krzychook Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 Panie i Panowie, postanowiłem zrobić sobie analize spalin i wyszła jak widac na rysunku: LINK do obrazka EDIT: u mnie obrazek sie normalnie wczytuje. No i teraz pytanie czy coś jest nie tak z ustawieniami instalacji gazowej, czy poprostu tak ma być... Chodzi szczególnie o wyniki HC i lambda. Za odpowiedzi w stylu gaz to zło dziękuję... Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie info. Jesli potrzeba dodatkowego info piszcie śmialo. PS. BRC SQ24, samochód z podpisu, przebieg 84k km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaskowisnia Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 A gdzie rysunek, ani linka ani pliku nie widać...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychook Napisano 1 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > A gdzie rysunek, ani linka ani pliku nie widać...... U mnie obrazek sie wczytuje. Wrzuciłem linka pod obrazkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 Pewnie jakaś drobna nierównomierność dawkowania wtryskiwaczy LPG (cylinder do cylindra). Niestety, ale nawet najlepsze wtryskiwacze LPG, zwłaszcza po pewnym przebiegu, mają gorszą precyzję dawkowania od przeciętnych wtryskiwaczy benzyny. Z drugiej strony różnice nie są jakoś strasznie wielkie i jeśli poza tymi wynikami nic się nie dzieje, to na razie nie warto chyba podejmować żadnych nerwowych ruchów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaskowisnia Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 Sie wyjaśniło, klepię z firmy gdzie przcudnej urody system zabezpieczeń (czytaj zabez-piczeń) odciął bez jakiegokolwiek komunikatu w miejscu obrazka. Nie pomyślałem o tym od razu. Po skorzystaniu z linka od razu się wyjaśniło W chacie sobie obejrzę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > Panie i Panowie, > postanowiłem zrobić sobie analize spalin i wyszła jak widac na rysunku: > LINK do obrazka > EDIT: u mnie obrazek sie normalnie wczytuje. > No i teraz pytanie czy coś jest nie tak z ustawieniami instalacji gazowej, czy poprostu tak ma > być... > Chodzi szczególnie o wyniki HC i lambda. > Za odpowiedzi w stylu gaz to zło dziękuję... > Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie info. > Jesli potrzeba dodatkowego info piszcie śmialo. > PS. BRC SQ24, samochód z podpisu, przebieg 84k km. Analiza wykonana na zimnym silniku . Na lpg wygląda na delikatnie ubogą mieszankę, z naciskiem na delikatnie . Górna granica Lambda 1,030. Ogólnie mieści sie w normach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychook Napisano 1 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > Analiza wykonana na zimnym silniku . > Na lpg wygląda na delikatnie ubogą mieszankę, z naciskiem na delikatnie . Górna granica Lambda > 1,030. Ogólnie mieści sie w normach. Samochod był rozgrzany. A temperatura na wydruku była w SKP na hali. Po tej analizie byłem już u gazowca na regulacji i jest troche wzbogacona, ale wyniki niewiele sie poprawiły... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2010 > Po tej analizie byłem już u gazowca na regulacji i jest troche wzbogacona, ale wyniki niewiele sie > poprawiły... Tak, jak pisałem, nie jest to raczej kwestia regulacji, tylko równomierności dawkowania wtryskiwaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 HC na gazie może być więcej od benzyny.Taka jest właściwość gazu.W teorii mówiąc jak fizyk do silnika nie wlatuje benzyna ale tetralyna.Przy zasilaniu LPG do silnika wlatuje gaz.Gaz łatwiej wlatuje w szczelinę pomiędzy tłokiem a cylindrem i tam podczas suwu pracy się nie spala.Podczas suwu wydechu wylatuje ten niespalony gaz ze spalinami zwiększając ilość HC. Druga przyczyna zwiększonego HC podczas spalania gazu wynika z mechanizmu zużywania oleju przez silnik.(zużycie oleju będącego na ściankach cylindrów).Część benzyny odparowuje stając się gazem,a część(30-50% zależnie od temperatury silnika) w postaci malutkich kropelek osiada na oleju będącym na ściankach cylindrów.Podczas suwu pracy te kropelki benzyny na powierzchni oleju się spalają najpierw i zmniejszają w ten sposób ilość spalanego oleju.Spalany olej wytwarza dużo HC.Podczas pracy silnika na gazie olej nie jest chroniony przed spaleniem przez będącą na jego powierzchni benzynę i spala się go więcej .Więcej spalonego oleju to więcej HC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 Gdy samochody nie miały katalizatorów to normalna ilość HC była ok. 300...900 ppm. HC to przy obecnych emisjach w pojazdach z katalizatorami najmniej szkodliwa substancja ulegająca w przyrodzie wystarczająco szybkiej biodegradacji.Ale ta niska szkodliwość dotyczy tylko rozgrzanych silników,bo podczas rozruchu silników zwłaszcza w niskich temperaturach HC powstaje w gigantycznej ilości. Można by spróbować rozwiązać takie zadanie:Silnik o pojemności 1,0 L na monowtrysku po odpaleniu przy temperaturze -10 st.C.i pracy przez 40 sekund wyemituje 75 gram HC. Ile przejedzie km samochód z rozgrzanym silnikiem spalający 4,5 L/100km benzyny i emitujący 70 ppm HC by powstało 75 gram HC ? Odp:1900 km + - 20% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 Ciekawa teoria. Jest Twoja, czy gdzieś to wyczytałeś? Co to jest tetralyna tak BTW? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 > Ciekawa teoria. > Jest Twoja, czy gdzieś to wyczytałeś? Wyczytałem w książkach dla studentów.To są często wyniki prac badawczych robioych w politechnikach w Polsce(lata 50-te do 90-tych),z porównaniem jak to sie ma z wynikami uzyskanymi w USA,niemcowni,anglowni,francowni,CCCP... .Poeksperymontować też każdy może i wyniki uzyskać podobne jak w tych książkach.Daje się zauważyć pewną specjalizacje politechnik na:paliwa,oleje,rozruch silników w niskich temperaturach,wtrysk paliwa do diesli,silniki do lokomotyw itd. > Co to jest tetralyna tak BTW? Ciekła benzyna pomieszana z odparowaną benzyną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.