Krzych00 Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Ja mam od prawie roku BEHR-a i sprawuje sie calkiem dobrze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 ostatni nabytek zamontowany u znajomego colorstat TH4493.89 .na opakowaniu napis colorstat by vernet dziala dobrze ale wychodzi na to ze otwiera sie w ok 95 ale w trakcie jazdy wskazanie 90 . co jest warty pokaze czas . www.caltherm.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > ostatni nabytek zamontowany u znajomego > colorstat TH4493.89 .na opakowaniu napis colorstat by vernet > dziala dobrze ale wychodzi na to ze otwiera sie w ok 95 ale w trakcie jazdy wskazanie 90 . co jest > warty pokaze czas . > www.caltherm.com Ile kosztował i gdzie kupiony? Ją mam oryginalny od astry włożony w wąż, tylko lekko oszlifowany po obwodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 koszt 35 pln zakupiony w hurtowni czesci mot .Gordon w bydg. maja kilka sklepow w bdg . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 co do szlifowamia . aby byl szczelny w wezu to szlif musi byc na tyle rowny aby druga opaska nie przepuszczala plynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > co do szlifowamia . aby byl szczelny w wezu to szlif musi byc na tyle rowny aby druga opaska nie > przepuszczala plynu Ja też jestem z Bydzi, jak chcesz to się gdzieś spotkamy i ci pokażę. To drogo dałeś w tym Gordonie- ja mam tam nr klienta i płacę sporo taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 zawsze sie zaopatrywalem na bielickiej w auto partnerze ale ostatnio mieli tylko jakis wynalazek gatesa . twierdza ze ich f-ma ma umowe i np Verneta czy mery nie moga miec w sprzedazy to ich olalem .w gordonie bylem 1 x bo tez blisko mieszkam na konopnickiej kupowalem na glinkach .. leniwy jestem niechce mi sie dalej latac .wazne ze dziala a ze nie ja place tylko sasiad to mnie nie boli . mialo byc szybko i dobrze . na razie to jemu sie to wpale nie miesci ze tak malo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 odgrzeje tem . ostatnio jeden z kol którzy to zastosowali w wezu znalazł jak ten problem rozwiązali Rosjanie . co prawda w lanosie ale to szczegol . http://lanos-club.ru/forum/index.php?showtopic=21454&st=420 jak dla mnie to fabryka by się nie mogla powstydzić . ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 OK, fajne - czyli termostat, oryginalny w korpusie, ale po co z tego korpusu odchodzi cienki wężyk, nie znam rosyjskiego - czy to jakieś odpowietrzenie i gdzie on jest podłączony? PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 > OK, fajne - czyli termostat, oryginalny w korpusie, ale po co z tego korpusu odchodzi cienki wężyk, ja toze niet ale to może być na podgrzewanie przepustnicy lub tez obieg ogrzewania z przed termostatu . . nie wiem jak jest w lanosie trzeba by poszukać . i to nie jest orginalny termostat tylko dedykowany do tej obudowy . parametry jak oryginal . w art.jest podane od jakiego wynalazku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Do zbiorniczka wyrównawczego, jest to przewód odpowietrzający, aczkolwiek w 1.4 16v, dieslu 1.7 zauważyłem przelewanie się płynu z tego przewodu do zbiorniczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 > Do zbiorniczka wyrównawczego, jest to przewód odpowietrzający. W astrze zdaje się ten wężyk jest podłączony do chłodnicy? Właśnie ja stoję przed wymianą termostatu i zastanawiam się na instalacją termostatu poza głowicą. Orientujecie się może gdzie można taki korpus zakupić? PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 U mnie tak jest poprowadzony z obudowy termostatu. A tu link do tego termostatu zastosowanego przez