Skocz do zawartości

termostat poza głowicą


Nowtri

Rekomendowane odpowiedzi

Witam asteromaniaków i smacznego jaja od razu życzę, ale do rzeczy:potrzebuje informacji o patencie z termostatem poza głowicą w silniku 1.4 (kiedyś mi się rzuciło na oczy przy okazji ) a szukajka sciana.giffacepalm%5B1%5D.gif kuzynowi szykuje się po świętach UPG przy okazji można by było coś takiego zamotać hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalezy zdemontowac oryginalny termostat i przykrecic jego obudowe do glowicy w sposob zapewniajacy szczelnosc (aby plyn nie wyciekal), a termostat od "zabojada" wcisnac w "swinski ogonek", prowadzacy od obudowy termostatu do chlodnicy.

Jeszcze chwile czasu zajmie mi przygotowanie i testy prototypu obudowy termostatu, pozwalajacej na wymiane termostatu w ok 10 minut w silnikach 1.4 i 1.6 8V...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze chwile czasu zajmie mi przygotowanie i testy prototypu obudowy termostatu, pozwalajacej na

> wymiane termostatu w ok 10 minut w silnikach 1.4 i 1.6 8V...

> Pozdrawiam

A że się zapytam, prototyp będzie w miejscu oryginalnej obudowy termostatu czy cięty będzie świński ogon ? Też mnie czeka wymiana termostatu i może bym coś zmienił bo miejsce przewidziana prze opla nie brało po uwagę super jakości i trwałości dostępnych termostatów.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wiem jak w 1,4 ale w 1,6 Z16SE sprawa wygląda tak:

wyciągasz stary termostat ( oczywiście musisz ruszyć rozrząd) potem składasz wszystkie bez wkładu. Do węża idącego od chłodnicy do króćca termostatu montujesz wkład termostatu do Reni 5/19/21 lub Daci 1410 ( chyba).

Montaż wygląda następująco;

wsadzić termostat do węża - średnice pasują następnie na zewnątrz węża zacisnąć opaskę żeby termostat nie latał. Resztę poskładać do kupy - założyć wąż na króciec i zakręcić opaskę. Zalać płyn. AHA ważne zwrócić uwagę w która stronę wkładasz wkład do węża - elementem termicznym z tego co pamiętam w stronę silnika.

To tak na szybko - dokładniej to muszę poszukać po opisach które dostałem samemu zgłębiając temat.

EDIT numer z katalogu MERA: 7700722762 = 86*C = TV-186

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak z ciekawości. Ktoś to na własnej Aśce testował?

> Chodzi mi o czas zadziałania termostatu - w końcu po przeróbce jest nieco dalej od źródła ciepła i

> w "ślepej" odnodze gdzie płyn jeszcze nie krąży.

Masz troche racji, ale termostaty zaczerpnięte z reni właśnie są w ten sosób montowane i działają bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko poskładane asterka śmiga rotfl.gif, temperaturkę trzyma ładnie. Dzięki wszystkim za podpowiedzi pozdrawiam 30.GIF

EDIT:Już się poprawiam,to miało miejsce przy okazji wymiany UPG oryginalny termostat został wywalony a obudowa złożona na silikon + stara uszczelka z filtra oleju cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko poskładane asterka śmiga ,

to sie jeszcze pochwal czy orginalny wywaliles czy jako stale otwarty zostal na m-scu . pytam, bo doraznie, szczegolnie gdzies w trasie mozna zalozyc go w takim przyp jako drugi i jechac dalej . a porzadek zrobic np przy okazji rozrzadu .jezdzilem tak prawie 5 lat . silnik nie narzekal i ma sie dobrze . jeszcze mala uwaga do postu kol AxiT z 24 04 g 1156 w kat mery znajdziecie rowniez term na 89 * z reno 12 lub dacia 1300/ 1410 lub tez Vernet 4324.89.cyfry po kropce = temp poczatku otwarcia . zadne dodatkowe gniazdo nie jest potrzebne ponizej daje przedruk art z ATT z dokladnym opisem wykonania .

