Skocz do zawartości

Opony do SUV'a


Kukis

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzmy, że chcialbym kupic opony na lato do auta typu SUV.

Auto...

Masa własna /ładowność 1835/670 kg

Czym sie różni ta opona:

2z4la8z.jpg2ymxh0h.jpg

235/50R18 101 Y XL------------------------235/50R18 101V

Producent : ACCELERA-----------------------VREDESTEIN

Wzór Bieżnika : PHI------------------------QUATRAC 3 SUV

Indeks prędkości : Y-300Km/h---------------V- 249 km/h

Indeks nośności : 101 (825 kg )-----------101 (825 kg)

XL : Opona dodatkowo wzmacniana------------opona wielosezonowa

cena: 360 zł------------------------------685 zł

Pominmy to, ze opona verdsteien jest opona wielosezonowa.

Samochod uzywany bylby po drogach asfaltowych i od czasu do czasu zagoscilby terenow lesnych.

Głównie nurtuje mnie pytanie czy taki przyslowiowy suv moglby jezdzic na zwyklych oponach np. ktore stosuje sie do aut osobowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedzmy, że chcialbym kupic opony na lato do auta typu SUV.

> Auto...

> Masa własna /ładowność 1835/670 kg

> Czym sie różni ta opona:

> 235/50R18 101 Y XL------------------------235/50R18 101V

> Producent : ACCELERA-----------------------VREDESTEIN

> Wzór Bieżnika : PHI------------------------QUATRAC 3 SUV

> Indeks prędkości : Y-300Km/h---------------V- 249 km/h

> Indeks nośności : 101 (825 kg )-----------101 (825 kg)

> XL : Opona dodatkowo wzmacniana------------opona wielosezonowa

> cena: 360 zł------------------------------685 zł

> Pominmy to, ze opona verdsteien jest opona wielosezonowa.

> Samochod uzywany bylby po drogach asfaltowych i od czasu do czasu zagoscilby terenow lesnych.

> Głównie nurtuje mnie pytanie czy taki przyslowiowy suv moglby jezdzic na zwyklych oponach np. ktore

> stosuje sie do aut osobowych?

Wg. mnie nie ma przeciwskazań żeby tą oponę po lewej dać do suva, ale o wjeździe na niej do lasu to zapomnij. Na wilgotnej trawie, czy drodze z liśćmi ta opona będzie się ślizgała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedzmy, że chcialbym kupic opony na lato do auta typu SUV.

> Auto...

> Masa własna /ładowność 1835/670 kg

> Czym sie różni ta opona:

> 235/50R18 101 Y XL------------------------235/50R18 101V

> Producent : ACCELERA-----------------------VREDESTEIN

> Wzór Bieżnika : PHI------------------------QUATRAC 3 SUV

> Indeks prędkości : Y-300Km/h---------------V- 249 km/h

> Indeks nośności : 101 (825 kg )-----------101 (825 kg)

> XL : Opona dodatkowo wzmacniana------------opona wielosezonowa

> cena: 360 zł------------------------------685 zł

> Pominmy to, ze opona verdsteien jest opona wielosezonowa.

> Samochod uzywany bylby po drogach asfaltowych i od czasu do czasu zagoscilby terenow lesnych.

> Głównie nurtuje mnie pytanie czy taki przyslowiowy suv moglby jezdzic na zwyklych oponach np. ktore

> stosuje sie do aut osobowych?

Obie opony to XL-ki (widać po indeksie nośności - w obydwu przypadkach 101).

Różnica tylko na indeksie prędkości jest - znakomicie sprawdzi się jako budulec szacunu przed ryśkiem, w praktyce nie wykorzystasz (zakładam, że ta szafa na kołach nie dysponuje silnikiem rzędu 300+ KM :-) )

Co do kwestii "czy suf może jeździć na szosówkach" odpowiem prosto - suf jeździ TYLKO na szosówkach.

Taki z tego sufa terenowiec, jak ze mnie primabalerina (już prędzej primabaleron). Gdybyś wybierał między oponami szosowymi a A/T bądź M/T, to wtedy możnaby się zastanawiać, ale to nie ta bajka.

Konkludując - obie opony się nadają, chociaż ja wolałbym pozostać przy tradycyjnym podziale na dwa sezony, niż kupować ćwierćśrodek wielosezonowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do Suva muszą być opony wzmacniane (spec dedykacja dla suvów i terenówek)

Jakąś podstawę tej teorii masz?

Poza tym, że opony ROZMIAROWO stosowane w sufach to inna grupa kapci i producenci ZE WZGLĘDÓW MARKETINGOWYCH nazywają je "specjalnymi oponami, łolabogapanie"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakąś podstawę tej teorii masz?

> Poza tym, że opony ROZMIAROWO stosowane w sufach to inna grupa kapci i producenci ZE WZGLĘDÓW

> MARKETINGOWYCH nazywają je "specjalnymi oponami, łolabogapanie"...

Swego czasu zamawiało się zimówki do nowych dużych i ciężkich Suvów i lepiej by opona miała odpowiednia specyfikację, aniżeli później miało by coś strzelić i człowiek miał by się po prokuraturze szwędać, przy indeksach nośności obu powyższych winny one sie pod tym względem znakomicie sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Swego czasu zamawiało się zimówki do nowych dużych i ciężkich Suvów i lepiej by opona miała

> odpowiednia specyfikację, aniżeli później miało by coś strzelić i człowiek miał by się po

> prokuraturze szwędać, przy indeksach nośności obu powyższych winny one sie pod tym względem

> znakomicie sprawdzić

OK, ale wciąż są to NORMALNE opony, nie różniące się niczym od zwykłych opon szosowych.

Rozmiar i napis "megahiperduper" nie czyni opony specjalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, ale wciąż są to NORMALNE opony, nie różniące się niczym od zwykłych opon szosowych.

> Rozmiar i napis "megahiperduper" nie czyni opony specjalną.

Co więcej ja do swojego suv ze względu na przeznaczenie 99% asfalt szukałem opon koniecznie bez dodatku suv

Postawiłem na ideks prędkości , przyczepność na asfalcie kosztem agresywnego bieżnika "pseudo terenowego"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.