Skocz do zawartości

Niby duży, ale mały - Autolaweta DMC 3,5t i ładowność


djo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ogólnie kwestia jest krótka - wymogi:

- kat. B.

- autolaweta DMC 3,5t

- samochód do przywiezienia w dowodzie 1565kg

- transport po drogach niemieckich i polskich

Pytanie:

- czy dopuszczalne jest przeładowanie, jeśli tak to jakie - zarówno w germanii, jak i w PL?

Na szybko mam do wyboru dwie autolawety, pomijam że technicznie przyjmą transportowany pojazd, ale czy grozi mi przy kontroli mandat:

- Jumper 2.8 DMC 3,5t, ładowność 1510kg

- Ducato 3.0 DMC 3450, ładowność 1440kg.

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie co do wyjazdu to proszę śmiało pisać, każda rada się przydaje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o 50kg przeladowania najwyzej dostaniesz mandat w DE kilkadziesiat 30-50 euro, ale nie kaza przeladowywac itp.

Inna sprawa, ze te auta raczej tyle ladownosci nie maja, a te liczby tylko na papierze, na wage jak wezmą to wyjdzie przeladowanie pewnie 200kg i wiecej wink.gif dolicz do tego swoja wage i pasażera jak będzie jechał i juz wszystko wiesz.

Lawety 3500kg to taki troche przekret i realna ladownosc nie pokrywa sie z tym co w dowodzie w 90% przypadkow.

Jak myślisz, skoro producent dał do auta na ramie pod zabudowe 1 czy 2 resory i to auto ma mase 3500kg dmc, a u nas kazda laweta ma podlozony resor lub poduszki, to nie dla komfortu to przeciez sie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o 50kg przeladowania najwyzej dostaniesz mandat w DE kilkadziesiat 30-50 euro, ale nie kaza

> przeladowywac itp.

Właśnie chodziło mi konsekwencje ok.gif

Od kilku laweciarzy usłyszałem, że dopuszczalne przeładowanie wynosi 10%. Niestety nie mam czasu żeby na spokojnie znaleźć podstawy prawne, dlatego zapytałem na ak.

> Inna sprawa, ze te auta raczej tyle ladownosci nie maja, a te liczby tylko na papierze, na wage jak

> wezmą to wyjdzie przeladowanie pewnie 200kg i wiecej dolicz do tego swoja wage i pasażera jak

> będzie jechał i juz wszystko wiesz.

Doskonale zdaje sobie z tego sprawę ok.gif

Doszła jeszcze opcja Iveco z ładownością (papierową oczywiście) 1550kg. wink.gif

> Lawety 3500kg to taki troche przekret i realna ladownosc nie pokrywa sie z tym co w dowodzie w 90%

> przypadkow.

> Jak myślisz, skoro producent dał do auta na ramie pod zabudowe 1 czy 2 resory i to auto ma mase

> 3500kg dmc, a u nas kazda laweta ma podlozony resor lub poduszki, to nie dla komfortu to

> przeciez sie robi.

To nie wymaga zadnego komentarza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie chodziło mi konsekwencje

> Od kilku laweciarzy usłyszałem, że dopuszczalne przeładowanie wynosi 10%. Niestety nie mam czasu

> żeby na spokojnie znaleźć podstawy prawne, dlatego zapytałem na ak.

> Doskonale zdaje sobie z tego sprawę

> Doszła jeszcze opcja Iveco z ładownością (papierową oczywiście) 1550kg.

> To nie wymaga zadnego komentarza...

przelicz sobie swoj czas, wynajem, paliwo i zobacz czy nie lepiej komus zaplacic, bo z reguly sa limity kilometrow nalozone i potem tez sie placi za kilometr jakas stawke

te 10% to takie umowne i w Niemczech sie nie czepiaja bardzo, ale to tez zalezy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przelicz sobie swoj czas, wynajem, paliwo i zobacz czy nie lepiej komus zaplacic, bo z reguly sa

> limity kilometrow nalozone i potem tez sie placi za kilometr jakas stawke

> te 10% to takie umowne i w Niemczech sie nie czepiaja bardzo, ale to tez zalezy...

Mam dwóch znajomych, którzy dają dobre lawety bez limitu km wink.gif

Już niejeden transport tak przywiozłem, tyle że zawsze to były mniejsze samochody do 1,4t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Jumper 2.8 DMC 3,5t, ładowność 1510kg

> - Ducato 3.0 DMC 3450, ładowność 1440kg.

to masz ładowność podwozia czy podwozia zabudowanego bo to jednak znacząca różnica

generalnie podwozie to ok 2t plus zabudowa (400-500kg) wiec trudno aby w 3,5t zmieściła się ładowność 1,5t no chyba że ktoś w papierach ponaciągał wagi.

OT: gdybyś szukał nowego to mogę ci Daily zaproponować i sprzedać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie chodziło mi konsekwencje

> Od kilku laweciarzy usłyszałem, że dopuszczalne przeładowanie wynosi 10%. Niestety nie mam czasu

> żeby na spokojnie znaleźć podstawy prawne, dlatego zapytałem na ak.

Nie znajdziesz na to podstawy, bo to urban legend.

Nawet za 1 kg przeładowania policja (i tu i tam) może przyłożyć Ci pajdę włącznie z odholowaniem pojazdu.

Podkreślam - MOŻE, bo ma do tego absolutnie pełne prawo.

Sytuacje, gdy np ITD waliła mandat bo zestaw miał przekroczone DMC o 20 (dwadzieścia) kg nie są wbrew pozorom czymś odosobnionym. Argument p.t. "pójdę do klopa, złamię się i już o 5 kg będzie, a na resztę do wypuszczę wodę z baniaczka do mycia rąk" jak się domyślasz nie był trafiony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.