Skocz do zawartości

Cisnienie gazu w fazie lotnej w sekwencji.


resmiki

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sie zastanawiam jakie powinno być cisnienie gazu w fazie lotnej w instalacji sekwencyjnej, zeby było optymalnie i czym to jest uwarunkowane.

Miałem 1,1 bara i działało, mam 1,5 bara i działa. Z punktu widzenia stabilnosci cisnienia jest lepsze 1,5 bara, bo przy 1,1 mialem spadki cisnienia pod obciążeniem do 30 %, przy 1,5 bara jest max 15 %. Z drugiej strony wydaje mi sie subiektywnie, ze osiągi są jakby gorsze. Wtryskiwacze mam Magic Jest i tak jedno jak i drugie cisnienie miesci sie w ich zakresie roboczym.

Co do stabilnosci... mam reduktor BRC Genius G 1500. Być może praca z nominalnym cisnieniem 1,5 bara powoduje, ze reduktor działa bardziej stabilnie. Z tego punktu widzenia 1,5 bara jest lepsze, ale z drugiej strony to są gorsze warunki pracy dla wtryskiwaczy.

Podobno to tez zalezy od mocy silnika. Im wieksza tym wieksze powinno być cisnienie.

Ktos ma doswiadczenia w tym względzie i mogłby sie podzielic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do stabilnosci... mam reduktor BRC Genius G 1500. Być może praca z nominalnym cisnieniem 1,5

> bara powoduje, ze reduktor działa bardziej stabilnie. Z tego punktu widzenia 1,5 bara jest

> lepsze,

Zapewne tak właśnie jest.

>ale z drugiej strony to są gorsze warunki pracy dla wtryskiwaczy.

Wtryskiwacze mają bardziej "pod górkę" przy otwieraniu, Przy zamknięciu to jest już pewnie różnie, w zależności budowy wtryskiwacza. Chodzi mi odczywiście o szybkość otwarcia/zamknięcia dla podwyższonego ciśnienia. Zwłaszcza przy krótkich czasach wtrysku może to mieć wpływ na charakterystykę (liniowość) dawkowania wtryskiwacza. Jedno jest (prawie) pewne - wyższe ciśnienie nie przedłuży żywota wtryskiwaczom.

> Podobno to tez zalezy od mocy silnika. Im wieksza tym wieksze powinno być cisnienie.

Trudniej zrobić reduktor o niskim ciśnieniu wyjściowym niż wyższym dla tej samej dużej mocy. Strumień odparowanego gazu (g/s) musi się zgadzać.

Z podobnych względów chyba idzie też o to, że przy większej mocy/cyl i niższym ciśnieniu wtryskiwacz musiałby mieć dużą dyszę, co też takie korzystne nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.