Pirat7993 Napisano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 Pany trapi mnie jedno pytanie , "dlaczego" juz chwile temu (ponad rok) robiłem u siebie kompletne hamulce , wszystko co było do wymiany zostało wymienione i to na w sumie nie takie kiepskie komponenty - na przód brembo max + FP na tył tez bebny brembo + ferodo premier, mysle ze nie jest to taki najgorszy sprzęt + wezyki elastyczne z tylu i 2 cylinderki........ wszystko 100% pewnie odpowietrzone a efekt no niestety nie zadowalający a niedawno byłem z kolezanką kupować punto 2 1.2 8v i w sumie hample sie juz kończyły (bo wymieniałem tydzien po zakupie i tarcze i klocki) i wszystko seria (tarcze bosch klocki maff) i nawet lekko przyhamowując bym sobie wszystkie zęby powybijał i tak mnie trapi pytanie oco w tym chodzi przeciez P2 ma wszystko identyczne jak CC jedynie co to serwo delikatnie większe (ale bez przesady) i pompa o ile pamietam chyba inna czy to własnie to serwo robi az taką robote ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisoo Napisano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 punto z ABS em czy bez ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 bez u mnie od 98r jeszcze seria nie ruszane zostały : pompa , serwo i przednie zaciski , ręczny prawidłowo podciągniety na 3 ząbki , wszystko ma przebieg 110 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelo2222 Napisano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 Pompa i servo inne ale też mnie to dziwi w innych autach i w seicentach o znikomych przebiegach - ostro działają a u mnie też jakieś gumowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisoo Napisano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 > bez to pozostaje raczej kwestia opon ... szerokość , jakość , głębokość bieżnika ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 > to pozostaje raczej kwestia opon ... szerokość , jakość , głębokość bieżnika ... to na pewno nie to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktoor4 Napisano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 > Pany trapi mnie jedno pytanie , "dlaczego" > juz chwile temu (ponad rok) robiłem u siebie kompletne hamulce , wszystko co było do wymiany > zostało wymienione i to na w sumie nie takie kiepskie komponenty - na przód brembo max + FP > na tył tez bebny brembo + ferodo premier, mysle ze nie jest to taki najgorszy sprzęt + wezyki > elastyczne z tylu i 2 cylinderki........ wszystko 100% pewnie odpowietrzone > a efekt no niestety nie zadowalający > a niedawno byłem z kolezanką kupować punto 2 1.2 8v i w sumie hample sie juz kończyły (bo > wymieniałem tydzien po zakupie i tarcze i klocki) i wszystko seria (tarcze bosch klocki maff) > i nawet lekko przyhamowując bym sobie wszystkie zęby powybijał > i tak mnie trapi pytanie oco w tym chodzi przeciez P2 ma wszystko identyczne jak CC jedynie co to > serwo delikatnie większe (ale bez przesady) i pompa o ile pamietam chyba inna > czy to własnie to serwo robi az taką robote ? Tu chyba nie chodzi o wydajność serwa, wydaje mi się, że zależne jest to od twardości elementów ciernych. Ferodo premier to jedno z najtwardszych klocków do cc, tak samo tarcze brembo max, a im twardsze elementy to gorzej hamuje, ale za to mniej się nagrzewa. Myślę, że jak zmienisz na komplecik firmy "ABS" który jest miękki, problem powinien zniknąć ponieważ im bardziej miękki jest klocek to lepiej dopasowuje sie do tarczy. A punto II, którym jechałeś mogło mieć komplecik 257mm i to dla tego odczułeś różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 U mnie bardzo dużo dała wymiana płynu hamulcowego na nowy, jak doszły wentyle 240 to już stawał dęba (przynajmniej takie miałem odczucie w porównaniu do serii) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 > U mnie bardzo dużo dała wymiana płynu hamulcowego na nowy, jak doszły wentyle 240 to już stawał > dęba (przynajmniej takie miałem odczucie w porównaniu do serii) w sumie wymieniałem płyn na nowy zmianie tego wszystkiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 > Tu chyba nie chodzi o wydajność serwa, wydaje mi się, że zależne jest to od twardości elementów > ciernych. Ferodo premier to jedno z najtwardszych klocków do cc, tak samo tarcze brembo max, a > im twardsze elementy to gorzej hamuje, ale za to mniej się nagrzewa. Myślę, że jak zmienisz na > komplecik firmy "ABS" który jest miękki, problem powinien