marcin77 Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 jaką średnice mają rury w układzie wydechowym chodzi o silnik 899 lub 1 liter bo chyba to samo, wiem że sienek i honza wymieniał lub sprawdzał lub coś tam eksperymentowali , planuje wymiane od kolektora do końcowego tłumika ile kosztuje u was (warszawiacy) koszt sprawdzenia mocy na hamowni ( u mnie brak a najbliżej do wawy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > jaką średnice mają rury w układzie wydechowym chodzi o silnik 899 lub > 1 liter bo chyba to samo, wiem że sienek i honza wymieniał lub > sprawdzał lub coś tam eksperymentowali Kolega mnie uprzedził bo tesh chciałem oto zapytać mam zamiar złożyć strumienicę i chciałem sie o średnice rury zapytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 Ja tez zostalem wyprzedzony. mam podobne pytanie. tyle, ze w moim wypadku potrzebny jest uklad z katalizatorem i pod silnik 1.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 W 1.0 srednica 35mm, ja bede zakladal najprawdopodobniej cały 40mm(jak sa takie rury w sprzedarzy), w kazdym badz razie chce cos pomiedzy 35 a 40, wraz z kolektorem 4-2-1 kopia supersprinta do cc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guesswho Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > jaką średnice mają rury w układzie wydechowym chodzi o silnik 899 lub > 1 liter bo chyba to samo, wiem że sienek i honza wymieniał lub > sprawdzał lub coś tam eksperymentowali , planuje wymiane od > kolektora do końcowego tłumika > ile kosztuje u was (warszawiacy) koszt sprawdzenia mocy na hamowni ( > u mnie brak a najbliżej do wawy) az strach sie bac tego przyrostu mocy... Ja obstawiam, ze sie popsuje charakterystyka momentu... a przyrost jesli w ogole bedzie... to smiechowy. Zycie pokazuje, ze seryjne uklady wydechowe przy seryjnych silnikach sprawdzaja sie najlepiej... ale jak ktos lubi Sory za OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 Ja zakladam wiekszy wydech bo zakladam walek od sportinga najprawdopodobniej jeszcze zaworki od sc plus tuning glowicy. A co do seryjnych silników to moge sie podpisać pod tym co napisał ali_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guesswho Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > Ja zakladam wiekszy wydech bo zakladam walek od sportinga > najprawdopodobniej jeszcze zaworki od sc plus tuning glowicy. > A co do seryjnych silników to moge sie podpisać pod tym co napisał > ali_ Nie taniej bedzie kupic sportinga ? albo chociaz silnik... ps nadal nie widze potrzeby wymiany wydechu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 Na pewno nie będzie taniej cały tuning o którym pisałem zamyka się w kwocie 500zł, wszystko robie sam. W przyszlości może będzie wał korbowy od 1.1(jeśli to możliwe) i wałek od p75. No wydech chcaiłbym zrobić tak 38mm, ale nie ma takiej rury w sprzedarzy, chce go zminić bo stary swoje wyjezdził, a po co kupować serie? A te gięcia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 O wlasnie i jeszcze bedzi poziomy gaznik, a moze dwa, czekam tylko na sianko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ISS_Tuning Napisano 12 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2005 > Kolega mnie uprzedził bo tesh chciałem oto zapytać mam zamiar złożyć > strumienicę i chciałem sie o średnice rury zapytać nie pakuj sie w strumienice strunmienice za 200-300zl nic nie daja a co najwyzej moga popsuc, kolejna rzecza jest to ze strumienice trzeba przeliczyc tzn dokladnei trzeba wyliczyc gdzie ja zamontowac odleglosc od kolektora wylotowego, montaz na chybil trafil moze przyniesc same szkody (zjawiska falowe z fizyki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guesswho Napisano 12 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2005 > Na pewno nie będzie taniej cały tuning o którym pisałem zamyka się w > kwocie 500zł, wszystko robie sam. Proponuje Ci zrobic cos takiego... ...zrob sobie arkusz kalkulacyjny, albo nawet zloz ksiazeczke, wpisuj tam wszystko co kupiles do tuningu wszystkie obrobki itp... czyli kazda uszczelke, olej, srubke, nakretke, szlifowanko itp wszystko... podlicz to jak skonczysz. :D Zrob pomiary przed - najlepiej hamownia - a ostatecznie, na takich samych oponach znajdz jakis prosty odcinek testowy... i pomierz czasy "od slupa do slupa" ...i je zapisz... w roznych konfiguracjach... czyli np 0-100m 0-500m 0-1000m. Im droga ma wiecej "znakow" tym lepiej bo mozesz sobie wiecej miedzyczasow zlapac... zapisuj tez, gdzie zmieniasz biegi itp... nie ma czegos takiego jak "tani tuning mechaniczny" Wiec proponuje Ci odrazu porobic pomiary, bo potem bedziesz pisal... "czuje, ze lepiej idzie" jak zgubilem tlumik to wszyscy, ktorych wiozlem tez "czuli moc" ...szkoda, ze pomiary pokazaly zupelnie co innego. W przyszlości może będzie wał > korbowy od 1.1(jeśli to możliwe) Watpie... na 90% blok bedzie wyzszy w 1,1... przynajmniej tak bylo we wszystkich innych silnikach fiatowych... mozna by sprobowac dobrac krotsze korby... ale to juz sie sily inaczej poukladaja. I moze