Skocz do zawartości

Auto ze Szwajcarii, poprzez Niemcy do Polski


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o nie przenoszenie tematu. Temat jest dosc pilny. Sprawa wyglada nastepujaco:

Kupilem w Niemczech samochod. Samochod kupilem od handlarza. Auto przyjechalo ze Szwajcarii i nigdy nie bylo rejestrowane w Niemczech (brak jakichkolwiek niemieckich dokumentow!). Chce samochod zarejestrowac w Polsce.

Posiadam:

1. CoC (swiadectwo homologacjii dla EU) wystawione przez przedstawicielstwo Fiata w Niemczech w jezyku wloskim. Swiadectwo jest z numerem VIN a wiec na pewno dotyczy tego konkretnego samochodu.

2. Szwajcarski dowod rejstracyjny (taki maly) ze stemplem z wymeldowania auta w Szwajcarii w 2010 roku.Dowod jest na nazwisko Pana X.

3. Umowe KS miedzy mna a niemieckim handlarzem Y, ktory sprzedal mi ten samochod. Umowa opiewa na kwote 2000 euro.

4. Papier z nimieckiego Urzedu Celnego potwierdzajacy, ze pani Z oplacila clo za ten samochod po sprowadzeniu go na teren Niemiec.

Pani Z jest najprawdopodbniej osoba, ktora ten samochod kupila w Szwajcarii a od ktorej nie samochod odkupil Y.

NIE POSIADAM umowy KS miedzy pania Z i handlarzem Y. Nie mam zadnej mozliwosci aby ta umowe zdobyc poza ewidetnym falszowaniem jej.

Samochod NIE MA waznego przegladu technicznego.

Tak jak napisalem - auto NIGDY nie bylo rejestrowane w Niemczech. Chce auto zawiesc do PL i zarejestrowac na nazwisko zaprzyjaznionej osoby. Samochod ma silnik o pojemnosci ponizej 2000ccm.

Czy da sie w jakis normalny sposob zarejestrowac ten samochod na terenie Polski?

Jakie koszta rejestracji?

Jakie koszta wykupienia OC przy braku znizek (100% stawki)?

Bede bardzo wdzieczny za rzeczowe i konkretne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku znizek (100% stawki)?

> Bede bardzo wdzieczny za rzeczowe i konkretne odpowiedzi.

a jest szansa że przejdzie przegląd na terenie Niemiec dekry ?

jeśli auto jest jeszcze w DE to zrób przegląd weź czerwone niemieckie tablice i rejestracja w Polsce będzie tylko czystą formalnością

w Niemieckich wydziale komunikacji zabiorą Ci wszystko dadzą brief i po kłopocie smile.gif

inaczej ... to najlepiej zrobić kopie posiadanych kwitów i udać się do naczelnika konkretnego Polskiego wydziału komunikacji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aku znizek (100% stawki)?

> a jest szansa że przejdzie przegląd na terenie Niemiec dekry ?

jest,k ale bedzie to wymgalo nakladow finasowych, ktorych chce uniknac.

Przeglad to okolice 100 euro. Nie wiem jak bedzie z badaniem spalin... Kolejne 60 euro bedzie za kola i zawieszenie. Ogolnie to 200 euro za sam przeglad bez pewnosci, ze go dostanie.

> jeśli auto jest jeszcze w DE to zrób przegląd weź żółte niemieckie tablice i rejestracja w Polsce

> będzie tylko czystą formalnością

Zolte tablice nie wymagaja przegladu... Ale oficjalnie nie moge na nich przekroczyc granicy (niemieckie prawo).

> w Niemieckich wydziale komunikacji zabiorą Ci wszystko dadzą brief i po kłopocie

> inaczej ...

Zeby mi dali niemiecki brief to:

1. aktualny przeglad (koszta wymienilem)

2. polisa OC

3. podatek

>to najlepiej zrobić kopie posiadanych kwitów i udać się do >naczelnika konkretnego

> Polskiego wydziału komunikacji ...

Nie bardzo mam jak jechac do Polski tylko po to zeby zapytac w murzedzie. Nie mam tez kogo wyslac z kopia papierow...

Chce uniknac kosztow wq Niemczeh. Nie usmiecha mi sie najperiw wylozyc kilkaset euro w Niemczech zeby kilka dni pozniej wydac 300-400 euro w Polsce na dokladnie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest,k ale bedzie to wymgalo nakladow finasowych, ktorych chce uniknac.

