Skocz do zawartości

[VC] Zapowietrza się układ hamulcowy


format

Rekomendowane odpowiedzi

Tak raz na 2 tygodnie trzeba odpowietrzyć, bo auto zaczyna nierówno hamować.

W poniedziałek jadę wymienić płyn, być może ma sto lat i się gotuje przy pierwszej lepszej okazji.

Są jeszcze jakieś pomysły?

Aha, auto z ESP by TRW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem z innej beczki, czy wymiana płynu w pojazdach z ESP jakoś specjalnie różni się od klasycznej wymiany? Można coś popsuć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak raz na 2 tygodnie trzeba odpowietrzyć, bo auto zaczyna nierówno hamować.

> W poniedziałek jadę wymienić płyn, być może ma sto lat i się gotuje przy pierwszej lepszej okazji.

> Są jeszcze jakieś pomysły?

Przy starym płynie mogą się różne dziwne rzeczy dziać. Kiedyś jeszcze w poldku miałem tak że jak postał 8 godzin na mrozie po ruszeniu pierwsze dwa trzy hamowania było OK! przy następnym pedał wpadał do dechy i zero hamulców yikes.gif Trzeba było szybko pod pompować pedałem i wszystko wracało do normy. I tak do następnego dłuższego postoju, incydent się powtarzał. Po wymianie płynu hamulcowego problem znikną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Po wymianie płynu hamulcowego problem znikną.

Niestety powtórka z rozrywki. Układ przelany nowym płynem wciąż zachowuje się dziwnie. Pierwszy opór na pedale hamulca czuje bardzo wysoko, ale auto nie hamuje jeszcze przez mniej więcej 3cm ruchu nogi. Jak intensywnie podpompuje to pojawia się opór od razu na górze i od samego początku mam pełną siłę hamowania.

Mam straszną rzeźbę na podłączeniu ESP do wiązki, zrobię zdjęcia jutro. Ktoś może wymieniał pompę na coś nie specjalnie sprawnego? niewiem.gif

A może to serwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może to serwo?

Serwo to tylko wspomaganie. Wciśnij pedał hamulca do dechy, trzymaj i zapal silnik. Po zapaleniu pedał powinien jeszcze pójść w podłogę parę cm. Jeżeli nie pójdzie serwo nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serwo to tylko wspomaganie. Wciśnij pedał hamulca do dechy, trzymaj i zapal silnik. Po zapaleniu

> pedał powinien jeszcze pójść w podłogę parę cm. Jeżeli nie pójdzie serwo nie działa.

Nie no, działa, tylko nie tak jak powinno zlosnik.gif

Powiedzmy hamuje z 150km/h, naciskam raz, od razu puszczam, naciskam drugi raz, od razu puszczam, mam ze 130km/h, naciskam trzeci raz i przy tej samej sile nacisku na suchym asfalcie zaczyna pracować abs bo tracę trakcję - ogromny wzrost siły hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no, działa, tylko nie tak jak powinno

> Powiedzmy hamuje z 150km/h, naciskam raz, od razu puszczam, naciskam drugi raz, od razu puszczam,

> mam ze 130km/h, naciskam trzeci raz i przy tej samej sile nacisku na suchym asfalcie zaczyna

> pracować abs bo tracę trakcję - ogromny wzrost siły hamowania.

Ja bym postawił na pompę jednak, wyraźnie robi się "miękki pedał" czyli klasycznie się zapowietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no, działa, tylko nie tak jak powinno

> Powiedzmy hamuje z 150km/h, naciskam raz, od razu puszczam, naciskam drugi raz, od razu puszczam,

> mam ze 130km/h, naciskam trzeci raz i przy tej samej sile nacisku na suchym asfalcie zaczyna

> pracować abs bo tracę trakcję - ogromny wzrost siły hamowania.

Mam cos podobnego - poszukaj na MK - TTTM. Obejrzalem pare Vectr na placu, bo mialem wojne z serwisem, i wszystkie tak maja no.gif.

Zobacz jeszcze, czy jak potrzymasz pedal hamulca mocniej wcisniety, czy Ci powoli nie wpada do podlogi sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To czemu tak nie mam?

Masz, tylko nie wiesz hehe.gif. Ojciec tez sie prawie ze mna poklocil swego czasu przez telefon, bo Jemu pedal hamulca nie wpadal (choc nie tak, jak w mojej Viki). Pozniej pokazalem, ze jednak wpada.

Podobnie - pierwsze hamowanie, i czegos brak, jakos zaczyna sie lapanie w polowie drogi i slabo jest (chyba, ze wdepne w podloge). Pozniej pedal hamulca sztywnieje i lapie jakby duzo lepiej. I tak przez jakis czas sie jedzie, nie hamuje, i znowu powtorka z rozrywki. Czesto hamujesz, pedal sztywny i wysoko, rzadko - pedal lapie nizej. Aczkolwiek, warto to zauwazyc, ze w przypadku awaryjnego hamowania (po wlaczeni sie ABSu) sprawnosc hamulcy rosnie i pedal sztywnieje pod noga - ale to nie dziwne, bo po to jest BAS, zeby cisnienie podnosilo w ukladzie do najwyzszego mozliwego.

