Skocz do zawartości

Evanda 2004 rok jaki interface się sprawdzi - CHECK ENGINE


souldesigner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

autko w wersji CDX z 2004r. na manualu w benzynie. Przebieg 97kkm

Zapala mi sie lampa CHECK ENGINE. Po odłączeniu aku na dłuższą chwilę gaśnie a później to już jak się jej spodoba czasem zapali się po 20km a czasem po 100km. Byłem u mechanika, za 50pln sprawdził komputerkiem Auto Boss (czy jakoś tak po OBDII) wyrzuciło że pierwsza sonda na kolektorze zaczyna szwankować, niestety nie dopytałem się o nr błędu. Zasadniczo nie odczuwam typowych objawów tzn. szarpania przy odejmowaniu bądź dodawaniu gazu, spalanie jest w normie czyli jakieś 12,5l w mieście i koło 8-9 w trasie przy spokojnej jeździe.

No i teraz szukam kogoś, kto ma doświadczenie jaki interface się sprawdzi z moim autkiem czy te tanie na allegro ELM327 na procesorach PIC (klony) poradzą sobie z podstawową diagnostyką silnika i kasowaniem typowych błędów? Czy któryś z kolegów ma przetestowany zestaw do obsługi Evandy i może coś konkretnego polecić dla amatora smile.gif

Pozdrawiam,

Soul

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze nalezy sprawdzic przyczyne wystepowania check engine/. Samo kasowanie bledu to jak lykanie tabletek przeciw boólowych na chory zab.

Ja w swojej Evandzie rowniez mialem ten objaw , ale spowodowany byl on padnietym czujnikiem sondy lambda.

Pozdrawiam

Arek Epica LMV 09

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie problem jest w sondzie to oczywiście, że tak muszę zrobić. Ale mi chodzi głównie o zakup prostego interface do odczytywania parametrów silnika coś takiego jak ELM 327 na allegro które można kupić już za 50pl, po co mam jechać do mechanika i płacić mu za kasowanie błędu po wymianie sondy skoro mógłbym to zrobić sam.

Pytanie jest tylko takie czy ktoś te klony ELM327 z chin testował z Evandą i z jakim softem i czy udało się połączyć z komputerem i taką podstawową diagnostykę wykonać po OBDII.

Nie chcę wydać 50 - 100pln i mieć kawałek bezużytecznego kabla i dalej jechać do elektryka by za 50pln skasował błędy po zlikwidowaniu usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli faktycznie problem jest w sondzie to oczywiście, że tak muszę zrobić. Ale mi chodzi głównie o

> zakup prostego interface do odczytywania parametrów silnika coś takiego jak ELM 327 na allegro

> które można kupić już za 50pl, po co mam jechać do mechanika i płacić mu za kasowanie błędu po

> wymianie sondy skoro mógłbym to zrobić sam.

> Pytanie jest tylko takie czy ktoś te klony ELM327 z chin testował z Evandą i z jakim softem i czy

> udało się połączyć z komputerem i taką podstawową diagnostykę wykonać po OBDII.

> Nie chcę wydać 50 - 100pln i mieć kawałek bezużytecznego kabla i dalej jechać do elektryka by za

> 50pln skasował błędy po zlikwidowaniu usterki.

Poczytaj mój post o SCAN100 tam jest link do programu po Radziecku do Chevroleta bardzo dobry ten programik nawet wyswietla ile paliwa w baku a ELEMA odpusc sobie nic ciekawego nie pokazuje z parametrow. Z ELEMA zostala wtyczka do wpinania pod auto i kabelek:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czajnik czytałem twojego posta z Lacetti OK , więc jeśli nie ELM to co kupić jako interface

K-line na usb jesli masz port com w kompie to ten na tranzystorach bedzie dobry. Naprawiacze RTV zrobia taki za pare złotych. Na portalu aukcyjnym poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze poszukałem trochę w necie i trafiłem na taki kabel firmy viaken smile.gif

prod-1265971460.jpg

Czy odpowiednio podłączając się tymi wtykami w gniazdo OBDII w Evandzie, następnie podłączając się do laptopa z tym ruskim oprogramowaniem będę w stanie diagnozować silnik i monitorować/usuwać pojawiające się błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobrze poszukałem trochę w necie i trafiłem na taki kabel firmy viaken

> Czy odpowiednio podłączając się tymi wtykami w gniazdo OBDII w Evandzie, następnie podłączając się

> do laptopa z tym ruskim oprogramowaniem będę w stanie diagnozować silnik i monitorować/usuwać

> pojawiające się błędy?

W innym temacie Nuki_tsw napisał, iż:

> Do tego musisz mieć zwykłego VAG KL. ELM raczej nie zagada.

> Co do krzaków, to częściowo pomaga narzędzie Microsoft

> Applocale. Dalej jest trochę śmieci, ale zasadnicza część

> programu z wartościami rzeczywistymi idzie poprawnie

> (przynajmniej w XP).