> Przeglad to okolice 100 euro. Nie wiem jak bedzie z badaniem spalin... Kolejne 60 euro bedzie za

> kola i zawieszenie.

rozumiem że dlatego że niestandartowe? bo ja płaciłem okolice 100 ojro ostatnio

Ogolnie to 200 euro za sam przeglad bez pewnosci, ze go dostanie.

> Zolte tablice nie wymagaja przegladu... Ale oficjalnie nie moge na nich przekroczyc granicy

> (niemieckie prawo).

> Zeby mi dali niemiecki brief to:

> 1. aktualny przeglad (koszta wymienilem)

> 2. polisa OC

> 3. podatek

> Nie bardzo mam jak jechac do Polski tylko po to zeby zapytac w murzedzie. Nie mam tez kogo wyslac z

> kopia papierow...

> Chce uniknac kosztow wq Niemczeh. Nie usmiecha mi sie najperiw wylozyc kilkaset euro w Niemczech

> zeby kilka dni pozniej wydac 300-400 euro w Polsce na dokladnie to samo.

generalnie pomyliłem się , miałem na myśli tablice czerwone , żółte nic nie dają

a to niestety ...

najlepiej wyślij skany temu zaprzyjaźnionemu koledze ew. poproś kogoś z AK może za 0,5 trunku wyświadczy Ci przysługę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem że dlatego że niestandartowe? bo ja płaciłem okolice 100 ojro ostatnio

Kola nie sa orginalne. wymagaja wbicia w niemiecki dowod. Sprezyny zawieszenia tez.

> Ogolnie to 200 euro za sam przeglad bez pewnosci, ze go dostanie.

> generalnie pomyliłem się , miałem na myśli tablice czerwone , żółte nic nie dają

> a to niestety ...

Do czerwonych musze miec wazny przeglad z tego co sie orientuje. No chyba zeby na zoltych dojechc do granicy a pozniej psim swedem lub laweta... hmm.gif

> najlepiej wyślij skany temu zaprzyjaźnionemu koledze ew. poproś kogoś z AK może za 0,5 trunku

> wyświadczy Ci przysługę ...

Chcialem tak zrobic, ale znajomi ostatnio tak zajeci, ze nikt nie ma czasu isc dopytywac o takie sprawy. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zolte tablice nie wymagaja przegladu... Ale oficjalnie nie moge na nich przekroczyc granicy

> (niemieckie prawo).

Mając "Kurzzeietkennzeichen" mozesz przekroczyć granicę absolutnie legalnie, warunek to dodatkowo zielona karta do polisy (eVB z zieloną kartą).

Niestety bez pisemnej umowy kupna sprzedaży nie ma szans na zarejestrowanie auta w Polsce.

Mozesz Ty sprzedać auto tej pani, warunek to dokonanie tej transakcji poza terytorium PL lub upoważnienie do jej dokonania jeśli pani się nie wybiera.

Dokument wprowadzenia auta na obszar celny UE masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mając "Kurzzeietkennzeichen" mozesz przekroczyć granicę absolutnie legalnie, warunek to dodatkowo

> zielona karta do polisy (eVB z zieloną kartą).

> Niestety bez pisemnej umowy kupna sprzedaży nie ma szans na zarejestrowanie auta w Polsce.

> Mozesz Ty sprzedać auto tej pani, warunek to dokonanie tej transakcji poza terytorium PL lub

> upoważnienie do jej dokonania jeśli pani się nie wybiera.

> Dokument wprowadzenia auta na obszar celny UE masz.

tyle że nie musi wcale kupować od niej , może kupić od kolegi z ulicy ... który to kupił od tej kobiety wcześniej ( ale tej umowy posiadać nowy nabywca nie musi )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mając "Kurzzeietkennzeichen" mozesz przekroczyć granicę absolutnie legalnie, warunek to dodatkowo

> zielona karta do polisy (eVB z zieloną kartą).

Ok, niech bedzie, ze moge ok.gif

> Niestety bez pisemnej umowy kupna sprzedaży nie ma szans na zarejestrowanie auta w Polsce.

Mam pisemna umowe KS tyle, ze nie z osoba do ktorej nalezalo auto w szwajcarii ani nie z osoba, ktor placila clo.

> Mozesz Ty sprzedać auto tej pani, warunek to dokonanie tej transakcji poza terytorium PL lub

> upoważnienie do jej dokonania jeśli pani się nie wybiera.

Jakiej pani? Ja chce auto miec dla siebie a nie sprzedawac je dalej.

> Dokument wprowadzenia auta na obszar celny UE masz.

