finalcell Napisano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 Ręce mi już opadają z asterką, nie mogę sobie poradzić z falującymi obrotami, falują różnie niezależnie od tmp czy sytułacji na przykład po włączeniu ogrzewania spadają do 500 i silnik potrzebuje około 10 wahnięć takich strogich żeby wiarę się ustabilizowało ale nadal wachania +/-50. Co zrobiłem - krokowiec czyszczony,wymienny na zamiennik, wymieniony na sprawny ogrinał - przepustnica wyczyszczona na błysk - nowe świece - sprawdzona szczelność dolotu (posikałem cały płynem do czyszczenia tarcz nigdzie obroty nie wzrosły) - egr czyszczony, zaślepiony - próbowałem jeździć bez czujnika położenia wałków rozrządu I co teraz ? myślałem czy to może wydech na przykład przytkany katalizator (mam najechane 130kkm z czego 30kkm na gazie). Spróbuje jeszcze listwe zapłonową podmienić ale to strzał desperata jakiś pomysł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Sprawdź jak się zachowuje lambda na wolnych i podwyższonych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
finalcell Napisano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 sonda wydaje mi się że w normie napięcie od 0,1 do 0,8V zmienia się dynamicznie, w opcomie na przemian mieszanka bogata/uboga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2012 Jaki to konkretnie symbol silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
finalcell Napisano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Heh dopiero teraz mam czas zająć się z powrotem obrotami bo w między czasie wjechali mi w tyłek i zabaway co nie miara ale do rzeczy. Silnik do 16XEL, rozrząd jest na bank dobrze ustawiony, sprawdziłem też ładowanie co by alternator wykluczyć stabilne 14,4V jak i jazda bez paska. Nic nie pomogło. Aktualnie jeżdżę z znamieniem krokowa jest nie najgorzej +/-150 . Zaobserwowałem że na pb obroty są stabilniejsze a na lpg dużo gorzej. Według gazownika nic nie można zrobić dopóki na benzynie nie będą stabilne bo na gazie zawsze się to mnoży. Ale może to jakaś podpowiedź ? A co myślicie o winnym wydechu może katalizator zapchany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.