psyhol Napisano 8 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 Witajcie, Ostatnio zaobserwowalem ze siena ma niskie obroty na jalowym biegu. niezaleznie czy to LPG czy benzyna. Silnik 1.6 16v. Obroty na luzie sąna poziomie 600-800 rpm. Przerabial ktos moze podbny temat? Nie wiem czy to jest powiazane ale kilka dni temu auto wrecz mi gaslo na kazdym skrzyzowaniu jesli musialem sie zatrzymac Za wszelkie sugestie z gory dziekuje. Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 8 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 Ja bym szukał nieszczelności w dolocie, standardowo do czyszczenia przepustnica, krokowy i do sprawdzenia map + wężyk między map a kolektorem. Tps też może mieć tu udział. Na samym końcu komp. Oczywiście sonde już wyelimonowałeś? Najlepiej wypnij na moment i sprawdź czy to nie ona okłamuje kompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psyhol Napisano 8 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 na razie jeszcze nic nie eliminowalem. ale w takim razie zaczne od sondy. p.s. czy to ona moze byc rowniez przyczyna ze silnik kiepsko chodzi tzn strzela w kolektor na benzynie i jest taki zamulony przy obrotach ponizej 3 tys rpm? Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 8 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 Ale co, strzela na gazie czy na benzynie? Sonda sprawdź, ale jeśli masz jakieś szarpnięcia tudzież strzelania to na początku przejrzyj układ zapłonowy czyli, cewki, świece, kable. Dopiero później to co napisałem w poście powyżej. MAP też koniecznie sprawdź bo jak będziesz miał walniętego to albo będzie szalał na obrotach i nawet przygasał albo szarpał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psyhol Napisano 9 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2011 na gazie strzela sporadycznie. przyczyna tego moze byc zle wyregulowana instalka. na benzynie strzela czasem jak daje gaz w podloge. ogolnie auto mialo robiony niedawno rozrzad i nie moge dojsc do ladu. zapala tragicznie - musze krecic 10-20 sekund i jednoczesnie dodac gazu jak zaczyna zalapywac bo inaczej zgasnie. w zwiazku z powyzszymi postanowilem zrobic z tym porzadek tylko nie do konca wiem co moze byc przyczyna. swiece wymienialem niedawno (jakies 5 kkM temu) rezultat zadnych zmian. zostaly kable lub ewentualnie cewka. Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 9 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2011 Kable to podstawa, sprawdź czy cewka nie ma pęknięć, co do odpalania dobrze jest zrobić reset kompa i sprawdzić czy pomoże, ew przed odpaleniem strzelić z pedału gazu kilka razy, być może potencjometr przepustnicy siada, bo w moim chyba tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psyhol Napisano 9 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2011 no wlasnie myslalem zeby zrobic reset ale mam sprzeczne informacje ktos keidys na kaciku pisal ze reset robi sie tylko kompem, natomiast wg. ksiazki sam naprawiam.... pisalo ze wystarczy odlaczyc akumulator ewentualnie komputer lub przekazniki. Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 9 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2011 Biorąc pod uwage to co napisałeś ostatnio, to sprawdź sobie czujnik położenia wału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yacub Napisano 21 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 jak by czujnik położenia wału był uszk to wogóle samochód by nie odpalił - jak silnik pracuje nie równo a z wydechu smierdzi rozpuszczalnikiem to powaznie sprawdził bym ten komputer benzynowy,ale najpierw podłączyc pod examiner !! i zobaczyc co pokaże - jak uszk pamiec eeprom to naprawa kompa i powazny przegląd emulatora sondy lambda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekmalysz Napisano 21 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 > Witajcie, > Ostatnio zaobserwowalem ze siena ma niskie obroty na jalowym biegu. niezaleznie czy to LPG czy > benzyna. Silnik 1.6 16v. Obroty na luzie sąna poziomie 600-800 rpm. Przerabial ktos moze > podbny temat? Nie wiem czy to jest powiazane ale kilka dni temu auto wrecz mi gaslo na kazdym > skrzyzowaniu jesli musialem sie zatrzymac > Za wszelkie sugestie z gory dziekuje. > Pozdrawiam > Paweł Ja miałem podobne problemy w bravie 1.6 16V. A że miałem drugą na części to wymieniłem wszystkie czujniki i nic. nadal to samo. Czasem zdarzyło się że chwilę było ok ale po niedługim czasie znów to samo. Problem został rozwiązany po wymianie wiązki elektrycznej silnika. W starej wiązce po prostu były utlenione przewody , które czasem kontaktowały a czasem nie. Głównie przewody do silniczka krokowego oraz do czujnika położenia przepustnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.