Mam, tyle, ze figuruje w takie a nie inne nazwisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Ci pomogę, ale kiedyś sprowadziłem autko z Niemiec, dokumenty wyglądały tak:

- Brief oraz niemiecki dowód rejestracyjny były na Pana X,

- umowę miałem pomiędzy mną a KFZ auto-handel Pan Y,

- przetłumaczyłem dokumenty,

- zapłaciłem akcyzę,

- złożyłem Vat-24 dostałem Vat-25,

- zapłaciłem opłatę recyklingową.

Nie miałem żadnych papierów pomiędzy Panem X a KFZ A-H PanY a pewnie KFZ A-H Pan Y kupił autko nie od Pana X a od ubezpieczalni.

Bez problemu autko zostało zarejestrowane.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, niech bedzie, ze moge

możesz, możesz, spij spokojnie zlosnik.gif

> Mam pisemna umowe KS tyle, ze nie z osoba do ktorej nalezalo auto w szwajcarii ani nie z osoba,

> ktor placila clo.

Możesz spokojnie Ty (lub np. Twój sąsiad) sprzedać to auto osobie na którą auto ma być zarejestrowane w PL. Powtarzam jeszcze raz warunek: transakcja musi być dokonana poza obszarem PL (najlepiej w D). Ta osoba na która ma być zarejestrowane auto, może również napisać upważnienie dla Ciebie do zakupu auta poza obszarem PL jesli nie rusza czterech liter z PL.

Nic tu nie masz lewego, na terenie D jesteś właścicielem auta, choć nie musisz figurować w dokumentach. Nie ma również obowiązku sporządzania pisemnej umowy w przypadku zmiany własciciela auta w D.

Dlatego polskie urzedy muszą przełknąć tą gorzką biurokratyczną pigułkę i godzić się na brak łańcuszka umów k-s z D.

Ponieważ urzędy w PL to państwa w państwie więc w jednym przyjmą dokumenty bez słowa a w innym nadgorliwym napiszesz oswiadczenie dlaczego taki to a taki figuruje w dokumentach a nie kto inny.

> Jakiej pani? Ja chce auto miec dla siebie a nie sprzedawac je dalej.

"...Chce auto zawiesc do PL i zarejestrowac na nazwisko zaprzyjaznionej osoby..." z tego mi sie urodziła ta pani zlosnik.gif

> Mam, tyle, ze figuruje w takie a nie inne nazwisko.

Dokumenty dotyczą pojazdu a nie osoby.

Pamiętaj że aktualnie do wydania pięciodniówki musisz podać w urzędzie numer VIN, eVB jest nadal in blanco. eVB z zieloną kartą kup przez internet, zieloną kartę drukujesz sobie sam (kartka w kolorze zielonym do drukarki do nabycia w dowolnym geschefcie z art. papierniczymi)

Sprawdź kpl. dokumentów zagranicznych:

- umowa k-s + ewentualne upoważnienie,

- komplet dokumentów z ostatniego kraju rejestracji (CH),

- dokument potwierdzajacy wprowadzenie auta na obszar celny UE i uiszczenie stosownych opłat,

- coc,

- jesli auto jedzie na kołach z pięciodniówkami, to DR różowy + zielona karta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Umowe KS miedzy mna a niemieckim ...

No co Ty, przeciez zadnej umowy nie spisywalismy biglaugh.gif

A tak na powaznie to Kurzzeitkennzeichen powinny wystarczyc, ale postaram sie jeszcze jutro dowiedziec, oczywiscie jezeli nic mi w droge nie wejdzie.

Kurzzeitkennzeichen obejmuje FIN pojazdu bez specjalnej ruznicy skad to auto pochodzi i czy masz niemieckie papiery. Przynajmiej jestem o tym przekonany.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> generalnie pomyliłem się , miałem na myśli tablice czerwone , żółte nic nie dają

POwiem tak, jak nie masz pojecia to sie nie wypowiadaj !

Dawid, obecnie ubezpieczenie ( do Kurzzeitkennzeichen ) obejmuje cale EU. Musisz sie jedynie dowiedziec czy akurat z tego ubezpieczenia rowniez.

Watpie aby polski przeglad rozwiazal Ci problem z AU i HU - pisze watpie, bo nie wiem dokladnie. Moze sie wiec zdarzyc, ze padniesz na koszta i w PL i w D.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak na powaznie to Kurzzeitkennzeichen powinny wystarczyc, ale postaram sie jeszcze jutro

> dowiedziec, oczywiscie jezeli nic mi w droge nie wejdzie.

