Skocz do zawartości

Megane II - ESP,ASR


fala77

Rekomendowane odpowiedzi

witam!!! przymierzam się do kupna Renault Megane II.koniecznie chce z systemem ESP,ASR.takie pytanko bo przeglądam aukcje,czy jest gdzieś wyłącznik ASR na desce rozdzielczej,jeśli tak to w którym miejscu? chyba jest taki konieczny bo by się zimą nie wyjechało z zaspy smile.gif przeglądając chociażby Fiata Stilo znajduje się on obok skrzyni biegów i odrazu wiadomo czy samochód został wyposażony w ten system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba jest taki konieczny bo by się zimą nie wyjechało z zaspy

Nie pomogę w pytaniu głównym, z którym tu przyszedłeś, ale zasugeruje coś innego.

ASR dzieki temu, że przyhamowuje koło, które wpada w poślizg (jest zakopane), umożliwia przekazanie napędu na koło, które ma lepszą przyczepność i ułatwia wyjazd.

W większości wypadków, jak samochód wjedzie w zaspę i z włączonym ASR nie może wyjechać, to bez niego też nie wyjedzie.

Nie zmienia to faktu, że przełącznik musi być i z reguły odpowiada on za wszystkie systemy kontroli trakcji (ESP+ASR) o ile jest w nie wyposażony samochód.

Potwierdzić można też fakt, że posiadanie fizycznego przycisku sugeruje obecnośc systemów, ale da się słyszeć, że co mądrzy handlarze kupują na Alledrogo przyciski do aut, które tego systemu nie posiadają Przy sprzedaży zaznaczają potem dodatkowe, fikcyjne auty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ASR dzieki temu, że przyhamowuje koło, które wpada w poślizg (jest zakopane), umożliwia przekazanie

> napędu na koło, które ma lepszą przyczepność i ułatwia wyjazd.

> W większości wypadków, jak samochód wjedzie w zaspę i z włączonym ASR nie może wyjechać, to bez

> niego też nie wyjedzie.

Po doświadczeniach zimowych z megane III teścia i Nissanem X-trail szwagra pozwolę sobie na odmienne zdanie. Raczej z ESP i ASR można zgasić silnik niż ruszyć. Fakt, że zaspy były konkret.

Co do pytania głównego to: 285136138-asr.jpg

post-1915-14352513377239_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po doświadczeniach zimowych z megane III teścia i Nissanem X-trail szwagra pozwolę sobie na

> odmienne zdanie. Raczej z ESP i ASR można zgasić silnik niż ruszyć. Fakt, że zaspy były

> konkret.

> Co do pytania głównego to:

dziękuje za szybkie odpowiedzi i za sugestię z "lewymi" przyciskami.fakt że chce sprawdzić na zdjęciu czy opis zgadza się ze stanem faktycznym by nie jechać przez pół Polski na darmo ale namacalnym dowodem będzie oczywiście przetestowanie działania układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po doświadczeniach zimowych z megane III teścia i Nissanem X-trail szwagra pozwolę sobie na

> odmienne zdanie. Raczej z ESP i ASR można zgasić silnik niż ruszyć. Fakt, że zaspy były

> konkret.

Hymm. Ja mam dopiero jedną zimę z ESP i ASR i faktycznie potwierdzę to, iż w przypadku zakopania się dwóch kół jedyne co można zrobić na jedynce wraz z dodaniem gazu, to przydusić auto. Systemy poprostu przyduszają silnik, aby ten nie zaczął mielić kołami.

Nie zmienia to faktu, że w tych przypadkach samo wyłączenie systemu nic nie dało po za tym, ze mogłem sobie wyślizgać jeszcze bardziej dołki pod kołami.

Zgodzisz się z tym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam!!! przymierzam się do kupna Renault Megane II.koniecznie chce z systemem ESP,ASR.takie

> pytanko bo przeglądam aukcje,czy jest gdzieś wyłącznik ASR na desce rozdzielczej,jeśli tak to

> w którym miejscu?

Na dole, po lewej stronie kierownicy, obok poziomowania świateł i regulacji jasności deski rozdzielczej.

W zimę skorzystałem z tego przycisku kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziękuje za szybkie odpowiedzi i za sugestię z "lewymi" przyciskami.fakt że chce sprawdzić na

> zdjęciu czy opis zgadza się ze stanem faktycznym by nie jechać przez pół Polski na darmo ale

> namacalnym dowodem będzie oczywiście przetestowanie działania układu.

Po wyłączeniu ASR na desce rozdzielczej zapali się pomarańczowa kontrolka "ślizgającego się auta".

Po przekroczeniu prędkości (nie pamiętam dokładnie) 60 km/h system włączy się automatycznie i kontrolka zgaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> No mnie się udawało wyjeżdżać.

czy esp lub asr może być zamontowany i aktywny w samochodzie który nie posiada tego przycisku?oglądam różne aukcje i powiem szczerze że 3/4 ludzi pisze iż systemy są w samochodzie a przycisku nie ma.szczerze powiedziawszy widzę tu niezłą ściemę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.