zniknąć ponieważ im bardziej miękki > jest klocek to lepiej dopasowuje sie do tarczy. A punto II, którym jechałeś mogło mieć > komplecik 257mm i to dla tego odczułeś różnicę. co do wielkosci tarcz i zacisków to to samo co mam w CC co do twardosci klocka i tarcz masz na pewno dużo racji, ale zeby az taka masakra była na tym zestawie, z drugiej strony klocki green stuff tez do miekkich nie należą a mają dosc dobre opinie, co do ferodo to jest to dla mnie seryjny klocek jedynie z przedłuzoną zywotnością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktoor4 Napisano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 myśle, że wentyle + klocki zamienniki rozwiązały by problem, ja kupiłem mamie do palio zestaw ''ABS'' to aż się za każdym razem boję na pedał nacisnąć bo szybę można stracić tylko, że autko ma 54tyś przelotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 > myśle, że wentyle + klocki zamienniki rozwiązały by problem, ja kupiłem mamie do palio zestaw > ''ABS'' to aż się za każdym razem boję na pedał nacisnąć bo szybę można stracić tylko, że > autko ma 54tyś przelotu. mi by spokojnie wystarczyło to co tam w punto jest bo to naprawde jakies masakratory ledwo co palcami trącam a tam juz jak by sie miało wszystko blokować w porownaniu do mojego auta to tak jak bym w ogóle hampli nie miał a najbardziej jest to drazniace ze w punto jest wszystko seria i to samo co w cc moze co sie u mnie kończy? pedał w sumie bieże od połowy i w sumie odkąd pamiętam tak było, może zaciski? , pompa ? serwo? w sumie sprawdziłem to po swojemu ale jeszcze chciałbym usłyszec od was jak by to mozna było zrobić a co do przednich hampli to załozyłem je 30tys km temu i wczoraj grzebiąc pod autem zerknołem z ciekawosci jak jest i na tarczach juz powoli zanikają nacięcia a klocka zostalo ok 60% jazda to w 70% miasto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisoo Napisano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 postaraj się odczytać co w punto jest zamontowane ... może się to przydać innym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 > postaraj się odczytać co w punto jest zamontowane ... > może się to przydać innym tarcze nie wiem jakie były bo nie moglem nic odczytać ale klocki to Maff, z tyłu chyba jeszcze wszystko seria a niedawno zmieniałem tarcze na delphi a klocki boscha (wiec ze tak powiem jak najtanszy shit) tak ze smiem twierdzic ze to raczej co innego robi to całe zamieszanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 > czy to własnie to serwo robi az taką robote ? dokładnie tak jak piszesz, może i w wielkości nie sa aż tak duże różnice ale jednak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 > dokładnie tak jak piszesz, może i w wielkości nie sa aż tak duże różnice ale jednak mam watpliwosc czy to o wielkosc chodzi. u mnie w cc hamowalo gumowo, a w seju zony jest brzytwa. przebieg ma o polowe mniejszy. IMO, to kwestia charakterystyki/zuzycia serwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 > mam watpliwosc czy to o wielkosc chodzi. > u mnie w cc hamowalo gumowo, a w seju zony jest brzytwa. przebieg ma o polowe mniejszy. > IMO, to kwestia charakterystyki/zuzycia serwa. serie serwo zawsze mozna kupic z jakiegos swieżego rozbitka cena to granice 50zł ale myślisz ze moje serwo po przebiegu 110 tys było by juz ??(na pewno jest szczelne bo sprawdzalem) nie powiem jest wiekowe bo z 98r, ale punto kolezanki jest z 2000 i ma przebieg 170tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktoor4 Napisano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 Moje cc też hamuje strasznie gumowo, trzeba na prawde mocno wcisnąć żeby koła zablokować. A może serwa z cc a z sc różnią się jakimś detalem o którym nikt nie wie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIK Napisano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 Ja mogę podzielić się doświadczeniem. że moje SC z 2001r przebieg ok. 50kkm na serii hamulcach bardzo dobrze hamowało. Potem jak zmieniłem tarczę na nawiercane zimmerman klocki ferodo ds 2500, opona 195/45 r14 to uważam że BARDZO dobrze hamowało. latem kleił się bardzooo ładnie dopiero na luźnym opony szurały. Płyn wymieniałem co roku ze względu na higroskopijność. (Wymiana płynu też dużo daje) Oprócz starego serwa polecam też wymienić gumowe przewodu hamulcowe bo lubią puchnąć jak już stare ! tak ode mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.