Skocz do zawartości

ściąga motocykl w prawo


kudlaty1990

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to Honda VFR 800 Fi. Sciąga mi ją cały czas w prawo;/ Łożysko główki ramy było padnięte, ale po wymianie dalej jest to samo. Motocykl nie jest bity a na pewno nie po jakims duzym dzwonie, lagi proste, rama raczej tez, nie ma żadnych śladów wypadku. Jakie macie pomysły przez co może się tak dziać? aha, przednia opona nowa, tylna zmieniana nie dawno na używke ale na starej i na nowej dalej ściąga, oba koła wyważone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewlasciwy poziom oleju w lagach / roznice miedzy poziomem prawej i lewej

zle zamocowane kolo tylne, zwiazane ze zla regulacja lancucha

a nawet prozaiczna przyczyna - wiatr

ostatnio robilem traske i sie jechac nie dawalo, caly motocykl plywal po drodze przez to, ze wialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niewlasciwy poziom oleju w lagach / roznice miedzy poziomem prawej i lewej

> zle zamocowane kolo tylne, zwiazane ze zla regulacja lancucha

> a nawet prozaiczna przyczyna - wiatr

> ostatnio robilem traske i sie jechac nie dawalo, caly motocykl plywal po drodze przez to, ze wialo

Koła tylnego nie da się źle zamocować bo mam monowahacz, wiatr byłby przyczyną ale zrobiłem już tym motorem 2 tys i zawsze by mi wiało w jedną stronę. Zły poziom oleju w lagach też mógłby być przyczyną, ale lagi nie ciekną, a wyregulowane lagi są tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent to Honda VFR 800 Fi. Sciąga mi ją cały czas w prawo;/ Łożysko główki ramy było padnięte,

> ale po wymianie dalej jest to samo. Motocykl nie jest bity a na pewno nie po jakims duzym

> dzwonie, lagi proste, rama raczej tez, nie ma żadnych śladów wypadku. Jakie macie pomysły

> przez co może się tak dziać? aha, przednia opona nowa, tylna zmieniana nie dawno na używke ale

> na starej i na nowej dalej ściąga, oba koła wyważone.

Jeśli dobrze rozumiem to jeździł prosto i wszystko było ok. aż do pewnego momentu.

Stwierdziłeś zużycie łożyska główki ramy, wymieniłeś i nadal jest źle?

Jeśli jesteś w 100% pewien poprawnego zamontowania nowego łożyska to może warto sprawdzić czy nie powstał luz na łożyskowaniu wahacza, może też sprawdź mimośród osi koła?

Po prostu trzeba całkowicie poluźnić albo nawet zdjąć łańcuch i wykluczyć luzy w tylnym zawieszeniu.

Nie wiem jak w VFR mocowane są przednie teleskopy, czy jest możliwość niejednakowego wsunięcia w półkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli dobrze rozumiem to jeździł prosto i wszystko było ok. aż do pewnego momentu.

> Stwierdziłeś zużycie łożyska główki ramy, wymieniłeś i nadal jest źle?

> Jeśli jesteś w 100% pewien poprawnego zamontowania nowego łożyska to może warto sprawdzić czy nie

> powstał luz na łożyskowaniu wahacza, może też sprawdź mimośród osi koła?

> Po prostu trzeba całkowicie poluźnić albo nawet zdjąć łańcuch i wykluczyć luzy w tylnym

> zawieszeniu.

> Nie wiem jak w VFR mocowane są przednie teleskopy, czy jest możliwość niejednakowego wsunięcia w

> półkę?

Już taką VFR kupiłem. Poprzedni właściciel 3 lata nią jeździł i większego wypadku nie miał (jestem tego pewnien bo to kolega) Jemu to nie przeszkadzało a mnie od niedawna zaczęło wkur... W VFR są na lagach pierścienie ustalające żeby lagi były równo ułożone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już taką VFR kupiłem. Poprzedni właściciel 3 lata nią jeździł i większego wypadku nie miał (jestem

> tego pewnien bo to kolega) Jemu to nie przeszkadzało a mnie od niedawna zaczęło wkur... W VFR

> są na lagach pierścienie ustalające żeby lagi były równo ułożone.

Hmmm, to jednym słowem lipa frown.gif

sprawdź tak jak pisałem czy nie ma luzów na wahaczu i czy wszystko jest ok. z mimośrodem a co za tym idzie z ustawieniem tylnego koła i jeśli nie znajdziesz tam problemów to jednak pozostaje sprawdzenie ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź stan łożysk w kołach, wahaczu. Pasowałoby zmienić olej w lagach - nie wiadomo czy w obu

> lagach jest przewidziana przez producenta ilość oleju

> Jak coś to w Bielsku-Białej sprawdzają laserowo geometrie ramy

Sprawdzają geometrię, ale trzeba rozebrać cały motocykl:D aż tak mi to nie przeszkadza;p nie ściąga aż tak bardzo, myślę że to jakaś pierdoła będzie... tylko potrzebuję pomysłów bo moje się już wyczerpały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno, moja ostatnia traska to jednak nie byl wiatr, przypomnialo mi sie, ze zamontowalem ciezarki kierownicy (a z racji, ze na kierownicy mam rzezbe, to jeden z ciezarkow musial byc przesuniety o ladnych kilka cm), dzis to dziadostwo zdemontowalem i od razu znaczaca poprawa

sprawdz czy masz je rownomiernie zalozone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak sprawdzałeś?

bez problemu wchodzą w półki, nie ma żadnych problemów z amortyzacją, nie zacinają się itp. Laga jak jest krzywa nawet minimalnie to będzie dziwnie chodziła. obracałem rury względem siebie i wszystko było ok. Na przyrządach nie sprawdzałem, ale wydaje mi się że są proste. Zacznę chyba od zmiany oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda następująco: Jechałem dzisiaj na 2 innych VFR Fi i na jednym vtecu. Wszystkie Fi ściągało tak samo w prawo vtec jedzie prosto:) Albo wszystkie te 3 Fi były tak samo bite lub to samo miały poprzestawiane, albo po poprstu ten typ tak ma:) Jeśli siądzie się minimalnie bardziej na lewej stronie motocykla to zacznie on jechać prosto. Sprawę uznaję za zakończoną z wnioskiem że ten typ tak ma:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.