Skocz do zawartości

Kontrolki oleju i silnika świecą po wyjęciu kluczyka


RomekKR

Rekomendowane odpowiedzi

Po wyłączeniu silnika i po wyjęciu kluczyka zauważyłem, że na tablicy pozostały zapalone kontrolki oleju i silnika. Po ponownym odpaleniu kontrolki zgasły jak zwykle. Ale po wyłączeniu i wyjęciu kluczyka znowu się paliły.

W końcu po różnych kombinacjach odpiąłem na chwilę jedną klemę z aku i kontrolki przestały się palić. Odpaliłem jeszcze raz i na razie problem zniknął.

Auto użytkuje moja luba więc się obawiam co to może być. Ktoś ma jakiś pomysł?

PS. Rzecz ma miejsce w Punto II 1.2 60KM z 2003 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wyłączeniu silnika i po wyjęciu kluczyka zauważyłem, że na tablicy pozostały zapalone kontrolki

> oleju i silnika. Po ponownym odpaleniu kontrolki zgasły jak zwykle. Ale po wyłączeniu i

> wyjęciu kluczyka znowu się paliły.

> W końcu po różnych kombinacjach odpiąłem na chwilę jedną klemę z aku i kontrolki przestały się

> palić. Odpaliłem jeszcze raz i na razie problem zniknął.

> Auto użytkuje moja luba więc się obawiam co to może być. Ktoś ma jakiś pomysł?

> PS. Rzecz ma miejsce w Punto II 1.2 60KM z 2003 r.

TTTM , to problem SW w liczniku , nic nie rob poprostu raz na jakis czas sie wysypie i wystarczy odlaczyć aku

jak cie to zacznie irytowac to wymien licznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wyłączeniu silnika i po wyjęciu kluczyka zauważyłem, że na tablicy pozostały zapalone kontrolki

> oleju i silnika. Po ponownym odpaleniu kontrolki zgasły jak zwykle. Ale po wyłączeniu i

> wyjęciu kluczyka znowu się paliły.

> W końcu po różnych kombinacjach odpiąłem na chwilę jedną klemę z aku i kontrolki przestały się

> palić. Odpaliłem jeszcze raz i na razie problem zniknął.

> Auto użytkuje moja luba więc się obawiam co to może być. Ktoś ma jakiś pomysł?

> PS. Rzecz ma miejsce w Punto II 1.2 60KM z 2003 r.

no zaraz ale jeśli wyłączył mu się silnik to (+) po kluczyku zniknął, tak?

a więc stacyjka nie koniecznie moze być uszkodzona,może to być też brak jakiejś masy w wiązce.

Zrób tak odkręc osłone kierownicy tą plastikową i bedziesz miał do stacyjki kostke 3 pinową z przewodami czerwony,pomarańczowy,brązowy.

czerwony + stały,pomarańczowy + po kluczyku,brąz + do rozrusznika.

sprawdź czy po wyłączeniu stacyjki masz napiecie na pomarańczowym.

Aha może być zamiast pomarańczowego niebieski.

Jeśli na pomarańczowym po wyjeciu kluczyka ze stacyjki bedzie + to uszkodzona jest stacyjka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czerwony + stały,pomarańczowy + po kluczyku,brąz + do rozrusznika.

> sprawdź czy po wyłączeniu stacyjki masz napiecie na pomarańczowym.

> Aha może być zamiast pomarańczowego niebieski.

> Jeśli na pomarańczowym po wyjeciu kluczyka ze stacyjki bedzie + to uszkodzona jest stacyjka .

W PII zegary sa sterowane cyfrowo, a nie analogowo jak w PI. Za ich dzialanie odpowiada "body" i stacyjka nie ma na nie bezposredniego wplywu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W PII zegary sa sterowane cyfrowo, a nie analogowo jak w PI. Za ich dzialanie odpowiada "body" i

> stacyjka nie ma na nie bezposredniego wplywu.

Tak ale chodzi o to żeby wykluczyc uszkodzenie stacyjki.

W każdym aucie masz Plus po kluczyku i stały pod stacyjką nawet w Grande i w Evo.

Więc chodzi oto ze za nim zacznie się pogłębiać w dalsze żeczy niech zacznie od stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak ale chodzi o to żeby wykluczyc uszkodzenie stacyjki.

> W każdym aucie masz Plus po kluczyku i stały pod stacyjką nawet w Grande i w Evo.

> Więc chodzi oto ze za nim zacznie się pogłębiać w dalsze żeczy niech zacznie od stacyjki.

Gdyby problem byl ze stacyjka, to zostalo by wiecej kontrolek, np: MIL czyli check, bo ta zapla sie tez jak tylko silnik zgasnie. Np: w GP ilosc kabli przy stacyjce zostala ograniczna do minimum, sa raptem 3 albo 4 przewody ( raczej 3) - jak w starym maluchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby problem byl ze stacyjka, to zostalo by wiecej kontrolek, np: MIL czyli check, bo ta zapla sie

> tez jak tylko silnik zgasnie. Np: w GP ilosc kabli przy stacyjce zostala ograniczna do

> minimum, sa raptem 3 albo 4 przewody ( raczej 3) - jak w starym maluchu.

No wiem kolego jak jest GP pracuje w ASO w łodzi;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiem kolego jak jest GP pracuje w ASO w łodzi;)

Przepraszam, ale ja tego zdania po prostu nie rozumiem ... frown.gif

Może to skrót myślowy - tak zawsze robi moja żona - rozmawiamy o jednym, po czym zadaje mi pytanie zupełnie z innej beczki i dziwi się, że nie wiem o co chodzi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam, ale ja tego zdania po prostu nie rozumiem ...

> Może to skrót myślowy - tak zawsze robi moja żona - rozmawiamy o jednym, po czym zadaje mi pytanie

> zupełnie z innej beczki i dziwi się, że nie wiem o co chodzi ...

<załamka>

Wiem jak jest w Grande Punto bo pracuje w autoryzowanym serwisie fiata w łodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.