Ten VAG KL to jeśli się nie mylę kabel jak ten w aukcji:

http://allegro.pl/vag-com-kkl-obd2-usb-black-vw-audi-seat-skoda-i1747303979.html

Wtyczka pod OBDII, bez kombinacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie jest to samo, na aukcji jest kabel z interfacem czyli z elektroniką we wtyczce a z tego co mi napisał @czajnik23 chodzi o zwykły kabel taki jak pokazałem czyli coś co bez udziału elektroniki przekaże sygnał z gniazda auta do laptopa i dopiero soft to obrobi i wyświetli. Tak przynajmniej to zrozumiałem smile.gif Może się mylę więc proszę o info czy dobrze kombinuję czy też potrzebuję jednak jakiegoś interface'u (jaki najlepszy do Evandy z 2004 roku) aby ten ruski soft i moja Evcia pogadały sobie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie to nie jest to samo, na aukcji jest kabel z interfacem czyli z elektroniką we wtyczce a z tego

ELM327 ma elektronikę w środku. VAG z tego, co ja kojarzę to jest tylko wtyczka OBDII + dioda, tam raczej nie ma elektroniki. Kojarzę tak dlatego, że miałem takie coś do Fiata bravo jeszcze (kabel VAG + przejściówka na to gniazdo Fiat 3 pin). Bravo właśnie nie rozmawiało z ELMami itd, bo nie miało typowego OBDII - stąd też moje skojarzenie. Niestety kabel ten mam dość daleko od Wrocławia, ale być może w przyszłym tygodniu będę w domu to spróbuję się właśnie pod niego podpiąć to się rozwieje wszelkie wątpliwości smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysunek k-line to schemat jesli masz port com w kompie 3txd ,2rxd,gnd czyli masa to sa nr. pinow we wtyczce kompa.Z drugiej strony +12 to pin 16 12v w złaczu diagnozy w aucie. Gnd pin 4 i 5 w złaczu diagnozy auta(masa),K-line pin 7 w złaczu w aucie ot i cala technika. Ja uzywam tego do auta i do Radiocode http://shop.martech.pl/pl/akcesoria/21-ftdi-key-interfejs.html z tym http://shop.martech.pl/pl/akcesoria/23-martech-k-line-interface.html

post-113831-14352513782232_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czajnik23 ty mi lepiej byś napisał czy ten kabel co pokazałem viakena się nada. Bo na mój chłopski rozum, jesli mam lapka z portem com a ten przewód ma takowy plus ma luźne 4 kabelki to rozumiem, że wtykając je w prawidłowej kolejności do gniazda auta uda mi się połączyć z autem? Dwa te kable które pokazałeś będą kilka razy droższe niż ten kabel viakena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, czy te techniczne sprawy musza być tak skomplikowane smile.gif ?

Jeszcze kilka pytań do kolegów bardziej technicznych, żebym w końcu zrozumiał o co biega w tych interfejsach, kablach, k-linach itd.

Żeby uporządkować wiedzę:

1. Interface - czyli ogólnie rzecz biorąc puszka/wtyczka z elektroniką która została stworzona tylko po to aby komunikować się z komputerem auta danej marki lub danej grupy aut o podobnej specyfice komunikacji. Czyli jesli VAG stosuje jakąs tam swoja nomenklaturę to mamy interfajsy VAG i soft do niego.

2. Mamy też uniwersalne interfejsy działające na złaczu np. OBDII i tutaj komunikacja między autem a softem najczęściej jest realizowana przez układ ELM327, tak?

3. Wreszcie dochodzimy do magicznego k-line smile.gif Czyli z tego co rozumiem jest to, "natywny" sposób komunikacji między autem a softem diagnostycznym? Czyli już bez udziału elektroniki, tutaj soft musi być dedykowany do danej marki auta czy grupy aut i musi potrafić odpowiednio zrozumieć co mówi do niego komputer auta i jak z nim "gadać"?

Najbardziej interesuje mnie 3 opcja smile.gif więc czy mam rację czy się mylę w tym rozumowaniu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Najbardziej interesuje mnie 3 opcja więc czy mam rację czy się mylę w tym rozumowaniu???

Za bardzo kombinujesz. smile.gif

Nie wdając się w jakieś większe dywagacje mogę stwierdzić, że jeśli interesuje Cię komunikacja przez rosyjski program Chevrolet Explorer i masz w laptopie port RS-232, to kup sobie na przykład coś takiego:

http://allegro.pl/obd1-obd2-interfejs-diagnost-vag-kkl-com-rs-232-i1731311931.html

Ja takim czymś łączyłem się z Audi, Skodą, kilkoma różnymi fiatami, Iveco i moją Nubirą III (Lacetti), oczywiście przy użyciu różnego oprogramowania, ale wszystkie te wozy mają komunikację przez tzw. linię K. To jest zwykły interfejs z linią K i L i ma w sobie "elektronikę". Może nieco mniej rozbudowaną od ELM327, ale ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ELEMA zostala wtyczka do wpinania pod auto i kabelek:).

> Mam ELM327 czy ruski programik pójdzie na tym?

Na elmie mialem podstawowe dane raczej to tylko bledy kasuje. Nic w lacettim wielkiego nie wyswietlalo , napiecie sondy lambda,napiecie auta i teperaturę płynu.program pod elema jest inny niz rosjanie wymyslili. Ruski programik nie gada przez elema z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.