Skocz do zawartości

AFR przy zimnym odpaleniu


woj76

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pytanie do tych, co mają wskaźnik AFR w miarę seryjnym samochodzie i seryjnym programie dobrze działającym. Przy obecnych temperaturach, jaki macie AFR na wskazaniu zaraz po odpaleniu (jak się tylko wskaźnik obudzi) i przez następną minutę? Na wolnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie pytanie do tych, co mają wskaźnik AFR w miarę seryjnym samochodzie i seryjnym programie

> dobrze działającym. Przy obecnych temperaturach, jaki macie AFR na wskazaniu zaraz po

> odpaleniu (jak się tylko wskaźnik obudzi) i przez następną minutę? Na wolnych.

Ja mam max optymalne, i tak stoi a za jakiś czas zacyzna normalnie pracowac od minimum optymalne do max optymalne, tyle ze ja nie mam T zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie pytanie do tych, co mają wskaźnik AFR w miarę seryjnym samochodzie i seryjnym programie

> dobrze działającym. Przy obecnych temperaturach, jaki macie AFR na wskazaniu zaraz po

> odpaleniu (jak się tylko wskaźnik obudzi) i przez następną minutę? Na wolnych.

po odpaleniu mam ok 10,4 pozniej na rozgrzanym jest 13,5

Nie moge ustawic powyzej 14 na wolnych smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie pytanie do tych, co mają wskaźnik AFR w miarę seryjnym samochodzie i seryjnym programie

> dobrze działającym. Przy obecnych temperaturach, jaki macie AFR na wskazaniu zaraz po

> odpaleniu (jak się tylko wskaźnik obudzi) i przez następną minutę? Na wolnych.

u mnie przy wiekszych wtryskach jest w okolicach 12,5 po 5-10 min schodzi do 13,1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy natury metrologicznej?

Szerokopasmówka zamontowana za turbo, czy może tylko dorywczo za wydechem?

Zafałszowane wartości mogą być spowodowane przez zbyt niski przepływ spalin (często przy wolnych obrotach i pomiarze na końcu długiego wydechu), jak i również parę.

Generalnie rozruch (przyjmijmy chłodniejsze temperatury i wiele innych czynników oraz poprawny pomiar) - do 12,5 i zdejmuje się stopniowo paliwo after-start enrichment (po ilości obrotów wału), jak i również warmup enrichment.

Ostatnio ćwiczone na Silniku 3.2 V6 z HX50 i DTA s60, wtryskami 850ccm, a później porównywane z z seryjnymi nastawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problemy natury metrologicznej?

> Szerokopasmówka zamontowana za turbo, czy może tylko dorywczo za wydechem?

> Zafałszowane wartości mogą być spowodowane przez zbyt niski przepływ spalin (często przy wolnych

> obrotach i pomiarze na końcu długiego wydechu), jak i również parę.

> Generalnie rozruch (przyjmijmy chłodniejsze temperatury i wiele innych czynników oraz poprawny

> pomiar) - do 12,5 i zdejmuje się stopniowo paliwo after-start enrichment (po ilości obrotów

> wału), jak i również warmup enrichment.

> Ostatnio ćwiczone na Silniku 3.2 V6 z HX50 i DTA s60, wtryskami 850ccm, a później porównywane z z

> seryjnymi nastawami.

Problemy natury meterologicznej i krokowcowej. Lambda zamontowana prawidłowo daleko za turbo, na wysokości półosi, tuż przed katalizatorem.

Już piszę o co chodzi. Po pierwsze, na zimnym, tylko przez dosłownie minutę, przywieszają mi się obroty przy puszczeniu przepustnicy (raz trwało to 5 minut, ale to był wyjątek). Po drugie, przez ten sam czas po odpaleniu nieznaczna przygazówka (do 3-3.5k rpm) zaje tyrkoli, AFR mi wtedy pokazuje 11-10.5. Na tych wolnych zaraz po odpaleniu bez przygazówek jest 12.8. Temperatura tutaj teraz jest 0 stopni. Potem sobie rośnie powoli, uzyskuje jakieś 14.1 tuż przed tym jak już się włączy lambda (coś koło 50*C wody). A, no i przy jeździe przez tą pierwszą minutę przy operowaniu gazem AFR leci do samego dołu wskaźnika.

Więc kombinuję czy jest przelany, czy niedolany. A może jest zupełnie coś innego, np. zepsuty wtrysk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie pojawialo sie owe tyrkolenie w momencie jak odpalilem niedawno neew stage na starym

> programie i AFR byl ok 9.

> Mam tylko sode szerokopasmowa, wasko.. brak

Zakładając, że moja sonda szerokopasmowa zawyża wyniki na zimno (tak mi się wydaje), to może być faktycznie, że jest przelany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając sprawny osprzęt na szybko przychodzą mi do głowy dwie rzeczy :

- wzbogacenie przy tej temperaturze i zwiększonych niż jałowe obrotach (uwzględniając to, że masz większe wtryski) jest po prostu za duże,

- nie pamiętam czy tak było w MM IAW, ale w wielu przypadkach po odpaleniu (łącznie z nowymi Motronicami) przez zdefiniowany czas zapłon jest funkcją statyczną - zależną od temperatury i obrotów, czy to ma wpływ na afr, to pewnie sam wiesz wink.gif

Opcja 3 - najzwyczajniej w świecie za mało powietrza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładając sprawny osprzęt na szybko przychodzą mi do głowy dwie rzeczy :

> - wzbogacenie przy tej temperaturze i zwiększonych niż jałowe obrotach (uwzględniając to, że masz

> większe wtryski) jest po prostu za duże,

Wtryski są bardzo dobrze przeskalowane w programie, ale fakt faktem, że mają inną charakterystykę lania, więc też myślę, że trzeba delikatnie próbować zdjąć z warmup enrichement i zobaczyć co będzie. Na oko mapa wydaje się przesadzona.

> - nie pamiętam czy tak było w MM IAW, ale w wielu przypadkach po odpaleniu (łącznie z nowymi

> Motronicami) przez zdefiniowany czas zapłon jest funkcją statyczną - zależną od temperatury i

> obrotów, czy to ma wpływ na afr, to pewnie sam wiesz

W IAWie zapłon ma bardzo szybko korekty dynamiczne do utrzymania stabilnych obrotów, możesz to zobaczyć na tym krótkim filmie, screen z opalenia (pod koniec lata to było):

> Opcja 3 - najzwyczajniej w świecie za mało powietrza...

Biorąc pod uwagę, że po 1-2 minutach wszelkie dolegliwości ustają, nie stawiałbym na to.

Co zrobię przy następnych odpalaniach, to najpierw potrzymam moduł od lambdy na zapłonie, żeby się sonda zagrzała, potem będę odpalał i zobaczymy co wtedy pokaże wskaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzałem lambdę, wolne przy 4 stopniach temp. oleju są na 12.8 AFR. I chodzi bardzo ładnie. Problemem jest tylko dodawanie gazu. Po małej rozkminie doszedłem do wniosku, że chyba wiem co jest i sam jestem sobie winny. Dawno temu bawiłem się korektą paliwa na skoki przepustnicy. Bawiłem się tym, bo przy dużych obciążeniach dostawał małych lean-spików przy nagłym przyspieszaniu. Więc tam zdrowo podlałem. Tylko po całej mapie, zamiast tylko w "ciepłym" zakresie. No i taki mam teraz efekt frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.