W przypadku uszkodzenia termostatu w pozycji otwartej (niedogrzanie silnika )można dokonać naprawy bez ingerencji w układ rozrządu szczególnie jeśli usterka nas zastanie w trasie . Przedstawiam kolegom sposób na usprawnienie układu chłodzenia .

Potrzebne narzędzia

* nowy -;sprawny termostat

* kombinerki

* wkrętak

* dodatkowa opaska zaciskowa .

Wykonanie

Spuszczamy ok. polowy pojemności układu chłodzenia.Zdejmujemy opaski zaciskowe na wężu od silnika do chłodnicy (tzw. świński ogon).Zaznaczamy na wężu miejsce gdzie daje się wyczuć koniec krocca silnika i demontujemy waz.

Sprawny termostat wciskamy do węza na taka głębokość, aby najszersza część termostatu znalazła się w uprzednio zaznaczonym miejscu. Przed ta operacja dobrze jest rozgrzać końcówkę węza w uprzednio spuszczonym płynie, aby był bardziej elastyczny i Ew.posmarować delikatnie waz od środka olejem silnikowym.

Do wciskania możemy użyć kombinerek lub klucza nasadowego o średnicy zblizonej, do srednicy termostatu. Operacje wciskania przeprowadzamy ostrożnie, aby nie uszkodzić termostatu.Tak przygotowany element montujemy na swoje m-sce i zakładamy opaski zaciskowe.

Ponieważ termostat w takim stanie byłby narażony na zmianę swojego ms.Ca w kierunku chłodnicy pod wpływem temperatury i ciśnienia płynu to ok. 1mm za zaznaczonym m-scem zakładamy dodatkowa opaskę zaciskowa, co uniemożliwi zmianę położenia termostatu oraz nie pozwoli, aby płyn znalazł jakieś obejście zaworu, jakim jest termostat do momentu otwarcia.

Zalewamy układ chłodzenia,odpowietrzamy i robimy jazdę próbną. Powyższy stan ilustruje zdjęcie

http://img57.imageshack.us/img57/7661/obraz003.jpg

Od momentu zastosowania tego rozwiązania upłynęło trochę czasu. Przejechałem ponad 40 tys. km i nie zauważyłem żadnych ubocznych i niepożądanych skutków. Jeśli chodzi o prace silnika.Na poniższych zdjęciach prezentuje wskazania temperatury silnika.Dla porównania pozwoliłem sobie na wykonanie dodatkowych pomiarów wykonanych multimetrem, które przedstawiają temp. mierzone w górnej części chłodnicy (lewy rog ) a wiec na samym wejściu

W momencie otwarcia termostatu

http://img140.imageshack....6/obraz015a.jpg

http://img216.imageshack....5/obraz012c.jpg

Ok.1min od otwarcia term.

http://img216.imageshack....0/obraz006u.jpg

http://img216.imageshack....1/obraz011c.jpg

Widok na m-sce dokonania dodatkowego pomiaru

http://img291.imageshack....2/obraz017k.jpg

W moim przypadku został zastosowany termostat Vernet 4324.89. który występował w samochodach Reno 12 oraz Dacia . Jeżeli ktoś będzie zainteresowany zakupem takiego to proszę zwrócić uwagę na cyfry występujące po kropce. To jest temp otwarcia.Z tym indexem występują również na 86*. Dodam ze stosując ten termostat unikamy kłopotów z wciskaniem go do węza, bo ma trochę mniejsza średnicę i cala operacje można wykonać w 10-15 min.

Tak wygląda zastosowany term.

http://img216.imageshack....6/obraz005b.jpg

Zwracam uwagę, ze powyższe rozwiązanie jest możliwe do zastosowania tylko i wyłącznie w przypadku blokady termostatu w pozycji otwartej (niedogrzania silnika). Nie nadaje się do stosowania w przypadku blokady termostatu w pozycji zamkniętej.

