fala77 Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 witam!!! przymierzam się do kupna Renault Megane II.koniecznie chce z systemem ESP,ASR.takie pytanko bo przeglądam aukcje,czy jest gdzieś wyłącznik ASR na desce rozdzielczej,jeśli tak to w którym miejscu? chyba jest taki konieczny bo by się zimą nie wyjechało z zaspy przeglądając chociażby Fiata Stilo znajduje się on obok skrzyni biegów i odrazu wiadomo czy samochód został wyposażony w ten system. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Supaplex Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 > chyba jest taki konieczny bo by się zimą nie wyjechało z zaspy Nie pomogę w pytaniu głównym, z którym tu przyszedłeś, ale zasugeruje coś innego. ASR dzieki temu, że przyhamowuje koło, które wpada w poślizg (jest zakopane), umożliwia przekazanie napędu na koło, które ma lepszą przyczepność i ułatwia wyjazd. W większości wypadków, jak samochód wjedzie w zaspę i z włączonym ASR nie może wyjechać, to bez niego też nie wyjedzie. Nie zmienia to faktu, że przełącznik musi być i z reguły odpowiada on za wszystkie systemy kontroli trakcji (ESP+ASR) o ile jest w nie wyposażony samochód. Potwierdzić można też fakt, że posiadanie fizycznego przycisku sugeruje obecnośc systemów, ale da się słyszeć, że co mądrzy handlarze kupują na Alledrogo przyciski do aut, które tego systemu nie posiadają Przy sprzedaży zaznaczają potem dodatkowe, fikcyjne auty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 > ASR dzieki temu, że przyhamowuje koło, które wpada w poślizg (jest zakopane), umożliwia przekazanie > napędu na koło, które ma lepszą przyczepność i ułatwia wyjazd. > W większości wypadków, jak samochód wjedzie w zaspę i z włączonym ASR nie może wyjechać, to bez > niego też nie wyjedzie. Po doświadczeniach zimowych z megane III teścia i Nissanem X-trail szwagra pozwolę sobie na odmienne zdanie. Raczej z ESP i ASR można zgasić silnik niż ruszyć. Fakt, że zaspy były konkret. Co do pytania głównego to: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fala77 Napisano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 > Po doświadczeniach zimowych z megane III teścia i Nissanem X-trail szwagra pozwolę sobie na > odmienne zdanie. Raczej z ESP i ASR można zgasić silnik niż ruszyć. Fakt, że zaspy były > konkret. > Co do pytania głównego to: dziękuje za szybkie odpowiedzi i za sugestię z "lewymi" przyciskami.fakt że chce sprawdzić na zdjęciu czy opis zgadza się ze stanem faktycznym by nie jechać przez pół Polski na darmo ale namacalnym dowodem będzie oczywiście przetestowanie działania układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Supaplex Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 > Po doświadczeniach zimowych z megane III teścia i Nissanem X-trail szwagra pozwolę sobie na > odmienne zdanie. Raczej z ESP i ASR można zgasić silnik niż ruszyć. Fakt, że zaspy były > konkret. Hymm. Ja mam dopiero jedną zimę z ESP i ASR i faktycznie potwierdzę to, iż w przypadku zakopania się dwóch kół jedyne co można zrobić na jedynce wraz z dodaniem gazu, to przydusić auto. Systemy poprostu przyduszają silnik, aby ten nie zaczął mielić kołami. Nie zmienia to faktu, że w tych przypadkach samo wyłączenie systemu nic nie dało po za tym, ze mogłem sobie wyślizgać jeszcze bardziej dołki pod kołami. Zgodzisz się z tym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 > witam!!! przymierzam się do kupna Renault Megane II.koniecznie chce z systemem ESP,ASR.takie > pytanko bo przeglądam aukcje,czy jest gdzieś wyłącznik ASR na desce rozdzielczej,jeśli tak to > w którym miejscu? Na dole, po lewej stronie kierownicy, obok poziomowania świateł i regulacji jasności deski rozdzielczej. W zimę skorzystałem z tego przycisku kilka razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 > dziękuje za szybkie odpowiedzi i za sugestię z "lewymi" przyciskami.fakt że chce sprawdzić na > zdjęciu czy opis zgadza się ze stanem faktycznym by nie jechać przez pół Polski na darmo ale > namacalnym dowodem będzie oczywiście przetestowanie działania układu. Po wyłączeniu ASR na desce rozdzielczej zapali się pomarańczowa kontrolka "ślizgającego się auta". Po przekroczeniu prędkości (nie pamiętam dokładnie) 60 km/h system włączy się automatycznie i kontrolka zgaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 > Zgodzisz się z tym ? No mnie się udawało wyjeżdżać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fala77 Napisano 28 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 > No mnie się udawało wyjeżdżać. czy esp lub asr może być zamontowany i aktywny w samochodzie który nie posiada tego przycisku?oglądam różne aukcje i powiem szczerze że 3/4 ludzi pisze iż systemy są w samochodzie a przycisku nie ma.szczerze powiedziawszy widzę tu niezłą ściemę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.