lisik Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 Nie działa u mnie w samochodzie wentylator chłodnicy. Wymontowałem go i w związku że są dwa piny- podłączyłem kabelkami pod akumulator i faktycznie się nie włączył. Wcześniej tymi kablami kontrolnie sprawdziłem żarówkę h7 i normalnie świeciła (sprawdziłem wiatrak bo mechanik zasugerował mi że wentylator może być sprawny a podobno są dwa czujniki temperatury i one mogą być zepsute a wentylator jest sterowany przez komputer silnika-polo 1.4 '01rok). Kable którymi sprawdzałem wentylator były jednak bardzo cienkie i teraz zastanawiam się po przeczytaniu, że wentylator pobiera 250W czy może jednak jest on sprawny tylko kable za mało prądu przepuszczały- to w ogóle możliwe? Czy po prostu by się bardziej grzały a wentylator powinien się kręcić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 A sam wentylator sie nie blokuje i kreci swobodnie w stanie jałowym? może stawia za duży opór i brakuje "siły" by go ruszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 > bardziej grzały a wentylator powinien się kręcić? Powinien sie kręcic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 20 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 > A sam wentylator sie nie blokuje i kreci swobodnie w stanie jałowym? może stawia za duży opór i > brakuje "siły" by go ruszyć kręci się swobodnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 >> Wymontowałem go i w związku że są dwa piny- podłączyłem kabelkami pod akumulator i faktycznie się > nie włączył. Wcześniej tymi kablami kontrolnie sprawdziłem żarówkę h7 i normalnie świeciła > teraz zastanawiam się po przeczytaniu, że wentylator pobiera 250W czy może jednak jest on > sprawny ? Podłączyłeś wentylator do akumulatora i wentytylator się nie obraca. A teraz się zastanawiasz czy jest sprawny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 20 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 > Podłączyłeś wentylator do akumulatora i wentytylator się nie obraca. > A teraz się zastanawiasz czy jest sprawny? Szyderco! Gdy pożyczałem prądu gównianymi kablami, auto nie raczyło zakręcić, ledwo się jakieś kontrolki paliły, gdy zainwestowałem w porządne kable, drugie auto nawet włączone nie musiało być a odpalany samochód "kręcił na dotyk"... Stąd po przeczytaniu o tej mocy wentylatora, zastanawiałem się czy mimo bardzo cienkich kabli powinien się ruszyć- nie wiem na jakiej zasadzie działa- czy mając lichy prąd się zakręci powoli, czy może zacznie się kręcić pełnymi obrotami dopiero przy odpowiedniej ilości prądu a wcześniej nie drgnie Zupełnie nie znam się na elektryce więc przepraszam urażonych moją ignorancją... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 > Stąd po przeczytaniu o tej mocy wentylatora, zastanawiałem się czy mimo bardzo cienkich kabli > powinien się ruszyć- nie wiem na jakiej zasadzie działa- czy mając lichy prąd się zakręci > powoli, czy może zacznie się kręcić pełnymi obrotami dopiero przy odpowiedniej ilości prądu a > wcześniej nie drgnie Zupełnie nie znam się na elektryce więc przepraszam urażonych moją > ignorancją... wentylator by zakrecil, tylko izolacja na kabelkach moglaby sie zaczac jarac sprawdz kable pomiedzy wtyczka a wentylatorem, moze ktorys przegnil, postukaj w obudowe, moze szczotki sie przywiesily, a jesli wentylator da sie rozebrac to zrob to, jesli jest popsuty to i tak nie zaszkodzisz pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 > wentylator by zakrecil, tylko izolacja na kabelkach moglaby sie zaczac jarac w 2 sekundy po podłaczniu? no bez przesady... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 > kręci się swobodnie To jeszcze pytanie, czy jest tam sprzęgło wiskotyczne, czy go nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 > To jeszcze pytanie, czy jest tam sprzęgło wiskotyczne, czy go nie ma Silnik elektryczny,sprzęło wiskotyczne,wentylator.Widzisz takie rozwiązanie w tym samochodzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 > Szyderco! U mnie wentylator/silnik/ma tak wyrobione tulejki,że jak zaczyna pracować to prawie chłodnicę chce wyrwać. A jakie zainteresowanie u pieszych na chodniku z powodu hałasu. Rozbierz silniczek i zobacz co mu dolega. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 20 Maja 2011 Udostępnij Napisano 20 Maja 2011 > w 2 sekundy po podłaczniu? > no bez przesady... no nie bierz wszystkiego tak na doslownie, ognia tak szybko by nie bylo, ale w palce trzymajace kabelki mogloby juz zaczac przypiekac pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 > Silnik elektryczny,sprzęło wiskotyczne,wentylator.Widzisz takie rozwiązanie w tym samochodzie? Nie wiem, co tam helmuty wymyśliły, więc pytam. Jeśli wiesz, jak to tam wygląda, to powiedz. Bo nie zawsze jest tak prosto, że siedzi sobie tylko wentylator na silniczku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.