Wniosek, jaki się nasuwa jest następujący:

Choć uszkodzony termostat pozornie blokuje przepływ płynu, to w trakcie rozgrzewania silnika mały obieg daje sobie rade z przemieszaniem płynu, który się znajduje miedzy termostatami i nie ma wpływu na podwyższenie temp.

Zdjęć w trakcie jazdy nie robiłem, ale dodam ze wskazówka utrzymuje się w przedziale grubość wskazówki nad 90* do kreski pomiędzy 90 a 100 a wiec pozornie 95*. dodam ze jestem autorem tego txt wiec jesli mod uzna ze mozna to zamiescic jako manual to prosze bardzo !

pub2.gif

ps w koncu grudnia lu tez na pocz. stycznia 2011 kol Mrmike zastosowal to w silniku Z16se . ponizej -jego relacja z naprawy

Witam kolegę,

Udało mi się. Ponieważ jednak robiłem całość w sobotę przed garażem przy minus 10st C zrezygnowałem z robienia zdjęć. Na sucho zrobiłem jedynie fotki termostatu. Działać działa znakomicie. Nawet żonę dzisiaj woziłem po mieście i aż nie dowierzała (czyt. nie marudziła). Nie zdejmowałem osłony chłodnicy z przodu uważam że przy tych temperaturach nie jest to potrzebne. Co do samej temperatury to trzyma do końca do ok. 90stC potem gwałtownie spada do ok. 80-82 (zimny płyn z chłodnicy szybciutko wpada do małego obiegu) i szybciutko z powrotem dochodzi do ~88-90 po prostu bajka. Ale nic nie zastąpi ciepła które nie jest czymś niespotykanym w mojej Asterce.

Wąż i termostat są stworzone dla siebie delikatnie tylko wepchnąłem go do rurki i zacisnąłem opaską a dopiero gotowy zestaw nasunąłem na stosowne rurki. W sumie zajęło mi to ok. 1 godziny bo jeszcze musiałem autko z przed garażu nieco przesuwać bo upierdliwy sąsiad nie mógł wyjechać swoim czołgiem . Generalnie jak kiedyś miałby się zepsuć to do max. 0,5h jestem w stanie w drodze wymienić. Oczywiście podstawa to klucz 7mm do opaski i mała żabka do ściągnięcia opasek z gumy (na króćcu z głowicy oraz chłodnicy). Ech że też człowiek marznął w zeszłym roku a nie szukał po dobrych forach rozwiązania. Hmm Mea culpa ))

Pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Zgodnie z wytycznymi kolegi maprasa dokonałem modyfikacji układu chłodzenia w mojej Astrze G z silnikiem Z16SE. Zastosowałem termostat VERNET 4324.89 o temperaturze otwarcia 89st.C. Dzięki tej niewielkiej zmianie udało się wreszcie poczuć ciepło w aucie, które służy mi do dziś. Po sierpniowej, samodzielnej wymianie rozrządu usunąłem stary termostat wycinając wszystkie jego wnętrzności i pozostawiając jedynie sam pierścień oraz uszczelkę termostatu tak aby uzyskać w tym miejscu szczelność układu. Skutkiem usunięcia starego zaworu term. było niewielkie obniżenie temperatury silnika w trasie.

Na koniec mogę tylko rzec niedowiarkom lub niezdecydowanym że warto poprawić hmmm. "wadę konstrukcyjną" tego typu silników z podobnym układem chłodzenia. Książka serwisowa przewiduje w moim silniku wymianę rozrządu co 90.000km a termostat wytrzymuje dużo, duuuuużo krócej, dzięki modyfikacji nie boję się już zimna w aucie zimą.

Niech moc (silnika astry) będzie z Wami smile.gif

post-109851-14352514584662_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawia mnie tylko czy ewentualnie można by zostawić stary otwarty i zamontować nowy

Witam,

wg mnie patrząc globalnie na samo urządzenie jakim jest silnik warto wyciąć stary termostat i sprawić by nie było żadnych ograniczeń przepływu cieczy chłodzącej. Silnik może pracować w nieco niższej temperaturze, natomiast zbyt wysokiej i finalnie przegrzania nie zniesie.

