Skocz do zawartości

FARO a miedź ?


aquila

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do wymiany przewód od butli do filtra gazu. Zastanawiam się nad wymianą miedzianego przewodu na FARO. Ma to sens ? Jak wygląda sprawa miedź 6mm to FARO 6 mm ? Jest to legalne?

Czym się różni 6mm od 8mm ? Większa średnica jest zalecana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam do wymiany przewód od butli do filtra gazu. Zastanawiam się nad wymianą miedzianego przewodu na FARO. Ma to sens ? Jak wygląda sprawa miedź 6mm to FARO 6 mm ? Jest to legalne?

> Czym się różni 6mm od 8mm ? Większa średnica jest zalecana?

Większa średnica jest stosowana zawsze w przewodzie pomiędzy butlą a zaworem tankowania. Te 8mm także jest stosowane w całej instalacji w autach z większym zapotrzebowaniem na paliwo - czytaj większą pojemności i/lub mocą smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam do wymiany przewód od butli do filtra gazu. Zastanawiam się nad wymianą miedzianego przewodu na

> FARO. Ma to sens ? Jak wygląda sprawa miedź 6mm to FARO 6 mm ? Jest to legalne?

> Czym się różni 6mm od 8mm ? Większa średnica jest zalecana?

ZTCW to legalne jest. Łatwiej połozyć Faro niż miedź. Pamietej tylko, że na końcach Faro musisz dać specjalne koncówki. Każda daje przewężenie. W przypadku Faro 6 przeweżenie w takiej koncówce ma srednicę 3.5 mm. Stosując miedź (zakładam, ze przewód nie jest załamany), takiego przewężenia nie ma.

Większa srednica może i coś daje, gdybym robił od podstaw to moze bym dał 8 mm, ale do tego trzeba by wszystko poprwadzić osemką. Wielozawor powinien miec wyjście 8, filtr fazy ciekłej 8, reduktor 8. Inaczej gdzies znowu bedzie przewezenie.

Inna sprawa, ze 1 l lpg w fazie cieklej rozpreza sie do 260 l w fazie lotnej.

Zakladajac, ze auto, pali 20l/100 km i jedziesz z predkoscią 200 km/h czyli w godzine spali 40 l, to przy takim spalaniu predkosc przeplywu gazu w fazie cieklej jest 0,66 l / minute, czyli 173 l w fazie lotnej na miute.

0,66 l na minute obsluzy zarowno przewod 6 mm jak i 8 mm. Jeżeli ssak się wynurzy i bedzie przeplywal gaz w fazie lotnej, to ani 6 mm ani 8 mm nie da rady przepuscic 173 l /minute.

Jeżeli sam bedziesz wymieniał to na pewno będzie Ci łatwiej z Faro, poprowadzić go pod autem, a szczególnie wygiąć przy wielozaworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.