kudlaty1990 Napisano 6 Maja 2011 Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 Pacjent to Honda VFR 800 Fi. Sciąga mi ją cały czas w prawo;/ Łożysko główki ramy było padnięte, ale po wymianie dalej jest to samo. Motocykl nie jest bity a na pewno nie po jakims duzym dzwonie, lagi proste, rama raczej tez, nie ma żadnych śladów wypadku. Jakie macie pomysły przez co może się tak dziać? aha, przednia opona nowa, tylna zmieniana nie dawno na używke ale na starej i na nowej dalej ściąga, oba koła wyważone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 6 Maja 2011 Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 niewlasciwy poziom oleju w lagach / roznice miedzy poziomem prawej i lewej zle zamocowane kolo tylne, zwiazane ze zla regulacja lancucha a nawet prozaiczna przyczyna - wiatr ostatnio robilem traske i sie jechac nie dawalo, caly motocykl plywal po drodze przez to, ze wialo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 6 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 > niewlasciwy poziom oleju w lagach / roznice miedzy poziomem prawej i lewej > zle zamocowane kolo tylne, zwiazane ze zla regulacja lancucha > a nawet prozaiczna przyczyna - wiatr > ostatnio robilem traske i sie jechac nie dawalo, caly motocykl plywal po drodze przez to, ze wialo Koła tylnego nie da się źle zamocować bo mam monowahacz, wiatr byłby przyczyną ale zrobiłem już tym motorem 2 tys i zawsze by mi wiało w jedną stronę. Zły poziom oleju w lagach też mógłby być przyczyną, ale lagi nie ciekną, a wyregulowane lagi są tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 6 Maja 2011 Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 > Pacjent to Honda VFR 800 Fi. Sciąga mi ją cały czas w prawo;/ Łożysko główki ramy było padnięte, > ale po wymianie dalej jest to samo. Motocykl nie jest bity a na pewno nie po jakims duzym > dzwonie, lagi proste, rama raczej tez, nie ma żadnych śladów wypadku. Jakie macie pomysły > przez co może się tak dziać? aha, przednia opona nowa, tylna zmieniana nie dawno na używke ale > na starej i na nowej dalej ściąga, oba koła wyważone. Jeśli dobrze rozumiem to jeździł prosto i wszystko było ok. aż do pewnego momentu. Stwierdziłeś zużycie łożyska główki ramy, wymieniłeś i nadal jest źle? Jeśli jesteś w 100% pewien poprawnego zamontowania nowego łożyska to może warto sprawdzić czy nie powstał luz na łożyskowaniu wahacza, może też sprawdź mimośród osi koła? Po prostu trzeba całkowicie poluźnić albo nawet zdjąć łańcuch i wykluczyć luzy w tylnym zawieszeniu. Nie wiem jak w VFR mocowane są przednie teleskopy, czy jest możliwość niejednakowego wsunięcia w półkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 6 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 > Jeśli dobrze rozumiem to jeździł prosto i wszystko było ok. aż do pewnego momentu. > Stwierdziłeś zużycie łożyska główki ramy, wymieniłeś i nadal jest źle? > Jeśli jesteś w 100% pewien poprawnego zamontowania nowego łożyska to może warto sprawdzić czy nie > powstał luz na łożyskowaniu wahacza, może też sprawdź mimośród osi koła? > Po prostu trzeba całkowicie poluźnić albo nawet zdjąć łańcuch i wykluczyć luzy w tylnym > zawieszeniu. > Nie wiem jak w VFR mocowane są przednie teleskopy, czy jest możliwość niejednakowego wsunięcia w > półkę? Już taką VFR kupiłem. Poprzedni właściciel 3 lata nią jeździł i większego wypadku nie miał (jestem tego pewnien bo to kolega) Jemu to nie przeszkadzało a mnie od niedawna zaczęło wkur... W VFR są na lagach pierścienie ustalające żeby lagi były równo ułożone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 6 Maja 2011 Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 > Już taką VFR kupiłem. Poprzedni właściciel 3 lata nią jeździł i większego wypadku nie miał (jestem > tego pewnien bo to kolega) Jemu to nie przeszkadzało a mnie od niedawna zaczęło wkur... W VFR > są na lagach pierścienie ustalające żeby lagi były równo ułożone. Hmmm, to jednym słowem lipa sprawdź tak jak pisałem czy nie ma luzów na wahaczu i czy wszystko jest ok. z mimośrodem a co za tym idzie z ustawieniem tylnego koła i jeśli nie znajdziesz tam problemów to jednak pozostaje sprawdzenie ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pucek250 Napisano 6 Maja 2011 Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 Sprawdź stan łożysk w kołach, wahaczu. Pasowałoby zmienić olej w lagach - nie wiadomo czy w obu lagach jest przewidziana przez producenta ilość oleju Jak coś to w Bielsku-Białej sprawdzają laserowo geometrie ramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 6 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 > Sprawdź stan łożysk w kołach, wahaczu. Pasowałoby zmienić olej w lagach - nie wiadomo czy w obu > lagach jest przewidziana przez producenta ilość oleju > Jak coś to w Bielsku-Białej sprawdzają laserowo geometrie ramy Sprawdzają geometrię, ale trzeba rozebrać cały motocykl:D aż tak mi to nie przeszkadza;p nie ściąga aż tak bardzo, myślę że to jakaś pierdoła będzie... tylko potrzebuję pomysłów bo moje się już wyczerpały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 6 Maja 2011 Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 > lagi proste Jak sprawdzałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 6 Maja 2011 Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 jeszcze jedno, moja ostatnia traska to jednak nie byl wiatr, przypomnialo mi sie, ze zamontowalem ciezarki kierownicy (a z racji, ze na kierownicy mam rzezbe, to jeden z ciezarkow musial byc przesuniety o ladnych kilka cm), dzis to dziadostwo zdemontowalem i od razu znaczaca poprawa sprawdz czy masz je rownomiernie zalozone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 6 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 > Jak sprawdzałeś? bez problemu wchodzą w półki, nie ma żadnych problemów z amortyzacją, nie zacinają się itp. Laga jak jest krzywa nawet minimalnie to będzie dziwnie chodziła. obracałem rury względem siebie i wszystko było ok. Na przyrządach nie sprawdzałem, ale wydaje mi się że są proste. Zacznę chyba od zmiany oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 Sprawa wygląda następująco: Jechałem dzisiaj na 2 innych VFR Fi i na jednym vtecu. Wszystkie Fi ściągało tak samo w prawo vtec jedzie prosto:) Albo wszystkie te 3 Fi były tak samo bite lub to samo miały poprzestawiane, albo po poprstu ten typ tak ma:) Jeśli siądzie się minimalnie bardziej na lewej stronie motocykla to zacznie on jechać prosto. Sprawę uznaję za zakończoną z wnioskiem że ten typ tak ma:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.