Skocz do zawartości

Kontrolka w dolnym rzędzie ,srodkowa (emisja spalin)


Pawelek_S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ,Panowie czy w moim silniku z podpisu ta kontrolka istnieje .

Nigdy jej nie widziałem nawet na chwile po podaniu zapłonu w moim aucie . A przyznam że gdzieś widziałem filmik z tym motorem i świeciła się ,wolałbym być spokojny,Coś jakby silnik ze śmigiełkiem .Jeśli jest ona od emisji to diesla tez obowiązuje a co za tym idzie to powinna przynajmniej na chwilę się pokazać na początku???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Ta kontrolka powinna się świecić do momentu uruchomienia silnika.

Przyczyn może być kilka: od uszkodzenia diody led w zegarach, po celowe odłączenie jej przez poprzedniego właściciela/handlarza jeśli takowi byli.

Jeśli chcesz sprawdzić u źródła to podłącz własną kontrolkę, czyli led szeregowo z opornikiem ok. 600 ohmów do + akumulatora, a drugi koniec do przewodu brązowo-niebieskiego wychodzącego z pinu 32 złącza X73 kompa - tj. - patrząc na silnik - górna wtyczka ecu. Gniazdo ma 4 rzędy pinów. 32 to ostatni w drugim rzędzie od dołu waytogo.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem wszystko złącza x też się nie boje jak aktywowałem tempomat na przekładanych pinach w gnieździe i wszystko gra to z tym tez sobie dam radę .

Zastanawia mnie jednak to że auto często choćby dla zabawy było na techu i nic nie wykazywało a co do diody uszkodzonej to wcześniej miałem czarne zegary i też jej nie było.

A czy ona nie jest między innymi od egr-a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawia mnie jednak to że auto często choćby dla zabawy było na techu i nic nie wykazywało

Co może sugerować, że została emulowana, bo przy uszkodzeniu powinien wywalać błąd 1690

> A czy ona nie jest między innymi od egr-a?

Między innymi tak. Poza tym od wszystkiego czego uszkodzenie może powodować zwiększoną emisję toksycznych związków, czyli - w praktyce - od wszystkiego co jest podłączone do ecu wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie jest tak, że ta kontrolka jest podłączona do każdego elementu osprzętu wink.gif.

Jest podpięta tylko do ECU w miejscu które opisałem powyżej i równolegle do modułu immobilizera przy stacyjce (kabel brązowo-niebieski, pin 2). I tylko te dwa urządzenia - podając masę - zapalają kontrolkę po włączeniu zapłonu i w przypadku wystąpienia jakiegoś błędu.

Dlatego napisałem, żeby sprawdzać u źródła, bo nie wiadomo w którym miejscu kontrolka została odcięta (jeśli takowe odcięcie nastąpiło).

Można sprawdzić też samą diodę w liczniku zwierając rzeczony przewód brązowo-niebieski, wychodzący z pinu 29 wtyczki licznika do masy waytogo.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam jeszcze jedno pytanko,czy to może miec związek z nie do końca dobrymi osiągami ?

Autko zawirusowane na ok 95-98 koni ,mapa robiona niby wsio ok a za cholerkę nie wychodzi na 2 hamowniach niezależnych .mapa była nawet 2 razy po korektach i cały czas wychodzi to samo

88-87 koni a samochód jeździ niby normalnie . Koleś co pisał mapę drapie się w glowe przed programem niby było 76

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Podgrzeję temat ,podpiąłem diode jak mówiłeś i ok swieci sie ale zastanawia mnie dlaczego ,świeci od razu po podpięciu pod aku,bez podania zaponu. ,czyżby dla tego że wpięta przed zapłonem ?

Fakt po zapalenniu silnika gaśnie . Nieznajomośc tematu mogę wytłumaczyc tym że znam sie na tym na tyleże coś zrobię jak mam dokłądne wskazówki eh ta elektroniko-elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie mam kogos kto mi na pewno zmieni diode na zegarach ale to człowiek z doskoku tylko z odpowiednią lutka do smd.mało czasowy i wiecznie zajety.załużmy że to dioda padła ,to bym sie odpowiedno przygotował żeby było szybko jwski zdiagnozuje ją ów kolega.

Pytanie tylko jaka to dioda ,jakie wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie dziękuje . smile.gif

Ps Zauważyłem jednak po przeglądnięciu sporej ilości fotek w sieci że w motorach 2.0 dth i 1,7 dti nie palą się te kontrolki ,oczywiście wybierałem zdjęcia z podanym zapłonem. hmm.gif

Słyszałem tez od człowieka pracującego kiedyś w aso ,że [chyba w 1.7 nie było tej kontrolki ]

podpiął się techem i nic nie wskazuje na problemy jakiekolwiek z autem .Ja oczywiście temat podjąłem bo już tak mam ze jak coś zauważę to dociekliwy jestem i ma wszystko grać. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.