Skocz do zawartości

Reduktor Landi Renzo SE81 i opis śrub regulacyjnych? - foto


slawno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam w moim wozidełku taki oto parownik Landi Renzo SE81. Ponieważ nastukałem juz nim ponad 100kkm i samochód zaczynał gasnąć jak był zimny zwłaszcza przy zbliżaniu się do skrzyżowań tongue.gif postanowiłem zregenerować parownik, a że mam dwie prawe ręce wszystko poszło sprawnie cool.gif Wyżej wymieniony objaw ustał, natomiast zostałem nie mile zaskoczony spalaniem, które wzrosło o 3-4litry. Oczywiscie podłączyłem sobie interfejs żeby sprawdzić jak sprawy wyglądają i ustawiłem tak jak powinno być tzn. lambda pracuje ok. w całym zakresie, samochód trzyma wolne obroty i dobrze sie zbiera, wiec wszystko jest ok. poza tym spalaniem mad.gif Teraz pytanie ponieważ nie ruszałem żadnych srub przy regeneracji, może mi ktoś powiedziec do czego służą te dwie widoczne srubki na załączonym zdjęciu? Nr1 i Nr2 . Najbardziej interesuje mnie ta na elektrozaworze, która ma kontrę w postaci nakretki - czy jest to śruba do ustawienia czułości membran? Jesli tak to w którą stronę spróbować kręcić?

post-42048-14352513932773_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Też mam taki reduktor i również dopuściłem się jego regeneracji. Z tym, że ja miałem zestaw naprawczy niby od niego ale nie pasowała mi jedna taka mała gumka przy takiej zatyczce dyszy na dźwigni powiązanej jeśli dobrze pamiętam z membraną bądź z tą śrubą z boku. U mnie wszystko chodzi prawidłowo tylko miałem taki niemiły objaw ze schodzeniem z obrotów jak już gazu było mało (teraz się uspokoiło) i nieraz muszę go przegazować bo jałowych nie trzyma ale to bardzo bardzo rzadko.

Co do śrubek to ta przy cewce elektrozaworu odpowiedzialna jest za wolne obroty a ta druga jest od czułości membrany. Ja miałem troszkę zabawy z ustawianiem tego i z początku nie trzymał mi ilości kroków na wolnych obrotach. ustawiałem wolne na 100 kroków +- oscylacja parę kroków mieszanka uboga / bogata a ta cholera za każdym przegazowaniem ustawiała się inaczej. Dopiero po kilku godzinach doszedłem do takiego ustawienia wstępnego membrany (ta śruba z cewką) + czułość drugą śrubą, że chodzi na wolnych na 100kroków i nie rozjeżdża za bardzo przy przyspieszaniu. Spalanie zostało tak jak było czyli od 8 do 12 zależy jak jeżdżę (nogę mam czasami ciężką grinser006.gif)

Więc zależy jak masz ustawioną czułość tą pierwszą śrubą z cewką tak później odbija się to na regulacji drugą śrubą. Najlepiej ustawiać to pod krokowy i powinno być ok, przynajmniej ja tak zrobiłem i nie narzekam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czułość membran regulujesz nr 1, śruby nr 2 nie ruszaj. W tym parowniku wolnych się nie reguluje (niby z tego co tu napisano można ale w sumie to pierwszy raz spotkałem się z opisem że ktoś regulował wolne w tym parowniku). Jeżeli piszesz, że ustawiłeś po podłączeniu interfejsu tak żeby lambda oscylowała to jak to zrobiłeś nie ruszając śruby nr 1, zmieniłeś tylko zakres pracy krokowca? wink.gif Po regeneracji musiałem troszkę pokręcić tą śrubą żeby krokowiec i lambda były takie jakie powinny być (najłatwiej regulować ustawiając zakres krokowca od 0 do 255 a później go ograniczyć). Ale skoro aż o tyle wzrosło Ci spalanie a samochód jedzie ok to raczej szukałbym nieszczelności, bo zła regulacja byłaby odczuwalna w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.