BTW - masz najwieksze tarcze/zaciski, wiec moze troche inaczej Ci sie hamulce zachowuja w stosunku do cywilnych wersji waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam cos podobnego - poszukaj na MK - TTTM.

Nie wierzę. Może intensywność się różnić... u mnie pierwsze naciśnięcia hamulca są naprawdę słabe w dodatku samochód zdaje się najpierw hamować prawymi kołami, a później resztą. Przez co bardzo ładnie tańczy podczas intensywnego hamowania. Ogarniam to kontrując kierownicą, ale dla niewprawionego w bojach jest to całkiem niebezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam cos podobnego - poszukaj na MK - TTTM. Obejrzalem pare Vectr na placu, bo mialem wojne z

> serwisem, i wszystkie tak maja .

Nie zgodzę się z tym u mnie wcale tak nie ma.

> Zobacz jeszcze, czy jak potrzymasz pedal hamulca mocniej wcisniety, czy Ci powoli nie wpada do

> podlogi

Nie nie wpada do podłogi. I nie może tak być ponieważ samochód sam by ruszał w moim przypadku bo mam automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wierzę. Może intensywność się różnić... u mnie pierwsze naciśnięcia hamulca są naprawdę słabe

> w dodatku samochód zdaje się najpierw hamować prawymi kołami, a później resztą. Przez co

> bardzo ładnie tańczy podczas intensywnego hamowania. Ogarniam to kontrując kierownicą, ale dla

> niewprawionego w bojach jest to całkiem niebezpieczne.

O tancowanu czy nierownym hamowaniu, nie ma mowy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zgodzę się z tym u mnie wcale tak nie ma.

> Nie nie wpada do podłogi. I nie może tak być ponieważ samochód sam by ruszał w moim przypadku bo

> mam automat.

Patrzylem na manuale. Sami w serwisie to zaproponowali, zeby sprawdzic na placu auta. Zreszta z siadajacym pedalem hamulca mam bardzo podobnie w Megance zony, jak i Ojca Astrze G - nie ma mowy, ze kazde z tych aut ma cos uwalone w ukladzie hamulcowym, bo hamuja sprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrzylem na manuale. Sami w serwisie to zaproponowali, zeby sprawdzic na placu auta. Zreszta z

> siadajacym pedalem hamulca mam bardzo podobnie w Megance zony, jak i Ojca Astrze G - nie ma

> mowy, ze kazde z tych aut ma cos uwalone w ukladzie hamulcowym, bo hamuja sprawnie.

A czy ja napisałem ze jak pedał siada jest coś uwalone?????

Napisałem że u mnie tak nie ma i nie zgodzę się z twierdzeniem że TTTM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy ja napisałem ze jak pedał siada jest coś uwalone?????

> Napisałem że u mnie tak nie ma i nie zgodzę się z twierdzeniem że TTTM.

Nie zgadzaj sie - na Vectra-C jednak nie jestem jedyny z tym 'problemem' - dlatego napisalem, ze TTTM. Podobnie jak wysrywajacy sie parownik, zapocona przekladnia kierownicza, padajacy alternator, zasniedziale przyciski szyb, spitolone sprzeglo w 1.8VVT, i cala masa innych dupereli hehe.gif

Prosze, tak z grubsza znalezione:

Quote:

When I drive my Vectra C 2.0dti i am finding that when I first push on the brake pedal it goes all the way to the bottom. If i then release the pedal and press it straight away the pressure returns about half way, then if I release again and press again the pressure retruns to the top of the pedal. After a few minutes the same thing happens again, no pressure at all. I have check the brake fluid tank and it is full. Anyone got any ideas where to start looking?


Inny watek

Quote:

I asked an independent garage to check my CDTI brakes because of them performing slightly "spongey" from a cold start. After braking once they bite properly. said that
they've seen many vauxhalls like this
, and previously some even failed MOT for it.
Apparently, it is quite common
. I'd get them checked over anyway, maybe the fluid needs changing - but
to some extent this is just the way they are unfortunately
.


O ile w dieselu mozna to wytlumaczyc jako diesel creep, o tyle nie wiem, czemu obserwuje podobne zachowanie pedalu hamulca w benzynie. Auto ma niecale 70kkm naloty i 3.5 roku. Pedal byl taki odkad pamietam. Zgloszony na gwarancji, sprawdzony na sciezce, potwierdzone, zwe wszystko OK, mimo, ze IMO nie jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tancowanu czy nierownym hamowaniu, nie ma mowy

Zauważyłem, że przy takim pierwszym hamowaniu pedał hamulca wraca na pozycję startową wyraźnie później niż normalnie. Coś jakby był na jakimś siłowniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.