Skocz do zawartości

Podłączenie czujników parkowania


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję podłączyć czujniki parkowania do żarówki wstęcznego. Jak mam to zrobić? Mam dwa kable, czarny i czerwony. Z tego co czytałem w sieci to czarny idzie do masy. Rozumiem, że może to być dowolny kawałek karoserii auta? Czerwony natomiast ma iść do zasilania żarówki. Gdzieć przeczytałem, że ludzie wpinają się do kostki przy żarówce wstecznego. Jak mam to zrobić, normalnie wcisnać kabel w wolny otwór w kostce, czy wepchnąć do otworu, gdzie już jest jakiś kabel? Jestem totalny laik z eletkryki w pojazdach, więc wytłumaczcie proszę jak idiocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że może to

> być dowolny kawałek karoserii auta?

Si.

> Czerwony natomiast ma iść do zasilania żarówki. Gdzieć

> przeczytałem, że ludzie wpinają się do kostki przy żarówce wstecznego.

Wpinanie tego w oprawkę jest lekko nieergonomiczne.

>Jak mam to zrobić,

> normalnie wcisnać kabel w wolny otwór w kostce,

Nie.

> czy wepchnąć do otworu, gdzie już jest jakiś

> kabel?

Dolutuj się do kabla, na którym pojawia się napięcie jak wbijesz wsteczny.

> Jestem totalny laik z eletkryki w pojazdach, więc wytłumaczcie proszę jak idiocie.

Miernik w łapkę, czarny kabel miernika dotykasz do dowolnej śruby wkręconej w nadwozie a czerwonym gmerasz sobie po kostce przy włączonym wstecznym i wyłączonych wszystkich innych światłach.

Jak znajdziesz napięcie to jesteś w domu, dla porządku wyłączasz wsteczny, żeby mieć pewność, że napięcie znika po wyłączeniu wstecznego.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuję podłączyć czujniki parkowania do żarówki wstęcznego. Jak mam to zrobić? Mam dwa kable,

> czarny i czerwony. Z tego co czytałem w sieci to czarny idzie do masy. Rozumiem, że może to

> być dowolny kawałek karoserii auta? Czerwony natomiast ma iść do zasilania żarówki. Gdzieć

> przeczytałem, że ludzie wpinają się do kostki przy żarówce wstecznego. Jak mam to zrobić,

> normalnie wcisnać kabel w wolny otwór w kostce, czy wepchnąć do otworu, gdzie już jest jakiś

> kabel? Jestem totalny laik z eletkryki w pojazdach, więc wytłumaczcie proszę jak idiocie.

szybkozłączka

Dodatkowo upaćkaj smarem przed zatrzaśnięciem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miernik w łapkę, czarny kabel miernika dotykasz do dowolnej śruby wkręconej w nadwozie a czerwonym

> gmerasz sobie po kostce przy włączonym wstecznym i wyłączonych wszystkich innych światłach.

> Jak znajdziesz napięcie to jesteś w domu, dla porządku wyłączasz wsteczny, żeby mieć pewność, że

> napięcie znika po wyłączeniu wstecznego.

Fajny manual, tylko jest jeden problem, mianowicie nie mam miernika. Co mogę zastosować w zamian? Można pokombinować coś z żarówką taką małą jak w latarce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szybkozłączka

Wygodne ale wg mnie gówniane.

Niby czujniki dużego prądu nie potrzebują ale mimo wszystko obawiałbym się o jakość i trwałość połączenia elektrycznego przy takim czymś.

Nie lepiej odizolować kawałek przewodu i dolutować drugi?

Ewentualnie przeciąć i zarobić solidne konnektory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajny manual, tylko jest jeden problem, mianowicie nie mam miernika. Co mogę zastosować w zamian?

> Można pokombinować coś z żarówką taką małą jak w latarce?

Może być dowolna żarówka samochodowa i kawałek kabla.

Miernik dostaniesz w każdym markecie w granicach 20zł a w budowlanych w granicach 10zł.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może być dowolna żarówka samochodowa i kawałek kabla.

> Miernik dostaniesz w każdym markecie w granicach 20zł a w budowlanych w granicach 10zł.

> Pozdrawiam BAS

E, myślałem, że to jest droższe. W końcu jest tam jakiś wyświetlacz, pokrętło, dwa szpikulce. A tu proszę, taki suprajs i 20zł kosztuje. Dzisiaj idę kupić. Przy dobrym wietrze możecie spodziewać się wątku pt. Jak obsługiwać miernik? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E, myślałem, że to jest droższe.

Bo dobre są drogie, ale do Twoich(i większości ludzi) celów taki za 10-20zł wystarczy.

W końcu jest tam jakiś wyświetlacz, pokrętło, dwa szpikulce. A tu

> proszę, taki suprajs i 20zł kosztuje. Dzisiaj idę kupić.

Parę lat temu zrobiłem zapas w castoramie po 9,97zł/sztukę ze względu na kable.

> Przy dobrym wietrze możecie

> spodziewać się wątku pt. Jak obsługiwać miernik?

Pokrętło w sekcji V---___ a NIE w V~.

Pozycja 20.

Przewody podpinasz na niskie natężenia, ale tak z pamięci to dokładnie CI nie powiem, ale jak będziesz miał miernik w łapce to się domyślisz, na początek może sprawdzić napięcie na akumulatorze to będziesz wiedział czy dobrze wpiąłeś przewody.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygodne ale wg mnie gówniane.

> Niby czujniki dużego prądu nie potrzebują ale mimo wszystko obawiałbym się o jakość i trwałość

> połączenia elektrycznego przy takim czymś.

> Nie lepiej odizolować kawałek przewodu i dolutować drugi?

> Ewentualnie przeciąć i zarobić solidne konnektory?

stosowane wielokrotnie i bez zastrzeżeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.