sie wszystko rozpie.... znaczy popsuc. > i wałek od p75. No wydech > chcaiłbym zrobić tak 38mm, ale nie ma takiej rury w sprzedarzy, > chce go zminić bo stary swoje wyjezdził, a po co kupować serie? > A te gięcia... Po co kupowac serie ? Bo... ma wiecej mocy ...w SERII Jest seryjna... czyli bardziej trwala, mniej pali. Co nie jest bez znaczenia jesli auta uzywasz na codzien... I baza do ewentualnego tuningu o wiele lepsza. Jesli starego silnika nie opchniesz... to w razie gdy jakiegos powaznego padu , mozesz "umobilnic" auto w zasadzie bez kosztow i w ciagu dnia... Jeszcze szczegolnie po co robic tuning slabszego silnika... ktory wystepuje w tym modelu... ??? Przyszlosciowo lepiej zastosowac 1,1... oczywiscie byly jeszcze wieksze silniki 1,3 1,4 i turbo to tu faktycznie ma juz nie zmieniac ze wzgledu na - wieksza mase tych silnikow (dla ludzi co chca aby ich auto skrecalo to ma znaczenie ) no i konstrukcje, ktora siega lat 70tych co do turbo... to niektorzy poprostu wola dzwiek atmosferyka co sie kreci do 9000rpm niz swist gwizdka. No i pomijam stan w jakim sie dostanie turbo silnik do uno. Oczywiscie zrobisz jak chcesz bo to Twoje auto... ale z tego co pisales to jeszcze nic nie tuningowales... pewnie sporo sie naczytales na necie o tuningu... z wielu stronek robionych przez ludzi, ktorzy najczesciej tez nie tuningowali... chociazby artkul o tuningu na stronie "klubowej" przypominaja mi sie artykuly z GT i WRC ..."resor obciac od dwa zwoje" :D Ale przynajmniej wesolo jest eh... milej zabawy zycze... tylko prosze porob mozliwie precyzyjne pomiary i przedstaw potem ich wyniki... nawet te zle... a moze zwlaszcza te zle :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janek Yo! Napisano 12 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2005 > jaką średnice mają rury w układzie wydechowym chodzi o silnik 899 lub > 1 liter bo chyba to samo, wiem że sienek i honza wymieniał lub > sprawdzał lub coś tam eksperymentowali , planuje wymiane od > kolektora do końcowego tłumika > ile kosztuje u was (warszawiacy) koszt sprawdzenia mocy na hamowni ( > u mnie brak a najbliżej do wawy) W przypadku turbo średnica może miac wieksze znaczenie. Osobiście radze - mozliwie jak najbardziej wyprostować (wyeliminowac kolanka) układ wydechowy. Najlepiej przelotowy. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 16 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2005 Samochodu nie kupowałem, jest w rodzinie od 11 lat. Na pewno go nie sprzedam, szkoda. Będe kupował drugi samochód, więc nie będę pakował siana w tego. A co do tuningu to moge liczyć na pomoc ludzi którzy mają już to za sobą, i efekty są pozytywne. A wyniki pokarze, i tez zrobie tabelke w excelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 16 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2005 > Nie taniej bedzie kupic sportinga ? albo chociaz silnik... ps nadal > nie widze potrzeby wymiany wydechu... no coz, w moim wypadku prawdopodobnie potrzeba jest. raz, ze kat juz pewnie stopiony do zera (badania spalin ledwo w normie) i trzeba bedzie wymienic przed TÜVem. jesli znajde cos w podobnej cenie do serii to raczej bede sie sklanial do kompletu (od silnika az po zderzak), tym bardziej, ze moze akurat bedzie jechalo lepiej. a nawet jesli nie to raczej nie bedzie jechalo duzo gorzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 16 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2005 > az strach sie bac tego przyrostu mocy... > Ja obstawiam, ze sie popsuje charakterystyka momentu... a przyrost > jesli w ogole bedzie... to smiechowy. Zycie pokazuje, ze seryjne > uklady wydechowe przy seryjnych silnikach sprawdzaja sie > najlepiej... ale jak ktos lubi > Sory za OT dlatego nie będe dłubał przy wydechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 17 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2005 > ile kosztuje u was (warszawiacy) koszt sprawdzenia mocy na hamowni ( > u mnie brak a najbliżej do wawy) z mojej wiedzy wynika ze wykonanie przypadkowego ukladu wydechowego zmienia charakterystyke silnika w przypadkowa. a zgodnie z jednym z praw Murphiego silnik bedzie gorzej pracowal niz na oryginalnym. dobor ukladu wydechowego jest jednym z bardziej skomplikowanych zagadnien zwiazanych z opracowywaniem napedu do samochodu, nie tylko teoretycznych ale takze empirycznych. subiektywne odczucia do wzrostu mocy po wymianie na wydech tzw. stuingowany sa zazwyczaj w strone wzrotu mocy, ale wiaze sie to tylko z tym ze auto znacznie glosniej. byle jakie badanie na hamowni wykaze ze zazwyczaj mozna zauwazyc znaczny spadek mocy a o za tym idzie takze momentu, gdyz jak wiadomo z lekcji fizyki moc jest zwiazana z momentem liniowo. jesli moge cos doradzic, to szkoda kasy na modenizacje tlumika, chyba ze ktos chce zmienic charakteystyke akustyczna wozu lub ma zamiar dzwiekiem stracac gruszki z drzewa. o metodologii doborow tlumikow mozna sobie poczytac w ksiazce kordznskiego Uklady wydechowe pojazdow. pozdrawiam tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.