Piotr_T Napisano 11 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2011 Upatrzylem sobie takie autko. W katalogu serwisowym widze, ze byly wersje 82 KM i 98 KM - da sie poznac po numerze nadwozia lub jakos zewnetrznie ? Drugie pytanie, bardziej ogolne, jak awaryjne jest to auto (chodzi konkretnie o ten silnik - 1.4 16V) ? Zawieszenie jest w miare trwale czy padliniaste ? Upatrzone ma 8 lat - z jakimi awariami sie liczyc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 11 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2011 > Upatrzylem sobie takie autko. W katalogu serwisowym widze, ze byly wersje 82 KM i 98 KM - da sie > poznac po numerze nadwozia lub jakos zewnetrznie ? Drugie pytanie, bardziej ogolne, jak > awaryjne jest to auto (chodzi konkretnie o ten silnik - 1.4 16V) ? Zawieszenie jest w miare > trwale czy padliniaste ? Upatrzone ma 8 lat - z jakimi awariami sie liczyc ? moc to na 99% 98 koni. Silnik z benzyniaków jest najmniej awaryjny. Jedyny problem to padające cewki, ale łatwo temu zaradzić. Zawieszenie raczej trwałe, wybijają się standardowe rzeczy: łączniki stabilizatora i łożyska kolumny macPhersona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2011 Ten silnik jest bardzo fajny i jak ktoś umie jeździć ekonomicznie to utrzyma spalanie w trybie mieszanym 5,5-6 litrów bez problemu. Ja jak oddawałem siostrze Megane I FL to z 70 tys.km średnie spalanie miałem 5,5 litra. Siostra teraz ma 6,5l/100km ale ona nie umie jeździć ekonomicznie i więcej po mieście jeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 > Upatrzylem sobie takie autko. W katalogu serwisowym widze, ze byly wersje 82 KM i 98 KM - da sie > poznac po numerze nadwozia lub jakos zewnetrznie ? Drugie pytanie, bardziej ogolne, jak > awaryjne jest to auto (chodzi konkretnie o ten silnik - 1.4 16V) ? Zawieszenie jest w miare > trwale czy padliniaste ? Upatrzone ma 8 lat - z jakimi awariami sie liczyc ? Ja również mam taki motor.Złego słowa o nim powiedzeć nie mogę.Do tego mam instalację LPG.Nic złego się nie dzieje.W tym silniku brak jest KZFR, więc jedna rzecz mniej do naprawy.Zawieszenie typowe,do naprawy w każdym warsztacie.Mój ma powyżej 100.000 i ma prawie oryginalne zawieszenie.Teraz mam do wymiany sworzeń wahacza.Niestety, ja u siebie nie stwierdziłem spalania w cyklu mieszanym na poziomie 6-6.5 litra. Widocznie nie umiem jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Czyli 1,4 nie ma KZFR a 1,6 ma? A te karty na odpalanie psuje sie to?i czujniki cisnienia w kołach?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 > Czyli 1,4 nie ma KZFR a 1,6 ma? Tak > A te karty na odpalanie psuje sie to?i Są 2 typy: zwykła, która działa jak pilot i kluczyk w jednym (wkłada się ja do czytnika i odpalasz samochód) - te są ok i drugu typ Hands Free tu wystarczy mieć kartę przy sobie żeby otworzyć i odpalić samochód - te są problematyczne czujniki ciśnienia w kołach lubią się popsuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 > Tak > Są 2 typy: zwykła, która działa jak pilot i kluczyk w jednym (wkłada się ja do czytnika i odpalasz > samochód) - te są ok > i drugu typ Hands Free tu wystarczy mieć kartę przy sobie żeby otworzyć i odpalić samochód Ja mam właśnie taką opcję.Bardzo wygodna rzecz.Zwłaszcza zimą.Nie musisz gmerać po kieszeniach w poszukiwaniu klucza do uruchomienia auta. Mam schowaną kartę w kieszeni,wsiadam,uruchamiam auto i jadę. > te są > problematyczne Nie mam z tym żadnego problemu. > czujniki ciśnienia w kołach lubią się popsuć To prawda.Będziesz miał sygnał o braku powietrza, a tym czasem jest wszystko ok.Zbędny gadżet.Można funkcję wyłączyć.Oczywiście programem diagnostycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 > Nie mam z tym żadnego problemu. ale zdarzają się problemy z HF. A Tobie się przypadkiem sam kiedyś nie otworzył, czy to tylko był fałszywy alarm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 > ale zdarzają się problemy z HF. A Tobie się przypadkiem sam kiedyś nie otworzył, czy to tylko był > fałszywy alarm? Otworzy się sam jak stałem obok.Jak odszedłem, to się zamknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 > Otworzy się sam jak stałem obok.Jak odszedłem, to się zamknął. nie gadaj ze w tak glupi sposob to zrobili? U mnie sa czujki za klamkami i dopoki nie wlozysz reki to nic sie nie otworzy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 > nie gadaj ze w tak glupi sposob to zrobili? > U mnie sa czujki za klamkami i dopoki nie wlozysz reki to nic sie nie otworzy... Zrobili dobrze.Działa tak jak opisałeś,ale raz system zwariował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 > Zrobili dobrze.Działa tak jak opisałeś,ale raz system zwariował. Jaką masz wersję megane ? Chodzi mi o silnik, nadwozie, wyposażenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 > Jaką masz wersję megane ? Chodzi