Skocz do zawartości

Wałek sprzęgłowy - modyfikacja


simek18

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę skrócić wałek sprzęgłowy następnie zamocować na nim flanszę wału napędowego. W jaki sposób wykonać takie połączenie, które musi być demontowalne w celu wymiany łożysk lub uszczelniacza. Myślałem o wbiciu tulei na gorąco i zabiciu klina. Idealne byłoby nafrezowanie wałka i tulei, ale dochodzą spore koszty i problem ze znalezieniem dobrego zakładu który to wykona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> klin na wale i po problemie, kolek bedzie scinac a takie cos za pare groszy zrobia wielokrotnie

> tak robile z roznego rodzaju mechanizmami i czasem przenosily olbrzymie obciazenia

No właśnie, obciążenia będą spore, bo będzie to auto 195KM/330NM na starcie do ostrego gnojenia w terenie. Fakt, że na zwolnicach, ale momenty będą spore. Co w ten sposób łaczyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko od pasow transportowych po 50KW (wielkosci 2 ludzi i masie 400kg) z wentylatorami o

> srednicy 3-4metrow (obroty do 3krmp) silniki elektryczne, najwieksza rzecz to kolo zamachowe

> do 200t pracy (samo kolo z walem 2.5t)

Dobrze, ale to wszystko rozmachiwało się wolno i pracowało bez przeciążeń, tutaj będą bardziej mordercze warunki pracy. Saab 2.3t będzie szalał zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wcale nie tak wolno bo silniki frezarek 10krmp i to non stop on/off z odstepami co 10s, mowie ci

> spokojnie da rade

Kurde, nie wiem, czy jeden klin to przeniesie crazy.gif Jak ukręci się wałek, to problem będzie z dostaniem nowego crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz, co do takich obliczeń potrzebujesz, postaram się dostarczyć

Ja się tego nie podejmę - 12 lat przerwy w liczeniu takich rzeczy.

Ale dobrze by było żeby materiał klina był słabszy od materiału wałka i tulei, a wtedy liczy się klin na naciski powierzchniowe i ścinanie. Jeżeli wymiary klina sa za duże - zmiana materiału albo dołożenie drugiego, trzeciego, itd., ale cały czas pamiętaj o tym, że to klin ma być najsłabszym ogniwem.

Moment obrotowy na wałku masz a z tego siła na promieniu scinania i mniej więcej tyle - szczegóły w poradniu inżyniera mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.