Skocz do zawartości

Citroen c3 zakup


Oberon

Rekomendowane odpowiedzi

Całkiem przyzwoity samochodzik na miasto, a i na trasę da się gdzieś spokojnie pojechać. Silniki benzynowe raczej bez większych problemów, nie polecam jedynie 1.1 chyba że typowo do miasta, na trasie wyraźnie brakuje mu mocy. FL był od 2005 roku, poznać po trochę innym przodzie i tylnych lampach. Kupując warto szukać wersji z trochę lepszym wyposażeniem bo te podstawowe to nawet tapicerki miały w całości z plastiku. Odnośnie usterek elektryki i elektroniki to dotyka ich to samo co reszte z koncernu PSA czyli klasyczne przełączniki pod kierownicą, BSI (chociaż to raczej problem z pierwszych lat produkcji oraz powikłania po nieudolnie montowanych alarmach). Były jeszcze problemy z pękającymi przednimi sprężynami przy niskich temperaturach ale to tez modele z przed FL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem 2 miesiące temu C3 1,6 benzyna dla żony. Na razie jestem na etapie remontu zawieszenia przód - niestety prawe 90 tyś i wszystko do wymiany smile.gif - jak nic pójdzie ze 3 tys na remoncik, ale będzie stan co najmniej dobry. Co do silników w 1.4 benzyna potrafi pójść uszczelka pod głowicą. Potrafi często. Silnik 1,1 nie jedzie, natomiast 1,6 pali jak smok (8,5-10 Warszawa). Są zwolennicy HDI, ale w używanym to nie wiem...

No i pękła mi sprężyna przód tak po prostu od stania w garażu miesiąc po zakupie chyba. Niestety po rozebraniu stwierdziłem, że elementy współpracujące ze sprężyną bardzo zużyte i trzeba powymieniać. A auto poniżej 100 tys ma i jest od 1 właściciela, więc można wnioskować, ze Citroen pancerny nie jest i na nasze drogi może nieco za delikatny. Widoczność nieco ograniczona jest przez dziwnie ukształtowane przednie słupki i trzeba się czasem wychylać. Nie odradzam auta, jest miękkie i przytulne, ale może pomyśl o czymś w stylu Suzuki Swift?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie da radę, policz wszystkie elementy gumowo-metalowe na oryginałach, ceny potrafią zaskoczyć, np gumowa osłona przegubu 272zł (za gumkę i 2 opaski) . No napisze Ci: sprężyny przód, łożyska kolumny, poduszki amortyzatora, łączniki stabilizator, gumy stabilizator, osłona przegubu, końcówki drążków, sworznie wahaczy + tuleje wahaczy, tarcze, klocki, ograniczniki tylnej osi (odboje), niestety również zaciski przód bo stoją. Spokojnie się uzbiera taka kwota, choć może nie za samo zawieszenie, ale za zawieszenie i hamulce. Robiąc wszystko na częściach zakupionych w Citroenie wyszło by jeszcze więcej - wystarczy poprosić o kalkulację naprawy czegokolwiek - szczeka opada sama smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycję, na razie wszystko mam zakupione, część w zamiennikach typu TRW, leży w kartonach tylko czasu nie ma powymieniać. Na przyszłość zapytam jak coś jeszcze się sypnie.

Nie upieram się na oryginały, ale nie wszystko występuje jako zamiennik akurat do mojej wersji. Co bywa irytujące, nie zaprzeczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.