dolan Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Moje problemy z temperaturą silnika, samochód Volkswagen Passat B5 silnik 1,9 TDI 115KM. Problemy bo jest ich kilka, wymienię po kolei. 1. Silnik osiąga temperaturę około 30'C po przejechaniu około 5km temperatura powietrza w granicach -5'C. 2. Temperatura podczas jazdy 90'C po zatrzymaniu się na światłach lub przed wjazdem do garażu spada do 50 - 70'C 3.Temperatura silnika 90'C nagle spada na wskaźniku do 0'C, po czym spokojnie powraca na 90'C ( to zjawisko występowało również w lecie podczas podróży na wakacje po czym zanikło) Dodam że samochód był podpinany pod komputer który nie wykazał żadnego uszkodzenia. Z góry dziękuję za jakieś konkretne podpowiedzi co to i jak to usunąć (naprawić). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > Moje problemy z temperaturą silnika, samochód Volkswagen Passat B5 silnik 1,9 TDI 115KM. Problemy > bo jest ich kilka, wymienię po kolei. > 1. Silnik osiąga temperaturę około 30'C po przejechaniu około 5km temperatura powietrza w granicach > -5'C. > 2. Temperatura podczas jazdy 90'C po zatrzymaniu się na światłach lub przed wjazdem do garażu spada > do 50 - 70'C Witamy wśród posiadaczy diesli te silniki mają dużą sprawność - czyli mniej energii jest marnowane w postaci ciepła - czyli jeździmy w czapce. no chyba ze sie ma webasto albo inną elektryczną nagrzewnicę > 3.Temperatura silnika 90'C nagle spada na wskaźniku do 0'C, po czym spokojnie powraca na 90'C ( to > zjawisko występowało również w lecie podczas podróży na wakacje po czym zanikło) słaba masa na którymś punkcie masowym? albo czujka temp do wymiany > Dodam że samochód był podpinany pod komputer który nie wykazał żadnego uszkodzenia. Z góry dziękuję > za jakieś konkretne podpowiedzi co to i jak to usunąć (naprawić). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > 3.Temperatura silnika 90'C nagle spada na wskaźniku do 0'C, po czym spokojnie powraca na 90'C ( to > zjawisko występowało również w lecie podczas podróży na wakacje po czym zanikło) wymien czujnik temperatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 > Moje problemy z temperaturą silnika, samochód Volkswagen Passat B5 silnik 1,9 TDI 115KM. Problemy > bo jest ich kilka, wymienię po kolei. > 1. Silnik osiąga temperaturę około 30'C po przejechaniu około 5km temperatura powietrza w granicach > -5'C. diesel tak ma > 2. Temperatura podczas jazdy 90'C po zatrzymaniu się na światłach lub przed wjazdem do garażu spada > do 50 - 70'C diesel tak ma sprawnosc cieplna > 3.Temperatura silnika 90'C nagle spada na wskaźniku do 0'C, po czym spokojnie powraca na 90'C ( to > zjawisko występowało również w lecie podczas podróży na wakacje po czym zanikło) do wymiany czujnik temperatury lub zimne luty w licznikach, mialem podobnie w octavii zmienilem czujnik i jest git > Dodam że samochód był podpinany pod komputer który nie wykazał żadnego uszkodzenia. Z góry dziękuję > za jakieś konkretne podpowiedzi co to i jak to usunąć (naprawić). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Czujnik temperatury do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kondi Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 > Czujnik temperatury do wymiany. Z 90 stopni przy włączonum ogrzewniu na maxa u mnie spada przy zjeździe z górki na luzie/postoju co najwyżej do 70 st. Więc pewnie wahania jak u Ciebie są kwestią czujnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafal0325 Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Na szybko mozesz sprawdzić sobie termostat,jeżeli po przejechaniu krótkiego odcinka rura górna i dolna od chłodnicy jest letnia to znaczy ze termostat jest zawieszony w pozycji otwartej i całe ciepło które powinno iść na dogrzanie silnika ucieka na chłodnice. A w kabinie grzeje ci normalnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy1111 Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 > Na szybko mozesz sprawdzić sobie termostat,jeżeli po przejechaniu krótkiego odcinka rura górna i > dolna od chłodnicy jest letnia to znaczy ze termostat jest zawieszony w pozycji otwartej i > całe ciepło które powinno iść na dogrzanie silnika ucieka na chłodnice. > A w kabinie grzeje ci normalnie ? z tym sprawdzaaniem termostatu w dieslach to nie do końca wymieniałem termostat w tym roku i nawet jak mam 90 st. na blacie to górna rura idąca do chłodnicy jest ciepla, a wychodząca z bloku silnika za termostatem jest prawie zimna (bardzo letnia) lepiej podłączyć VAG i wtedy wszystko jasne przy jakiej temperaturze otwiera sie termostat u mnie Wahler otwiera sie przy 87,9 st. C czy jakoś tak przy starym dochodził do 83 st. (był lekko otwarty) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dolan Napisano 23 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 Dziękuję wszystkim za podpowiedzi , mam teraz 2 dnii wolne spróbuję coś podziałać przy autku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dolan Napisano 23 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 > A w kabinie grzeje ci normalnie ? Ogrzewanie bez problemów, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.