rusków. http://ak-parts.pl/pl/p/Termostat-z-obudowa-Cruze-Lacetti/821 Można też od Aveo zaadaptować. http://allegro.pl/termostat-lanos-nubira-1-6-aveo-1-4-komplet-nowy-i3777534808.html Z tego co też znalazłem to w Daewoo, Chevrolecie były stosowane wkłady o temperaturze otwarcia 87'C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 jak chcesz tyle ze w naszych warunkach obejdziesz się bez obudowy jak zastosujesz term od daci 1400 lub reno 12 . wejdzie do weza zaraz przy silniku . jak dla mnie obudowa niepotrzebna . podalem to jako przykład rozwiązania u innych . tu masz fotorelacje kol który pakowal do weza w styczniu 2013 Wczoraj dokonałem powyższej operacji i musze przyznać, że... jest pięknie! Temperatura (przy -10) wacha się w przedziale 84-95 stopni. Termostat ładnie otwiera przy 90-93, wtedy lodowata chłodnica chłodzi płyn i dla tego te 84. Myślę, ze w cieplejszy dzień będą mniejsze wahania... Niemniej jednak w aucie znów jest ciepło i za pewne również będzie widać pozytywną zmianę w spalaniu. Poza tym, auto szybciej się nagrzewa - no ale to logiczne... Mam kilka fotek z wczorajszej operacji - Mam nadzieję, że kolega marpas się nie obrazi A więc, kupujemy toto: gromadzimy toto: I zabieramy się za najtrudniejszą cześć, czyli ściąganie tej durnej samozaciskowej opaski: I po bólu: Teraz cześć której najbardziej się bałem, czyli płyn chłodniczy... Mój silnik miał 60 stopni jak zacząłem pracę - żeby w ręce było cieplej Ja zamiast od razu zdjąć całą rurę, powolutku popuszczałem płynu: by spokojnie ściekał sobie do pojemniczka: Płynu spuściłem około 1.3L Trochę ufajdał się blok silnika: i później fajnie odparowuje - bo dymi z pod maski jak się silnik nagrzeje Dobra, wsadzamy termostat - pasuje IDEALNIE! Teraz wszystko składamy jak było, wąż dociskamy do końca króćca z silnika, tak by dotknął wypustu - termostat automatycznie się ułoży. Do unieruchomienia i uszczelnienia termostatu użyłem trytytek - działają znakomicie! kol ma przerobionego mida w-g własnego projektu i czyta temp silnika na midzie z czujnika temp do ecu czyli tak jak komp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 > Mam kilka fotek z wczorajszej operacji - Mam nadzieję, że kolega marpas się nie obrazi Poza tym u mnie jeszcze dochodzi ponowne zdejmowanie rozrządu gdyż termostat się nie otwiera do końca i mam problem z idealnym przepływem płynu w układzie. Druga sprawa jakoś się obawiam tego umocowania termostatu w gumowej rurze, kwestia zdecydowania się na technologię. Dzięki. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Osobiście skłaniałbym się ku termostacie w obudowie zamiast wpychać wkład do węża. Wtedy to normalnie wygląda przynajmniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 tak czy siak stary musisz wywalić . a co sdo normalnego wyglądu to jak 1 x robilem wygladalo to tak http://img57.imageshack.us/img57/7661/obraz003.jpg pomiędzy opaskami jest termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 wiesz, ja po serii ( chyba z 5 szt.) uważam że lepej jednak ori termostat w ori miejsce, dlaczego, a dlatego, ze jak jest na zewnątrz temp. jak dziś, wlasciwie jak jest pow. 0*C to jął odpalisz zimne auto i odrazu jedziesz i to dość szybko to zanim otworzy się termostat to czasem na małym obiegu temp silnika dochodziła do 110*C, więc postanowiłem kupić kolejny wziąc wiertarke i wywiercić małą dziurkę ( od 0,5 do 1,5 mm testowałem), ale wtedy na wolnych przepuszcza i chłodnica ciepła była. Jak kupiłem ten od daci to powiem wam że zimą mocno czuć różnice tych 5*C na ogrzewaniu. Dlatego na końcu zrobiłem tak jak OPEL to wymyślił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 na