lenyyy Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Panowie, przy zamykaniu trzeba konkretną wektorową przyłożyć. Jest jakiś sposób na szybką regulację zamka/klapy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 > Panowie, > przy zamykaniu trzeba konkretną wektorową przyłożyć. Jest jakiś sposób na szybką regulację > zamka/klapy ? Ale coś wyraźnie trze, jest nie tak? Było tak od zawsze czy się stało ostatnio? Pytam, bo u mnie od niedawna również trzeba było użyć większej siły, ale pogoda nie sprzyjała i zaglądać mi się nie chciało. Trwało to do momentu, aż klapa przestała się zamykać. Szybkie oględziny potwierdziły, że zamek się nie blokuje - winne było cięgło pod tapicerką, które się nie cofało. Podejrzewam, że wcześniej gdy użyło się większej siły cięgło się odblokowywało i było po sprawie. Odrdzewiacze, smarowacze itp pomogły - teraz działa leciutko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lenyyy Napisano 16 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 U mnie to ewidentnie powód krzywo pasującego zamka klapy do ucha zamka. Całość wymaga regulacji. Stąd pytanie jaki patent do regulacji zastosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 > Panowie, > przy zamykaniu trzeba konkretną wektorową przyłożyć. Jest jakiś sposób na szybką regulację > zamka/klapy ? zamka się nie reguluje wkręcasz lub wykręcasz gumowe odboje na klapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 > zamka się nie reguluje > wkręcasz lub wykręcasz gumowe odboje na klapie Zamka pewnie się i nie reguluje, ale element przykręcony do nadwozia pewnie tak. Jest zapewne niewielka regulacja na zawiasach. Wystarczy poluzować wkręty i ew. przesunąć nieco klapę. Trzeba to widzieć, bo korespondencyjnie, to można wysłać kartkę świąteczną, a nie regulować klapę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lenyyy Napisano 17 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 > Trzeba to widzieć, bo korespondencyjnie, to można wysłać kartkę świąteczną, a nie regulować klapę. Będę czekał ze Stolycy kartką to można się chwalić na dzielni Regulacja ucha przy karoserii metodą prób i błędów jedynie pozostaje, rozumiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 17 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 > Będę czekał ze Stolycy kartką to można się chwalić na dzielni > Regulacja ucha przy karoserii metodą prób i błędów jedynie pozostaje, rozumiem ? wydaje mi się że kiedyś to odkręcałem i -tak jak pisałem wczesniej- żadnej regulacji nie było wymontowałem, potem wsadziłem na swoje miejsce,dokręciłem śruby i tyle pobaw się odbojami na klapie jak trzeba mocno dobijać klapę to trochę wkręć(np po pół obortu każdy) i próbuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 17 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 > Regulacja ucha przy karoserii metodą prób i błędów jedynie pozostaje, rozumiem ? Ja robiłem tak. Co prawda nie w G, a w F-ce, ale marka auta nie ma tu wiele do sprawy. Wykręciłem od nadwozia ucho i te gumowe gałganki (odboje). Ostrożnie opuściłem klapę i sprawdziłem, jak leży względem nadwozia. Jeśli trzeba było ją odrobinę przesunąć, to poluzowałem wkręty zawiasów i delikatnie, przez jakiś drewniany kołek, lekko puknąłem młotkiem w odpowiednim kierunku, aby klapa leżała idealnie w linii nadwozia. Kolejnym krokiem było lekkie przykręcenie ucha. Po ostrożnym opuszczeniu klapy, tak ustawiłem ucho, aby nic nie haczyło i aby klapa dała się bez oporu zamknąć. Do sprawdzenia prawidłowego ułożenia klapy użyłem paska mocnego papieru. Podkładałem ten pasek między klapę a uszczelkę i sprawdzałem, jak mocno muszę ciągnąć, aby go wyciągnąć. Aby zapewnić szczelność, powinien dać się z trudem wyciągnąć. Z tego co pamiętam, ucho ma spory zakres regulacji względem nadwozia. Po tym wszystkim, wkręciłem gumowe odpoje i tak głęboko wkręcałem, aby klapa tak leźała, aby szczelina po lewej i prawej stronie była równa i nie trzeba było zbyt mocno walić klapą. Na końcu znowu test papierka. To chyba tyle. W mojej F-ce wystarczyło leciutko opuścić kalpę i sama się zamykała. Podczas jazdy nie wydawała żadnych dzwięków klekotania i trzeszczenia. Przy odrobinie cierpliwości dasz sobie na pewno radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lenyyy Napisano 17 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 > Przy odrobinie cierpliwości dasz sobie na pewno radę. A miałem nadzieję, że są magiczne sposoby ... trzy razy przekręcić przełącznik pozycyjnych w lewo, dwa razy kierunki w dół, obrócić się przez ramie i klapa będzie gładko się zamykała Dziękuję za wyczerpujący opis z podpowiedziami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 17 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 > A miałem nadzieję, że są magiczne sposoby ... trzy razy przekręcić przełącznik pozycyjnych w lewo, > dwa razy kierunki w dół, obrócić się przez ramie i klapa będzie gładko się zamykała No..., zapomniałem dodać, że po wszystkim musisz gdzieś pojechać, podpiąć się pod kompa, aby zmierzyli Ci ciśnienie w kabinie i zrobili próbę szczelności powierzchni bagażowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > No..., zapomniałem dodać, że po wszystkim musisz gdzieś pojechać, podpiąć się pod kompa, aby > zmierzyli Ci ciśnienie w kabinie i zrobili próbę szczelności powierzchni bagażowej. W razie dekompresji kabiny wypadają maski tlenowe, jak w samolocie? k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.