Skocz do zawartości

Ocena analizy spalin


krzychook

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie,

postanowiłem zrobić sobie analize spalin i wyszła jak widac na rysunku:

analiza.jpg

LINK do obrazka

EDIT: u mnie obrazek sie normalnie wczytuje.

No i teraz pytanie czy coś jest nie tak z ustawieniami instalacji gazowej, czy poprostu tak ma być...

Chodzi szczególnie o wyniki HC i lambda.

Za odpowiedzi w stylu gaz to zło dziękuję...

Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie info.

Jesli potrzeba dodatkowego info piszcie śmialo.

PS. BRC SQ24, samochód z podpisu, przebieg 84k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jakaś drobna nierównomierność dawkowania wtryskiwaczy LPG (cylinder do cylindra).

Niestety, ale nawet najlepsze wtryskiwacze LPG, zwłaszcza po pewnym przebiegu, mają gorszą precyzję dawkowania od przeciętnych wtryskiwaczy benzyny.

Z drugiej strony różnice nie są jakoś strasznie wielkie i jeśli poza tymi wynikami nic się nie dzieje, to na razie nie warto chyba podejmować żadnych nerwowych ruchów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sie wyjaśniło, klepię z firmy gdzie przcudnej urody system zabezpieczeń (czytaj zabez-piczeń) odciął bez jakiegokolwiek komunikatu w miejscu obrazka. Nie pomyślałem o tym od razu.

Po skorzystaniu z linka od razu się wyjaśniło grinser006.gif

W chacie sobie obejrzę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panie i Panowie,

> postanowiłem zrobić sobie analize spalin i wyszła jak widac na rysunku:

> LINK do obrazka

> EDIT: u mnie obrazek sie normalnie wczytuje.

> No i teraz pytanie czy coś jest nie tak z ustawieniami instalacji gazowej, czy poprostu tak ma

> być...

> Chodzi szczególnie o wyniki HC i lambda.

> Za odpowiedzi w stylu gaz to zło dziękuję...

> Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie info.

> Jesli potrzeba dodatkowego info piszcie śmialo.

> PS. BRC SQ24, samochód z podpisu, przebieg 84k km.

Analiza wykonana na zimnym silniku zolta.gif.

Na lpg wygląda na delikatnie ubogą mieszankę, z naciskiem na delikatnie waytogo.gif. Górna granica Lambda 1,030. Ogólnie mieści sie w normach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Analiza wykonana na zimnym silniku .

> Na lpg wygląda na delikatnie ubogą mieszankę, z naciskiem na delikatnie . Górna granica Lambda

> 1,030. Ogólnie mieści sie w normach.

Samochod był rozgrzany.

A temperatura na wydruku była w SKP na hali.

Po tej analizie byłem już u gazowca na regulacji i jest troche wzbogacona, ale wyniki niewiele sie poprawiły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HC na gazie może być więcej od benzyny.Taka jest właściwość gazu.W teorii mówiąc jak fizyk do silnika nie wlatuje benzyna ale tetralyna.Przy zasilaniu LPG do silnika wlatuje gaz.Gaz łatwiej wlatuje w szczelinę pomiędzy tłokiem a cylindrem i tam podczas suwu pracy się nie spala.Podczas suwu wydechu wylatuje ten niespalony gaz ze spalinami zwiększając ilość HC.

Druga przyczyna zwiększonego HC podczas spalania gazu wynika z mechanizmu zużywania oleju przez silnik.(zużycie oleju będącego na ściankach cylindrów).Część benzyny odparowuje stając się gazem,a część(30-50% zależnie od temperatury silnika) w postaci malutkich kropelek osiada na oleju będącym na ściankach cylindrów.Podczas suwu pracy te kropelki benzyny na powierzchni oleju się spalają najpierw i zmniejszają w ten sposób ilość spalanego oleju.Spalany olej wytwarza dużo HC.Podczas pracy silnika na gazie olej nie jest chroniony przed spaleniem przez będącą na jego powierzchni benzynę i spala się go więcej .Więcej spalonego oleju to więcej HC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy samochody nie miały katalizatorów to normalna ilość HC była ok. 300...900 ppm. HC to przy obecnych emisjach w pojazdach z katalizatorami najmniej szkodliwa substancja ulegająca w przyrodzie wystarczająco szybkiej biodegradacji.Ale ta niska szkodliwość dotyczy tylko rozgrzanych silników,bo podczas rozruchu silników zwłaszcza w niskich temperaturach HC powstaje w gigantycznej ilości.

Można by spróbować rozwiązać takie zadanie:Silnik o pojemności 1,0 L na monowtrysku po odpaleniu przy temperaturze -10 st.C.i pracy przez 40 sekund wyemituje 75 gram HC. Ile przejedzie km samochód z rozgrzanym silnikiem spalający 4,5 L/100km benzyny i emitujący 70 ppm HC by powstało 75 gram HC ? hmm.gificon_eek.gif

Odp:1900 km + - 20% smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawa teoria.

> Jest Twoja, czy gdzieś to wyczytałeś?

Wyczytałem w książkach dla studentów.To są często wyniki prac badawczych robioych w politechnikach w Polsce(lata 50-te do 90-tych),z porównaniem jak to sie ma z wynikami uzyskanymi w USA,niemcowni,anglowni,francowni,CCCP... .Poeksperymontować też każdy może i wyniki uzyskać podobne jak w tych książkach.Daje się zauważyć pewną specjalizacje politechnik na:paliwa,oleje,rozruch silników w niskich temperaturach,wtrysk paliwa do diesli,silniki do lokomotyw itd.

> Co to jest tetralyna tak BTW?

Ciekła benzyna pomieszana z odparowaną benzyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.