str 4 tego tem masz w moim poscie zdjęcia obrazujące temp robione w poszczególnych mom zarówno na chłodnicy jak i wskazania zeg . jeśli ci robi roznice czas 30 sek pomiędzy jednym a drugim zdjęciem to możesz nadal wierzyc w to co napisales . dodam tylko ze jak zmieniłem tablice na tablice z obrotkiem to wskazania zegara podniosły się do 100 . ale to normalne . prosta ingerencja w zasilanie samych zegarow przywrocila wskazania na poprawne . podalem wcześniej pod fotorelacja ze kol mierzy temp na midzie . kalibrował go z wykorzystaniem odczytow na kompie . w jego przyp term się otwiera przy temp 95* (wskazania mida kompa i zeg sa zgodne )następnie opada do 84* i po chwili stabilizuje się na 90* reszta zależy od warunków jazdy . dochodzi do 102 i odpala wentylator . pomiar wykonywal w styczniu 2012 przy -10*. jak zrobil pomiar multimetrem to miał na wejściu do chłodnicy roznice 1* w stos do wskazan mida kompa i zeg .w cos trzeba wierzyc . na pewno nie we wskazanie samego zegara jeśli nie dokonuje się innego pomiaru dla porównania . zeg to tylko wskaźnik a nie termometr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 (edytowane) W przypadku uszkodzenia termostatu w pozycji otwartej (niedogrzanie silnika )można dokonać naprawy bez ingerencji w układ rozrządu szczególnie jeśli usterka nas zastanie w trasie . Przedstawiam kolegom sposób na usprawnienie układu chłodzenia .Potrzebne narzędzia* nowy -;sprawny termostat* kombinerki* wkrętak* dodatkowa opaska zaciskowa .WykonanieSpuszczamy ok. polowy pojemności układu chłodzenia.Zdejmujemy opaski zaciskowe na wężu od silnika do chłodnicy (tzw. świński ogon).Zaznaczamy na wężu miejsce gdzie daje się wyczuć koniec krocca silnika i demontujemy waz.Sprawny termostat wciskamy do węza na taka głębokość, aby najszersza część termostatu znalazła się w uprzednio zaznaczonym miejscu. Przed ta operacja dobrze jest rozgrzać końcówkę węza w uprzednio spuszczonym płynie, aby był bardziej elastyczny i Ew.posmarować delikatnie waz od środka olejem silnikowym.Do wciskania możemy użyć kombinerek lub klucza nasadowego o średnicy zblizonej, do srednicy termostatu. Operacje wciskania przeprowadzamy ostrożnie, aby nie uszkodzić termostatu.Tak przygotowany element montujemy na swoje m-sce i zakładamy opaski zaciskowe.Ponieważ termostat w takim stanie byłby narażony na zmianę swojego ms.Ca w kierunku chłodnicy pod wpływem temperatury i ciśnienia płynu to ok. 1mm za zaznaczonym m-scem zakładamy dodatkowa opaskę zaciskowa, co uniemożliwi zmianę położenia termostatu oraz nie pozwoli, aby płyn znalazł jakieś obejście zaworu, jakim jest termostat do momentu otwarcia.Zalewamy układ chłodzenia,odpowietrzamy i robimy jazdę próbną. Powyższy stan ilustruje zdjęcOd momentu zastosowania tego rozwiązania upłynęło trochę czasu. Przejechałem ponad 40 tys. km i nie zauważyłem żadnych ubocznych i niepożądanych skutków. Jeśli chodzi o prace silnika.Na poniższych zdjęciach prezentuje wskazania temperatury silnika.Dla porównania pozwoliłem sobie na wykonanie dodatkowych pomiarów wykonanych multimetrem, które przedstawiają temp. mierzone w górnej części chłodnicy (lewy rog ) a wiec na samym wejściuW momencie otwarcia termostatu Ok. 2minod otwarcia term. podczas jazdy ok 30 sek po zatrzymanuu -pomiar w chłodnicy wlaczenie wentylatora W moim przypadku został zastosowany termostat Vernet 4324.89. który występował w samochodach Reno 12 oraz Dacia . Jeżeli ktoś będzie zainteresowany zakupem takiego to proszę zwrócić uwagę na cyfry występujące po kropce. To jest temp otwarcia.Z tym indexem występują również na 86*. Dodam ze stosując ten termostat unikamy kłopotów z wciskaniem go do węza, bo