resmiki Napisano 9 Września 2011 Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Tak sie zastanawiam jakie powinno być cisnienie gazu w fazie lotnej w instalacji sekwencyjnej, zeby było optymalnie i czym to jest uwarunkowane. Miałem 1,1 bara i działało, mam 1,5 bara i działa. Z punktu widzenia stabilnosci cisnienia jest lepsze 1,5 bara, bo przy 1,1 mialem spadki cisnienia pod obciążeniem do 30 %, przy 1,5 bara jest max 15 %. Z drugiej strony wydaje mi sie subiektywnie, ze osiągi są jakby gorsze. Wtryskiwacze mam Magic Jest i tak jedno jak i drugie cisnienie miesci sie w ich zakresie roboczym. Co do stabilnosci... mam reduktor BRC Genius G 1500. Być może praca z nominalnym cisnieniem 1,5 bara powoduje, ze reduktor działa bardziej stabilnie. Z tego punktu widzenia 1,5 bara jest lepsze, ale z drugiej strony to są gorsze warunki pracy dla wtryskiwaczy. Podobno to tez zalezy od mocy silnika. Im wieksza tym wieksze powinno być cisnienie. Ktos ma doswiadczenia w tym względzie i mogłby sie podzielic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 9 Września 2011 Udostępnij Napisano 9 Września 2011 > Co do stabilnosci... mam reduktor BRC Genius G 1500. Być może praca z nominalnym cisnieniem 1,5 > bara powoduje, ze reduktor działa bardziej stabilnie. Z tego punktu widzenia 1,5 bara jest > lepsze, Zapewne tak właśnie jest. >ale z drugiej strony to są gorsze warunki pracy dla wtryskiwaczy. Wtryskiwacze mają bardziej "pod górkę" przy otwieraniu, Przy zamknięciu to jest już pewnie różnie, w zależności budowy wtryskiwacza. Chodzi mi odczywiście o szybkość otwarcia/zamknięcia dla podwyższonego ciśnienia. Zwłaszcza przy krótkich czasach wtrysku może to mieć wpływ na charakterystykę (liniowość) dawkowania wtryskiwacza. Jedno jest (prawie) pewne - wyższe ciśnienie nie przedłuży żywota wtryskiwaczom. > Podobno to tez zalezy od mocy silnika. Im wieksza tym wieksze powinno być cisnienie. Trudniej zrobić reduktor o niskim ciśnieniu wyjściowym niż wyższym dla tej samej dużej mocy. Strumień odparowanego gazu (g/s) musi się zgadzać. Z podobnych względów chyba idzie też o to, że przy większej mocy/cyl i niższym ciśnieniu wtryskiwacz musiałby mieć dużą dyszę, co też takie korzystne nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.