mi o silnik, nadwozie, wyposażenie ? Mam 1.4 HB w wersji Luxe Privilege czy jakoś tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 > Mam 1.4 HB w wersji Luxe Privilege czy jakoś tak. Jak długo go masz ? Jak wygląda spalanie ? O wyciszeniu możesz też coś napisać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 > Jak długo go masz ? Jak wygląda spalanie ? O wyciszeniu możesz też coś napisać ? Mam ją dwa lata.Udało się od pierwszego właściciela z krajowego salonu.Przeważnie jeżdżę na LPG.Spalanie LPG w samym mieście, bo tak ją eksploatuję wynosi 10.5-11.5 litra LPG.Jeśli chodzi o Pb spalanie oscyluje między 9 a 9,5 litra.Do 100 km/h we wnętrzu jest cicho.Po przekroczeniu tej prędkości jest znacznie głośniej,ale w/g mnie tragedii nie ma.Użytkuję jeszcze cztery Megany firmowe, w sedanie z tymi samymi motorami więc jakby co, wiem co piszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 14 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 A jaką masz tam instalacje LPG wrzuconą? Bo mam ten sam silnik (1.4 16v 98km) w thalii i wychodzi mi że w mieście łyka mi koło 12l/100km. Najpierw myślałem że to strasznie dużo ale mam dość cięzką nogę więc teraz dochodzę do tego że chyba nie ma tragedii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 14 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 > A jaką masz tam instalacje LPG wrzuconą? Mam Landi Renzo Omegas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 14 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 1.4 98KM mowisz... Jak dla mnie - nie jedzie, duzo pali (ale to dosc duze i ciezkie auto), IMVHO to auto typowe do miasta - na trase sie nie nadaje, bo glosne i ma krotkie przelozenia. Ale wlasnie dzieki tym krotkim przelozeniom, na IV i V dosc fajnie sie zbiera. Auto w sumie dosc wygodne (ja mam sedana, a wlasciwie zona tym jezdzi), juz w wersji Expression fajnie wyposazone. ALE ma dla mnie jedna powazna wade - nawet po opuszczeniu siedzenia do samego konca, jest mi za wysoko i lekko leb musze schylac, bo inaczej jakies ~20% od gory nic nie widze. Odsuwam sie wtedy troche dalej niz bym chcial i daje jakos rade czasem tym powozic Mozna brac jak tanio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 14 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 > 1.4 98KM mowisz... Jak dla mnie - nie jedzie, duzo pali (ale to dosc duze i ciezkie auto), Dużo, to znaczy ile? > ALE ma dla mnie jedna powazna wade - nawet po opuszczeniu siedzenia do > samego konca, jest mi za wysoko i lekko leb musze schylac, bo inaczej jakies ~20% od gory nic > nie widze. Odsuwam sie wtedy troche dalej niz bym chcial i daje jakos rade czasem tym powozic Że tak zapytam: masz coś koło 200cm po długości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 15 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > Dużo, to znaczy ile? Wiecej od mojej Vectry 1.8 140KM. ZTCP na podobnej trasie jeszcze nigdy nie udalo mi sie zejsc do takiego zuzycia paliwa jak mam w Vectrze (w Viki mam np. 7.5l/100km, a Megi 8.2l/100km). Chyba, ze vectra ma takie fenomenalne zuzycie paliwa, bo srednia z ~80kkm wychodzi ma na poziomie ~7.9l/100km (wg dystrybutora, i komputera, bo sa bardzo zbiezne) > Że tak zapytam: masz coś koło 200cm po długości? 193cm i duzy brzuch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 15 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 Mialem przez 3 dni sedana 1.4 z wypozyczalni (w Irlandii). Co do nie jechania to powiem tak: w porowaniu z Laguna 2.0T faktycznie nie jedzie, wrecz w miejscu stoi powyzej 100 km/h, ale juz w porownaniu z C4 GP 1.6HDi nie ma dramatu. Dla mnie bylo ok, a zdziwilo mnie, ze przy dojeniu jej do granic mozliwosci (sam sie zdziwilem ile to moze poleciec) polknela mi 6.5l/100km. Jezeli chodzi o pozycje za kierownica to bylo ok, troche moze "dziwnie", ale nie narzekalem. Wersji wyposazenia nie znam (klime reczna miala), auto wspominalem, jedyne co mnie interesuje to technikalia i awaryjnosc. Co ciekawe mimo 100 tys. mil nalotu wygladala w srodku (zewnetrznie to nie bylo elmentu oznaczonego dent/scratch) lepiej niz te z PL komisu z nalotem 100 tys. km Pewnie w PL ludzie mniej dbaja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sfiatowiec Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 Ja mam w domu Megane I Ph II z tym silnikiem i jest na prawdę bardzo oszczędny. Kiedyś na autostradzie w Niemczech na odcinku jakichś 300 km przy prędkości stałej 140 km/h wyszło mi 8,5 l gazu/100 km. A tak jeżdżąc do 120 km/h to mieści się pomiędzy 7-8 l/100 km. Osiągi może nie są jakieś oszałamiające, ale można się sprawnie poruszać. Nie wiem czy Megi II nie jest cięższa trochę, ale też powinien ten silnik wystarczyć. Jego podstawowym plusem jest też brak KZFR, z którym mam obecnie problem w swoim Scenicu II 1.6 16V... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.