Skocz do zawartości

termostat do wymiany? szybka pomoc


grand1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam auto stoi na dworze 900 po odpaleniu silnika lub po ok 3km przy dzisiejszych mrozach dolny wąż jest lekko ciepły a górny nieznacznie cieplejszy. Dajmy na to dolny z 40C górny z 60C.

Do tego jeszcze w aucie mam dosyć zimno nawet po 6km leci letne powietrze a gdy stoi na wolnych obrotach leci też letne gdy go przegazuję zwiększą sie obroty to leci z nawiewu cieplejsze.

Czy termostat jest do wymiany?

A jaką rezystancję ma mieć czujnik temp płynu w termostacie ten od składu mieszanki oczywiście sprawny?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest cento... zanim sie nagrzeje to troche minie,tym bardziej w tych temperaturach...

jak sie ciecz nagrzeje do odpowiedniej temperatury,to termostat dopiero pusci Ci cieplo...

a jak sie nie bedzie nagrzewac lub nie bedzie Ci dogrzewac po powiedzmy 15km to bedzie do wymiany.

jak chcesz zeby Ci sie szybciej zagrzał,to nie włączaj dmuchawy od razu na full,tylko na pierwszy bieg i jak poczujesz cieplo,dopiero sobie zwieksz. mnie dziś rano 15min nie wystarczyło,żeby zagrzać auto na tyle,żeby leciało cieplo, a auto stało z włączonym pierwszym biegem dmuchawy,natomiast po 17 wystarczyło ok 10minut i było cieplutko...

jest zima,wiec tak czy siak auto bedzie wiecej palic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaką mają mieć temperature węże dolny i górny z chłodnicy bo słyszałem różne wersje?

> W Uno wymieniałem i teraz na sprawnym termo dolny wąż jest ciepły a górny zimny.

dopóki nie zagrzejesz auta,tak będzie... a zauważ,że chłodnica ma chłodzić płyn,więc wlot będzie cieplejszy,a wylot chłodniejszy... tak na zwykłą logikę;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc o tym gadam górny jest zimny bo termostat nei puszcza ciepłego płynu, a dolny jest ciepły bo dostaje sie do chłodnicy płyn który już się zagrzał w bloku silnika i nagrzewnicy.

Co z tym termostatem te objawy świądczą o tym by go wymienić?

Czy czujnik na termostacie też wymienić?

CO myslicie o termostatach firmy Vernet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla świętego spokoju możesz wymienić ten termostat,ale ja bym go jeszcze nie ruszał,póki go dobrze nie sprawdzisz...

w pracy montuje termosy tylko tej firmy i ludzie chwalą je;)

jeśli Ci obroty nie falują,a auto odpala jak trzeba,to czujnika nie wymieniaj.

edit: co do nagrzewania to weźmy pod uwagę,że pacjentem jest 899,które w naturze ma,że długo się nagrzewa w zime.

nie wiem jak to wygląda w 1.1, 1.2 itp,ale są to większe silniki,z tą samą chłodnicą,więc przypuszczam,ze w nich szybciej się nagrzeją niż w 900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O te nczujnik pytam dlatego bo odpala normalnie ale przez 1 minute z rana dosyć głośno chodzi na ssaniu a nawet jak sie zagrzeje to po puszczeniu pedału schodzi z 4sekundy bo normalnych obrotów.

Krokowca sprawdzałem jest ok(lambda wtrysk też ok) a ten czujnik temp w termostacie głównie kieruje ssaniem gdy jest zimny i dawką paliwa nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz bardzo łatwo sprawdzić termostat zapalając zimny silnik zostaw go na wolnych obrotach i

> chwyć za górny wąż jak sie bedzie od razu powoli nagrzewał to termostat masz do wymiany

Oj dokładnie od początku się nagrzewa razem z dolnym weżem.

Niby wszystko ok ale musze dojść dlaczego pali 9l pomimo nawet krótkich tras, ale żeby uszkodzony aż termostat tyle spalał?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na krótkich trasach właśnie bedzie wiecej spalał,bo masz częstsze odpalanie co do ilości kilometrów,a druga sprawa,że w ten sposób silnik masz nie dogrzany,jak jeździsz tylko np 6km w jedna strone i przez ten czas może mieć lekko wyższe wolne obroty w celu zagrzania go...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem z tym ciepłym powietrzem, leciało letnie, jak na postoju to jeszcze chłodniejsze a jak się chwile prze-gazowało to znowu troszkę cieplejsze. Po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy i teraz grzeje jak ta lala:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tak miałem z tym ciepłym powietrzem, leciało letnie, jak na postoju to jeszcze chłodniejsze a

> jak się chwile prze-gazowało to znowu troszkę cieplejsze. Po wymianie termostatu wszystko

> wróciło do normy i teraz grzeje jak ta lala:)

Mialem tak samo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc problem zdiagnozowany bo grzeją see 2 węże.

> Więc jak auto pali ok 8,6l to mysle zejdzie do tych 7 po wymianie.

Mi chochlował ponad 9, jak było cieplej to tak 7,4 ale wtedy termostat był chyba ok. Zobaczymy jak mu teraz spalanie wyjdzie cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi chochlował ponad 9, jak było cieplej to tak 7,4 ale wtedy termostat był chyba ok. Zobaczymy jak

> mu teraz spalanie wyjdzie

Więc aż tyle 9l z niesprawnym termostatem Ci palił? pozatym wszystko było sprawne tylko termostat zwalony?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc aż tyle 9l z niesprawnym termostatem Ci palił? pozatym wszystko było sprawne tylko termostat

> zwalony?.

Tak ale to wszystko na krótkich trasach, tak ok 4km, jak było cieplej to palił mi 7-7,5 ale nie wiem czy wtedy termostat był dobry czy już zwalony?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc termostat był objawem spalanie chyba bo zamiast być zamknięty to lał płyn jak z cebra do chłodnicy na zimnym.

założyłem verneta zobaczymy jak ze spalaniem czy jeszcze mu coś dolega.

mała ciekawostka, fabrycznie montowane termostaty w seicento nie są orginałami fiata tylko firmy wahler, dlatego brak napisu fiat na termostacie jakość i cena porównywalna z vernetem.

Aaa czy to normalne że na pracy na wolnych obrotach na nowym termostacie wentylator chłodnicy załączył się dopiero po ok 28min yikes.gif?. temp w garażu gdzie czekałem aż załączy się wentylator ok 6C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak sie ciecz nagrzeje do odpowiedniej temperatury,to termostat dopiero pusci Ci cieplo...

No tu trochę bym polemizował. Wnioskując z Twojej odpowedzi, ciepłe powietrze z kratek powinno lecieć dopiero przy otwarciu termostatu na duży obieg. A co za tym idzie, dopiero przy ok 87'C bo wtedy zaczyna puszczać termostat palacz.gif

A tak nie jest palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.