Skocz do zawartości

Lancia Delta HF vs BMW 323ti vs Audi A3 1,8T


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

W 1999 roku w niemieckim czasopiśmie Auto Motor und Sport ukazało sie porównanie Delty, Audi A3 i 323ti, ktorego autorem byl Gert Hack.

Pokusilem sie o tlumaczenie , być może kogoś zainteresuje.

Z góry przepraszam za błędy i literówki. Dołożyłem starań do poprawnej pisowni, jednak brak polskiej klawiatury dość skutecznie mnie ograniczał wink.gif

Enjoy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Quote:

Na obronę Lancii trzeba dodać, ze był to najstarszy samochód w zestawieniu. Delta ukazała się na rynku w 1993 roku i nie licząc kosmetycznych zmian 1996 była produkowana do roku publikacji tego porównania, czyli 1999. Audi A3 pojawiło się na rynku w 1996 roku, było wiec technologicznie o wiele młodsze niż projektowana niemal 10 lat wcześniej Lancia. BMW E36 Compact debiutowało w 1993 roku, jednak przedstawiony tu model 323ti pojawił się na rynku dopiero 1995 roku. Sprzedawany w latach '93-'95 model 318ti nie mógł (głownie za sprawa zbyt słabego silnika) konkurować ani z Audi ani z Lancia.


93 rok delta, 95 bmw wiec zadna roznica, do tego w compacie tylne zawieszenie jest z e30 czyli gorsze niz w w kazdej innej e36.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Na obronę Lancii trzeba dodać, ze był to najstarszy samochód w zestawieniu. Delta ukazała się na

> rynku w 1993 roku i nie licząc kosmetycznych zmian 1996 była produkowana do roku publikacji

> tego porównania, czyli 1999. Audi A3 pojawiło się na rynku w 1996 roku, było wiec

> technologicznie o wiele młodsze niż projektowana niemal 10 lat wcześniej Lancia. BMW E36

> Compact debiutowało w 1993 roku, jednak przedstawiony tu model 323ti pojawił się na rynku

> dopiero 1995 roku. Sprzedawany w latach '93-'95 model 318ti nie mógł (głownie za sprawa zbyt

> słabego silnika) konkurować ani z Audi ani z Lancia.

> 93 rok delta, 95 bmw wiec zadna roznica, do tego w compacie tylne zawieszenie jest z e30 czyli

> gorsze niz w w kazdej innej e36.

2 lata to nie jest mało, ale przepaść też nie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2 lata to nie jest mało, ale przepaść też nie

To co mnie uderzyło to różnica w wielkości maksymalnego momentu obrotowego. Zawsze sądziłem, że w Audi jest więcej.

Na tle konkurencji Lancia to niemalże torque monster. Strach pomyśleć co by było jakby tam dmuchnąć 1,3-1,4 bar wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak na prawde roznicy niema zadnej bo e36 wyszlo na rynek wtedy co delta a to ze compact pojawil

> sie 2 lata pozniej nie zmienia nic na plus

I tu jest małą nieścisłość. Bazą dla Delty II było Tipo. Oba auta maja praktycznie identyczny spód. Tipo pojawiło się na rynku już w 1988 roku. E36 pojawiło się na rynku o dobre 5 lat później. Naturalnie wiem, ze Tipo to nie Delta, ale prawda jest taka, ze Lancia w żaden sposób nie udoskonaliła platformy jaka było podwozie Fiata Tipo. Ograniczono się jedynie do montażu doładowanego silnika zamiast wolnossącego 2,0 16v. Nie zmieniono nawet hamulców. Dopasowanie zawieszenia ograniczyło się do innego rozmiaru opon i mocnego utwardzenia zawieszenia.

Lifting w 1996 również nie przyniósł żadnych zmian w mechanice samochodu.

I własnie dlatego twierdze, ze to auto jest najstarsze ze stawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu jest małą nieścisłość. Bazą dla Delty II było Tipo. Oba auta maja praktycznie identyczny spód.

> Tipo pojawiło się na rynku już w 1988 roku. E36 pojawiło się na rynku o dobre 5 lat później.

E36 pojawiło się w 1989(czy tam 1990) chyba że konkretnie o wersji compact mówisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E36 pojawiło się w 1989(czy tam 1990) chyba że konkretnie o wersji compact mówisz.

Konkretnie o Compact. Sedan to jednak trochę wyższa klasa niż Delta, A3 . Generalnie uważam, że w tym zestawieniu Lancia jest na właściwym miejscu. Celnie wypunktowano wady, nie pominięto zalet. Ciekawi mnie jakby wypadło zestawienie z takimi autami jak Astra Gsi, GTI,

Moim zdaniem tam wynik nie byłby taki oczywisty wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak wyszlo na rynek pozniej

> w zamian dostalo alu silnik m52 ( nie zeliwny jak m50 ) z vanosem

To jest chyba największą siłą tego auta.

> ale tez kiepskie zawieszenie tylne ja wspomnialem ktore mozna znalezc w autach wiekowych jak tipo

W Tipo jest jednak trochę inne zawieszenie, które naprawdę dużo waży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To co mnie uderzyło to różnica w wielkości maksymalnego momentu obrotowego. Zawsze sądziłem, że w

> Audi jest więcej.

> Na tle konkurencji Lancia to niemalże torque monster. Strach pomyśleć co by było jakby tam dmuchnąć

> 1,3-1,4 bar

Tu gość pisze, że w szczycie jest 1.3 ok.gif

Ładnie idzie, zdecydowanie lepiej niż moja foch.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.