W moim przypadku wyciąłem z termostatu: Wahlera 3017.92D2 cały środek tak, że pozostał jedynie pierścień który wchodzi w gniazdo głowicy (pod króciec) wraz z dołączoną do niego uszczelką.

W razie potrzeby mogę podesłać rysunek jakiej modyfikacji uległ mój termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawia mnie tylko czy ewentualnie można by zostawić stary otwarty i zamontować nowy

mozna tak zrobic o ile bedziesz pilnowal temp do mo otwarcia drugiego term . osobiscie mialem tak kilka sezonow ale przez moj blad przy wymianie plynu (walnalem sie i zrobilem na zbyt niska temp) i zaraz nastepnego dnia stary zaciety sie odblokowal z poz otwartej i zablokowal w poz zamknietej . . wtedy juz nie mialem wyjscia . zrobilem w termostacie 2 dziury wiertlem 5 i jest ok . od mom zakupu w 2004 to juz w pierwszym roku uzytkowania daleko poza domem mnie to dopadlo . teraz wymiana to bajka . nawet pod sklepem .

kolMrmike znalazl jeszcze term Vernet 4495.92 . akurat na temp 92 * . w kat Mery tez mozna kilka dopasowac . http://www.termostat.pl/

linki nie chodza ale juz raz dostalem kwiatka z podawanie linkow do stron wymagajacych logowania wiec nie podam . jedynie na pw dla zainteresowanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie padł mi termostat, po roku od wymiany (Vernet), stanął w pozycji otwartej i słabo grzeje. Ten patent z termostatem w świńskim ogonie jest fajny, tylko żeby ten zepsuty termostat nie przeskoczył na pozycję "zamknięty".

A większe grzebanie odpada, zimno już. Czy lepiej będzie zamontować w rurze termostat o ciut niższej temp. otwarcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Czy lepiej będzie zamontować w rurze termostat o ciut

> niższej temp. otwarcia?

Ja zamontowalem na 86 stopni. Dziala jest tylko jedno male "ale". Ze wzgledu na to jak wyglada wskaznik temperatury w astrze nie za bardzo widac kiedy silnik juz jest rozgrzany. Pozniej kupilem na 89 stopni ale jeszcze nie zamontowalem. Wygodniej z nim bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Witajcie

Też miałem problem z termostatem (padł niecałe 2 miesiące po wymianie rozrządu frown.gif ) i dzięki pomocy kolegi marpasa zamontowałem Vernet w świnski ogon na 92*C. Tylko jest mały problem bo trzyma trochę za dużą temperaturę normalnie lata w granicach 92-98 a ostatnio jak ruszyłem na trasę (100-110km/h) to praktycznie nie spadało poniżej 95*C. Stary termostat był zablokowany w pozycji otwarty i go nie ruszałem, myślicie, że to on blokuje przepływ płynu? Chłodnica oczywiście odkryta a poziom płynu max. Pozostaje jeszcze możliwość zakłamania wskazań ale nie mam miernika. Wolałbym, żeby temp dochodziła tylko do tych 92*C bo w lato przyda się rezerwa temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

95 w astrze f to jest idealne wskazanie. nic, tylko się cieszyc

ps wiedz, że są dwa rodzaje wskaźników.

ja miałem ten 90/100 i temp zawsze stała koło 95 +/-kawałeczek w górę i w dół.

a jeśli masz licznik 90/110 to temp powinna stać koło 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie otwarcia termostatu

http://img140.imageshack.us/img140/916/obraz015a.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/3435/obraz012c.jpg

Ok.1min od otwarcia term.

http://img216.imageshack.us/img216/5710/obraz006u.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/2791/obraz011c.jpg

Widok na m-sce dokonania dodatkowego pomiaru

http://img291.imageshack.us/img291/2352/obraz017k.jpg

Tak wygląda zastosowany term.

