:

> http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Number=273514758&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

A tester jak podłączasz? Wkłuwasz się szpilką w kabel, czy sondę odłączasz od komputerka i zapodajesz ją do testera (albo woltomierza) ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od nowego mam tak, że zbiornik jest szczelny. Jak jadę na stację, to

> po otwarciu korka wyrównuje się ciśnienie, tylko nie zwróciłem

> uwagi, czy zasysa, czy też wydmuchuje...

Ja też tak mam, to są wymogi eklogii. Jest sobie chwytacz oparów (taki filtr z węglem aktywnym) a w nim zawór sterowany przez jednostkę sterującą i jak się tankuje to opary idą do filtra, a jak się jedzie to opary są pochłaniane przez silnik (spalane) a jednocześnie świeże powietrze regeneruje ten filtr. Itd, itp = jak się dolot świeżego powietrza u dołu w filtrze zapcha, np. błotem czy lodem to niezłe jajka mogą sie dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tester jak podłączasz? Wkłuwasz się szpilką w kabel, czy sondę

> odłączasz od komputerka i zapodajesz ją do testera (albo

> woltomierza) ???

Ja sonde badalem woltomierzem cyfrowym. Rozlaczylem wtyczke, wcisnalem cienkie kabelki i ponownie zlaczylem wtyczki. Do kabelkow podlaczylem woltomierz i po zapaleniu silnika mozesz obserwowac wskazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak się dolot świeżego powietrza u dołu w filtrze zapcha, np.

> błotem czy lodem to niezłe jajka mogą sie dziać.

Taka czarna kanciata puszka z 2 wężykami, tak?

Tam jest jakaś dziurka dolotowa??? Kurcze, może to jest przyczyną mulenia, że się błotkiem zablabrało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka czarna kanciata puszka z 2 wężykami, tak?

> Tam jest jakaś dziurka dolotowa??? Kurcze, może to jest przyczyną

> mulenia, że się błotkiem zablabrało?

Słyszałem o takich przypadkach, warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli spadek mocy wystepuje przy okreslonych obrotach (tak od ok.

> 2500), to najprawdopodobniej uszkodzona jest sonda lambda. Jej

> napiecie (podczas pracy nagrzanego silnika) powinno podczas

> pracy oscylowac w granicach 0-1V (musi sie caly czas zmieniac,

> nie moze byc stale).

> Np. tu masz tester:

> http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Number=273514758&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

hmm.gifczy to zalezy od temperatury silnika? niewiem.gif ja gubie moc mniej wiecej w tym zakresie (2500 obr.) na zimnym silniku.jak sie juz nagrzeje jest ok.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem niedawno podobnie, jak zimny to jak cię mogę ale rozgrzany pupa.gif, wymieniłem przewody, pasek roz. i ustawienie, świeczki, i pupa.gif gościu muwi zapchany katalizator (przejechane 208,5kkm) ciach wycięty, katalizator czyściutki, okazało się że to tłumik zapchany angryfire.gif(niedawno wymieniany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie na zimnym jest OK. Problemy są na nagrzanym...

A zaworki regulowane kiedy były?

Może po rozgrzaniu któryś z zaworów się nie domyka. Miałem tak w maluchu, na zimno miodzio a jak się rozgrzał to pupa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.