-
Posts
16309 -
Joined
-
Last visited
Profile Information
-
Lokalizacja
zDolny Śląsk
-
Car
EV6 77 kWh
Impreza 2.0 T
BeeMWe R6 320i
Recent Profile Visitors
3922 profile views
mrBEAN's Achievements

młodociany rajdowiec (15/20)
3.9k
Reputation
-
Czyli na każde 100 km: 15,7 kWh + 6,2 litra. W sumie sporo. iX wzięłoby średnio powiedzmy z 25-30 kWh, przyjmijmy 30 kWh. Czyli 6 litrów to odpowiednik 15 kWh. A 1 litr ON odpowiada ok. 10 kWh, 6x10 = 60 kWh. Pięknie to obrazuje, jak spalinowy napęd jest dramatycznie nieefektywny. Ale ceny kWh w trasie mocno w górę cały czas, także jak paliwo się utrzyma, to ekonomicznie plug-in ma szansę się bronić. Swobody użytkowania nie dyskutuję, bo to indywidualne kwestie.
-
Jak to czytać? 6,2l na każde 100 km od początku 15,7 kWh na każde 100 km od początku czy tylko na te 1328 km?
-
Jak będzie porządne, to nikt kabla nie urwie. Gniazdo upierdliwe, ale owszem bardziej idiotoodporne. Tylko, auto musi mieć kabel, który zazwyczaj trzeba dokupić. Opisz jaki konkretnie to model biznesowy, kto, co i po co będzie ładował, żeby nie strzelić sobie w kolano jakimś rozwiązaniem.
-
Na pewno darmo! Ale fakt ciekawe. Tylko to taki produkt pewnie na zabytkowe blachy, a nie na auto codzienne.
-
Chyba, że je ukradną i wtedy cały misterny plan w pi..u
-
Ale to nadal tylko Twój punkt widzenia Chyba, że jest to konkurs na określony cel
-
EV KLUB POLSKA organizuje różne duże eventy. Pogooglaj to znajdziesz.
-
To wszystko jest mało ważne. Ja patrzę głównie na zasięg
-
Każdy ma inną perspektywę. Dobrą miarą jest całkowity koszt eksploatacji za 1 km ale nie sprawdza się dla niskich przebiegów. Natomiast dla konkretnego przypadku można liczyć i porównywać zł za km i zł za rok posiadania. Mnie przy przebiegach rocznych rzędu 30-35 kkm rocznie interesuje głównie całkowite zł za km i w ten sposób porównuje auta, jeśli chcę ekonomicznie podejść do tematu.
-
Problem jest tylko jeden mały, dotyczy Leafów i tylko DC. Przejściówka jest problematyczna. Ale ktoś zrobi dobry interes. Teraz sprzedadzą setki stacji z CHAdeMO, a za 5 lat będą wymienić na CCSy. I cyk, praca oraz ciągłość zleceń uszanowana
-
Zoe ma Type2 i/CCS, Leafy wszystkie z CHAdeMO, Ariya już rozsądnie z CCSem.
-
Ale to do Nissana trzeba zażalenia składać. Zresztą Type2 zostaje i na zakupy wystarczy, CHAdeMO głupota.
-
Bo będziemy utylizować w PL wszystkie Leafy, tak jak teraz utylizujemy diesle z zachodu. Bez CHAdeMO byłby płacz i lament
-
Sikanie jest dla mięczaków!