http://img216.imageshack.us/img216/8656/obraz005b.jpg

mala prosba do kierownictwa . nie moge edytowac posta ze str 2 . prosze o wstawienie tych linkow powinny chodzic .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jako ze watek o termostatach mam pytanie, czy mial ktos do czynienia z termostatami BEHR bo dostalem takowy od znajomego za darmoche i zastanawiam sie czy montowac go u siebie, czy lepiej zakupic Wahlera badz Verneta. Podobno w Astrach H byl montowany na pierwszy montaz w diesel-ach 1,9 i opinie nie sa zachecajace zbytnio panic.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Temat czytałem a teraz szukam typowego manuala marudo

nie bardzo rozumiem . co jeszcze kol jest potrzebne . ? na str 2 jest opis w moim poscie jak to zrobic . co prawda linki sie zbuntowaly ale na str 4 zamiescilem poprawne z prosba do kierownictwa aby je podmienic .patrz 2 linki wyzej . . wczoraj sprawdzalem -chodzily . to co jeszcze jest potrzebne . ?jedynie chec do zrobienia . ci ktorzy to robili bazowali dokladnie na tym samym . 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Tą długą cienką w stronę silnika.

Ja mam problem bo w lato wystarczy chwila jazdy w mieście i silnik zagrzany, wentylator działa ale pobiera tyle prądu, że jak wcisnę sprzęgło (jadąc na gazie) to spadają obroty i silnik gaśnie. Mam ten termostat na 86*C ale praktycznie nie schodzi mi poniżej 92*C. Coś pewnie blokuje przepływ płynu i chciałbym wyciągnąć stary termostat. Mam manual jak to zrobić bez ściągania paska rozrządu, ale jak duże jest niebezpieczeństwo że zrobię coś nie tak? Robił ktoś to już?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Czy są jakieś płyny do przepłukania zamulonej chłodnicy?

Najlepiej to wymontuj ją z auta, wąż ogrodowy w środek i na full zawór z wodą - ja tak zrobiłem z chłodnicą od Corsy. Normalnie jak spuszczałem płyn, później wodę (chciałem przepłukać) to niby zero syfu, jak zdjąłem ją przy okazji montażu wspomy i zasadziłem jej węża to tyle juksu wyleciało, że masakra - normalnie taki żółty szlam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

jak myślicie, czy przy takim wskazaniu zmieniać już termostat?

286406749-Zdj%EAcie1006.jpg

Paramatry jazdy:

1. dystans 20km

2. trasa

3. prędkość 100-110km/h

4. grzeje ale już nie parzy z nawiewów

5. temp. zew. minus 3,5*C

Jeżeli zmieniać to czy ktoś zna odpowiednik MERY do tego verneta 4495.92 - nie chce mi się już ponownie wkładać go pod rozrząd, pójdzie w wąż. Vernet wytrzymał rok (30-35 tys.)

Pozdro zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie już "przerabiałeś" u siebie i w jakich odstępach czasu?

Oryginalny Wahler 7 lat, kolejny 4, następny chyba 2, teraz jeździ Vernet od ponad roku - właśnie dlatego, że ten Wahler leciał na mordę z jakością, ale włożony trochę na czuja, zobaczymy ile wytrzyma. Mam autko cały czas na oku bo lata u teścia.

> U nie ten rok to nie za wiele...

> P.S. w maluchu nigdy nie musiałem wymieniać

A widzisz, zamień sobie na malucha zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie ja tez szukalem . u mnie siedzi ten na 89 i po wymianie na zegary z obrotkiem mam dokladnie takie samo wskazanie . jak stukne w zegary to sie podnosi . pokazuje wowczs to samo ale powyzej 90 . sprawdz to .

tu masz linka do kat mery http://www.termostat.pl/ w tabeli znajdziesz zamienniki . pozostaje dzwonic do mery i dowiedziec sie czy sa osiagalne .jak wczesniej miales w takich temp wyzsze wskazania to wychodzi ze powoli pada . 20.GIF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.