No wlasnie mam sprzeczne informacje. z jednej strony wszyscy mowia, ze kurzzeitkennzeichen jak najbardziej. z drugiej strony Zulassungstelle mowi, ze do wywozu poza granice Niemiec sa konieczne Ausfuhrkennzeichen. Do nich natomiast potrzebny jest przeglad, ktorego robic nie chce zeby uniknac zbednych kosztow. Niemiecka wikipedia znowuz mowi, ze na "zoltych" nie moge auta przywiesc do Niemiec, ale wywiesc juz tak. Naturalnie preferuje zolte bo moge wtedy gwizdnac na HU wink.gif

> Kurzzeitkennzeichen obejmuje FIN pojazdu bez specjalnej ruznicy skad to auto pochodzi i czy masz

> niemieckie papiery. Przynajmiej jestem o tym przekonany.

> pozdrawiam.

jak masz jakies dobre wejscie to dopytaj i daj mi znac. Zrewanzuje sie jakims trunkiem przy najblizszej okazji wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> POwiem tak, jak nie masz pojecia to sie nie wypowiadaj !

> Dawid, obecnie ubezpieczenie ( do Kurzzeitkennzeichen ) obejmuje cale EU. Musisz sie jedynie

> dowiedziec czy akurat z tego ubezpieczenia rowniez.

> Watpie aby polski przeglad rozwiazal Ci problem z AU i HU - pisze watpie, bo nie wiem dokladnie.

> Moze sie wiec zdarzyc, ze padniesz na koszta i w PL i w D.

hehe.gif wiesz ... w sumie wcale nie rejestrowałem aut w Niemczech żeby w Polsce nie było problemów więc się nie znam smirk.gif '

wcale nie mam parę briefów wystawionych na polskie dane , polski adres ...

wcale ... facepalm%5B1%5D.gif

ps. ... kup sobie słownik smirk.gif może automatyczny żeby nie było kłopotów z obsługą ... smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz ... w sumie wcale nie rejestrowałem aut w Niemczech żeby w Polsce nie było problemów więc

> się nie znam '

> wcale nie mam parę briefów wystawionych na polskie dane , polski adres ...

> wcale ...

> ps. ... kup sobie słownik może automatyczny żeby nie było kłopotów z obsługą ...

Wiesz moze jakich papierow potrzebuje?

Czy da sie w urzedzie komunikacji w np Boleslawcu zarejestrowac auto na osobe mieszkajaca na drugim koncu polski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie mam sprzeczne informacje. z jednej strony wszyscy mowia, ze kurzzeitkennzeichen jak

> najbardziej. z drugiej strony Zulassungstelle mowi, ze do wywozu poza granice Niemiec sa

> konieczne Ausfuhrkennzeichen. Do nich natomiast potrzebny jest przeglad, ktorego robic nie

> chce zeby uniknac zbednych kosztow. Niemiecka wikipedia znowuz mowi, ze na "zoltych" nie moge

> auta przywiesc do Niemiec, ale wywiesc juz tak. Naturalnie preferuje zolte bo moge wtedy

> gwizdnac na HU

eksport na żółtych też jest już teraz tolerowany i dopuszczalny, pytanie jest tylko, czy w Polsce policja akceptuje to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie mam sprzeczne informacje. z jednej strony wszyscy mowia, ze kurzzeitkennzeichen jak

> najbardziej. z drugiej strony Zulassungstelle mowi, ze do wywozu poza granice Niemiec sa

> konieczne Ausfuhrkennzeichen. Do nich natomiast potrzebny jest przeglad,

Prawda jest taka, ze przepisy, przepisami a rzeczywistosc , rzeczywistoscia. Istnieje szara strefa ktora calkiem legalnie mozna wykozystac.

Policja niemiecka ma prawo przyczepic sie do Ciebie na erenie Niemiec, na terenie PL juz nie.

Moja 190 D przewiozlem z Niemiec do PL i stoi obecnie w garazu czekajac na ststus Oldtimer'a za 5 lat bede ja sciagal zpowrotem biglaugh.gif

Wiec spoko, bierz Kurzzeitkennzeichen i jedz. W razie czego dryndnij od 09.00 jestem 4 h na BAB

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niema wyboru skoro Ubezpieczenie za to gwarantuje !

są oficjalne ostrzeżenia, że niektóre kraje mogą nie akceptować tablic czasowych (również czerwonych eksportowych - Ausfuhrkennzeichen) i dla nich samochód jest niezarejestrowany nigdzie... tylko nigdy nie podają, które to kraje zlosnik.gif ale mogę sobie wyobrazić, że taki Holender czy Szwajcar może się doczepić do Polaka, bo on co najwyżej może/powinien/wolno mu jechać na wschód na tych tablicach, jeśli mieszka na stałe w Niemczech czy w Polsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.