Grzesiox Napisano 17 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Witam ponownie Mam problem z okresowym brakiem wskazań prędkościomierza a co za tym idzie licznika. Sprawdzałem czy linka ma jakieś problemy i okazało się że mam jakąś wersję, której nigdzie nie opisali. Jest to Punto I 60KM '99 z licznikiem elektronicznym. Pierwszy pomysł padł na czujnik, ale okazuje się, że czasem jak się walnie od góry w kokpit to licznik zaskakuje (aczkolwiek coraz rzadziej). Ogólnie to jest tak, że nie działa na starcie a po kilku lub kilkunastu kilometrach działa już poprawnie. Pytanie czego szukać, gdzie i kto ma jakiś schemat instalacji z takim licznikiem? Bo w moich opisach są tylko liczniki z linką, a nie ma nic o elektronicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 17 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 wyjmij ten licznik i sprawdź górną lewą kostkę (od strony drzwi kierowcy) - niebiesko biały kabelek (4 w kolejności) to sygnał z czujnika, może nie styka? z tyłu na zegarach widać jak od prędkościomierza wychodzą 3 kabelki: masa, +12 i sygnał, są one przykręcone 3 śrubkami za konektorki - może jakiś zimny lut? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 17 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Miałem ten sam problem w takim samym liczniku. Winowajcą była elektronika prędkościomierza (mała płytka u góry licznika nad silniczkiem krokowym prędkościomierza). Jakaś cewka czy coś zbyt mocno się nagrzewała i licznik przestawał działać. Wymieniłem prędkościomierz na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 18 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 no mam nadzieje że się uda to odratować. może jutro zdążę to zrobić to zdam relacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 Jak coś to mam takie zegary tanio na sprzedaż ale jak coś to pw bo to nie giełda. Mój elektryk jak zbadał stare zegary to stwierdził że układ zliczający impulsy z impulsatora skrzyni się przegrzewał w wyniku zwarcia na cewce czy coś takiego i podawał na silnik krokowy sygnał oznaczający jazdę ponad 200km/h (za dużo impulsów), a wtedy licznik spada do 0 bo taka jest max prędkość tego silnika czy jakoś tak. Licznik ze zwykłego punto ma z tyłu na obudowie napisane 200 giri (200 obrotów?). W pgt jest 240 giri. Jak testowałem stary licznik w pgt to powyżej 200kmh spadał do 0 i nie ciągnął poza skalę więc chyba coś w tym jest. Nie jestem elektrykiem i nie znam się na tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 27 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2011 Potraktowałem wszystkie styki, wtyczki, gniazda i złączki "kontaktem" w sprayu i licznik zaczął chulać Dzięki za pomoc i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 Długo niestety nie pochulał, styki czyściutkie, uderzenie odgórne w kokpit nie pomaga, czasem temperatura (wyższa) otoczenia lub dziura częściej. W którym miejscu znajduje się czujnik prędkości toczenia ? Oglądam dookoła i nie widzę, jest jeden jakiś w miarę widoczny ale z dwoma kabelkami, prędkościomierz zdaje się z trzema powinien być. Nie znalazłem niestety zdjęć gdzie ten czujnik jest umieszczony. Jak ktoś ma jakąś fotke to poproszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > Długo niestety nie pochulał, styki czyściutkie, uderzenie odgórne w kokpit nie pomaga, czasem > temperatura (wyższa) otoczenia lub dziura częściej. > W którym miejscu znajduje się czujnik prędkości toczenia ? > Oglądam dookoła i nie widzę, jest jeden jakiś w miarę widoczny ale z dwoma kabelkami, > prędkościomierz zdaje się z trzema powinien być. Nie znalazłem niestety zdjęć gdzie ten > czujnik jest umieszczony. Jak ktoś ma jakąś fotke to poproszę Przecież napisałem powyżej dokładnie co jest awarią w tych licznikach. Ty się upierasz przy jakimś czujniku (chyba o impulsator chodzi) więc znajdziesz go na skrzyni biegów, od strony mechanizmu trzymającego linkę wybieraka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 27 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Przecież napisałem powyżej dokładnie co jest awarią w tych licznikach. Ty się upierasz przy jakimś > czujniku (chyba o impulsator chodzi) więc znajdziesz go na skrzyni biegów, od strony > mechanizmu trzymającego linkę wybieraka. Tak impulsator, ale błąd zliczania musi mieć jakiś powód, jeżeli rzeczywiście cewka ma zwarcie to by mogło być to - może spróbuję ją przemierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.