Skocz do zawartości

Pompa cieczy chłodzącej w duratecu i przgląd po 120kkm


Koonrad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie, wymienia się to w duratecu z rozrządem na łańcuchu ?

mam 120kkm przebiegu i w astrze wymieniałem przy takim przebiegu pompę i rozrząd,

a tu ?

co jeszcze wymienia się z takich grubszych rzeczy ?

będzie kontrola luzów, nowe świece i ? (olej i filtry to wiadomo co 20kkm)

pozdr

Konrad

ps auto z podpisu, czyli duratecHE 120/125KM 1.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slyszal ja, że w duratecu zaleca się kontrolę stanu rozrządu przy 200 a wymianę przy 400 tyś. km. Pompa wody pędzona jest z paska wielorowkowego i można ją wymienić w ciągu godziny bez żadnych komplikacji.

Przy 100 tyś km wymieniłem pompę u siebie, ale przyznam, że fabryczna była w stanie co najmniej dobrym a wizualnie wyglądała lepiej niż nowy zamiennik mlot.gif

Przy okazji wymieniłem płyn chłodniczy choć jak niesie wieść gminna fabryczny ma dawać radę przez 10 lat.

Kontrola luzów zaworowych co ok. 100 tyś km, mój ma jakieś 120 i jeszcze nie sprawdzane zawory ale już słyszę jak któryś delikatnie zaczyna pokłapywać więc pora mu będzie.

Może jestem zboczony ale oliwę wymieniam co 10 tyś. km hehe.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tutaj sobie wpisz VIN

> to ci wygeneruje karte przeglądu - będziesz miał kawa na ławę co ile jakie rzeczy sie wymienia

etis'a znam, ale tam chyba nie ma takich pozycji, albo jest na zasadzie sprzwdzić/wymienić grinser006.gif

otwiera sie Wam strona z etis'em ? bo u mnie biało, noscript blokuje czy padło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> slyszal ja, że w duratecu zaleca się kontrolę stanu rozrządu przy 200 a wymianę przy 400 tyś. km.

rozrządem się nie przejmuje ok.gif

> Pompa wody pędzona jest z paska wielorowkowego i można ją wymienić w ciągu godziny bez

> żadnych komplikacji.

to cieszy wink.gif

czyli nie ruszam hmm.gif

> Przy okazji wymieniłem płyn chłodniczy choć jak niesie wieść gminna fabryczny ma dawać radę przez

> 10 lat.

to mojemu trochę brakuje, chyba był wymieniany po 4latach i 60kkm, więc teraz ma 3lata ok.gif

> Kontrola luzów zaworowych co ok. 100 tyś km, mój ma jakieś 120 i jeszcze nie sprawdzane zawory ale

> już słyszę jak któryś delikatnie zaczyna pokłapywać więc pora mu będzie.

u mnie gaz, więc robię kontrolę po 50kkm, zresztą pierwsza była przy licznikowych 70kkm, teraz mam 120kkm ok.gif

tak to bym nie ruszał, do 150kkm podobno nie ma co tam zaglądać

tu są pewne obawy, bo jak wyjdzie regulacja to ... znowu "drogi rok" wyjdzie

> Może jestem zboczony ale oliwę wymieniam co 10 tyś. km

nio grinser006.gif

ja się trzymam książki, co 20kkm robię oleum i filtry

teraz by pasowało chyba jeszcze filtra paliwa wymienić, bo o tym się na gazie zapomina, w poprzednim aucie mi przegnił ze starości wink.gif

reszta to faktycznie z etis'a wyjdzie

muszę jeszcze wymienić jakieś poprzeczne łączniki przy tylnych wahaczach, bo gość na SKP dopatrzył się jakiś luzów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 300kkm na ori pompie

> zawory nie regulowane, nie ma problemow z lancuszkiem

> imo pompa padnie razem z silnikiem

> durateci to dobre jednostki

cieszy waytogo.gif

szukałem właśnie tak po forum forda/mondeo/focusa i nic icon_rolleyes.gif

juz byłem skłonny pomyśleć że taka część nie występuje w tym silniku grinser006.gif

dzięki 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pompa to od gazu się chyba nie psuje

> a luzy sprawdzę tak jak pisałem po 50kkm

Wspomnialem o gazie bo zaraz ktos, cos bedzie probowal mi wcisnac zlosnik.gif

Od elpegie pompa nie stanie ale zawory trzeba czesciej kontrolowac bo luz sie zmniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ford zaleca wymianę pompy wody, gdy leje

dobra ta koncepcja jest, podoba mnie się ona ok.gifhehe.gif

hefi czyli nie mieniałeś nic w swoim dura przez 300 tys? nawet luzów nie robiłeś? nooo piknie, pytam bo mam taki sam silnik, 2.0 dura w mk3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hefi czyli nie mieniałeś nic w swoim dura przez 300 tys? nawet luzów nie robiłeś? nooo piknie,

> pytam bo mam taki sam silnik, 2.0 dura w mk3

Zrobilem nim cos ponad 100kkm, teraz jezdzi nim kolega.

Wymienilem tylko cewke na jakas najtansza bo ta co byla wywalila blad "wypadanie zaplonow" - pewnie jest jeszcze dobra bo pozniej juz blad nie wyskakiwal.

Wymienilem swiece na jakies standardowe ngk.

2/3 razy czyscilem bocznikowca.

Olej- fordowska formula 5w30, zmieniany co jakis czas.

Kolektor zaslepiony, nie zdejmowany.

Auto uzytkowane glownie na autostradzie/trasa.

+ troche zawiechy i dkz sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.