ma trochę mniejsza średnicę i cala operacje można wykonać w 10-15 min.Tak wygląda zastosowany term.Zwracam uwagę, ze powyższe rozwiązanie jest możliwe do zastosowania tylko i wyłącznie w przypadku blokady termostatu w pozycji otwartej (niedogrzania silnika). Nie nadaje się do stosowania w przypadku blokady termostatu w pozycji zamkniętej.! mala uwaga . zdjęcia przedstawiające bezpośredni pomiar w chłodnicy wykonano z uzyciem wprowadzonego do chłodnicy czujnika temp lm35 . ten układ generuje na każdy *C 10 mV . odczyt należy podzielić /10 i mamy temp . poniżej zdjęcia temp powietrza na wylocie kratek na 2 i 4 biegu went po otwarciu termostatu pomiar wykonany multimetrem z opcja pom.temp z uzyciem termopary 4 bieg 2 bieg Nie moglem edytować postu z 1 str aby dokonać aktualizacji zdjęć wiec skopiowałem i dodałem aktualne zdjęcia wykonane po zamontowaniu termostatu mery na temp otwarcia 89*C. Ponieważ w ciągu 1 miesiąca zareklamowalem 3 termostaty (2 Verneta i1 Gejtsa ) montując Mere wprowadziłem do chłodnicy czujnik temp lm35 aby dokładnie sprawdzić temp plynu w mom otwarcia . start went Edytowane 16 Grudnia 2016 przez marpas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kulfi Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Cześć Mam pytanko - ktoś stosował to rozwiązanie w astrze G z silnikiem X16SZR? Żona mi narzeka, że zimno. I ma racje - 20km po mieście przy 1,5*C i wskazówka przez chwile lekko się podniosła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 A jamam pytanie zwrotne -możesz powiedzieć czym rozni się układ chłodzenia w AFod AG z tym silnikiem bo ja wiem tylko o jednej roznicy i nie jest ona zwiazana z samym działaniem układu chłodzenia tylko działaniem układu sterowania zegarem a to już niczemu nie przeszkadza . jak przeczytasz temat ze zrozumieniem to znajdziesz rowniesz opis działania w silniku z16.jakos mu nic nie przeszkadzalo a efekt był zarabisty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kulfi Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Przeczytałem temat, nie wyłapałem silnika z cośtam A różnica - wąż - nie ma świńskiego ogona tylko rura hmm "s" i boję się, że będzie inna średnica. Sorki, powinienem doprecyzować pytanie w poprzednim poście. Chociaż brak świńskiego ogona wynika chyba z innego ustawienia chłodnicy - w "F" jest prawie na wprost, a w "G" bardziej przesunięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 (edytowane) Widać niezbyt dokładnie czytales .Str 1 tem- post 16 -autor Mrmike . Nawet zdjecie zamiescil . a srednica wyjścia krocca będzie taka sama . http://www.google.interia.pl/szukaj/?q=termostat+pl-katalogMERA rys 139,140.141 tzn termostaty TV185.89,186.89,187.89 .każdy z nich podejdzie . wymiary zewn takie same roznia się dlugoscia co niczemu nie przeszkadza . ważne abys zamowil na temp otwarcia początku otwarcia 89* jak ci nie pasuje to możesz zrobić tak jak tu-- http://lanos-club.ru/forum/index.php?showtopic=21454&st=420 co prawda na przykładzie lanosa ale to to samo tyle ze zznacznie drożej Edytowane 16 Grudnia 2016 przez marpas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kulfi Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Dzięki wielkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jordanekm Napisano 23 Marca 2021 Udostępnij Napisano 23 Marca 2021 A ja mam już 3 termostat, pompa wymie iona, czujnik temp też i temperatura raz 85 a raz 75 stopni. Na postoju trzyma 90 stopni. Co moze być? Termostat sprawdzałem przed założeniem w wodzie i otwierał się przy prawidłowej temperaturze. Dodam iż w tej chwili mam termostat w wężu z Renault. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.