simek18 Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Muszę skrócić wałek sprzęgłowy następnie zamocować na nim flanszę wału napędowego. W jaki sposób wykonać takie połączenie, które musi być demontowalne w celu wymiany łożysk lub uszczelniacza. Myślałem o wbiciu tulei na gorąco i zabiciu klina. Idealne byłoby nafrezowanie wałka i tulei, ale dochodzą spore koszty i problem ze znalezieniem dobrego zakładu który to wykona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 klin na wale i po problemie, kolek bedzie scinac a takie cos za pare groszy zrobia wielokrotnie tak robile z roznego rodzaju mechanizmami i czasem przenosily olbrzymie obciazenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > klin na wale i po problemie, kolek bedzie scinac a takie cos za pare groszy zrobia wielokrotnie > tak robile z roznego rodzaju mechanizmami i czasem przenosily olbrzymie obciazenia No właśnie, obciążenia będą spore, bo będzie to auto 195KM/330NM na starcie do ostrego gnojenia w terenie. Fakt, że na zwolnicach, ale momenty będą spore. Co w ten sposób łaczyłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 wszystko od pasow transportowych po 50KW (wielkosci 2 ludzi i masie 400kg) z wentylatorami o srednicy 3-4metrow (obroty do 3krmp) silniki elektryczne, najwieksza rzecz to kolo zamachowe do 200t pracy (samo kolo z walem 2.5t) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > wszystko od pasow transportowych po 50KW (wielkosci 2 ludzi i masie 400kg) z wentylatorami o > srednicy 3-4metrow (obroty do 3krmp) silniki elektryczne, najwieksza rzecz to kolo zamachowe > do 200t pracy (samo kolo z walem 2.5t) Dobrze, ale to wszystko rozmachiwało się wolno i pracowało bez przeciążeń, tutaj będą bardziej mordercze warunki pracy. Saab 2.3t będzie szalał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Dobrze, ale to wszystko rozmachiwało się wolno i pracowało bez przeciążeń, tutaj będą bardziej > mordercze warunki pracy. Saab 2.3t będzie szalał no wcale nie tak wolno bo silniki frezarek 10krmp i to non stop on/off z odstepami co 10s, mowie ci spokojnie da rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > no wcale nie tak wolno bo silniki frezarek 10krmp i to non stop on/off z odstepami co 10s, mowie ci > spokojnie da rade Kurde, nie wiem, czy jeden klin to przeniesie Jak ukręci się wałek, to problem będzie z dostaniem nowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmiko Napisano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 > Kurde, nie wiem, czy jeden klin to przeniesie Policz z wytrzymałości materiałów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 17 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 > Policz z wytrzymałości materiałów Powiedz, co do takich obliczeń potrzebujesz, postaram się dostarczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmiko Napisano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 > Powiedz, co do takich obliczeń potrzebujesz, postaram się dostarczyć Ja się tego nie podejmę - 12 lat przerwy w liczeniu takich rzeczy. Ale dobrze by było żeby materiał klina był słabszy od materiału wałka i tulei, a wtedy liczy się klin na naciski powierzchniowe i ścinanie. Jeżeli wymiary klina sa za duże - zmiana materiału albo dołożenie drugiego, trzeciego, itd., ale cały czas pamiętaj o tym, że to klin ma być najsłabszym ogniwem. Moment obrotowy na wałku masz a z tego siła na promieniu scinania i mniej więcej tyle - szczegóły w poradniu inżyniera mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.