Skocz do zawartości

Alternator-czyli poprawiamy fabrykę


Darek_mat

Rekomendowane odpowiedzi

Po ostatnim drugim padzie alternatora postanowiłem coś z tym zrobić mlotek.gif Po przekopaniu netu dowiedziała się że w naszych altkach siedzą diody 35A ( jak to się ma do 130 A alternatora nie mam pojęcia) ktoś na elektrodzie napisał że można zamienić diody na większe 70A Bosch'a. i problem znika. Nawet więcej napisał że żaden z przerobionych przez Niego alternatorów się nie uszkodził. Idąc tym tropem zamówiłem diody 60 amperowe bo inne są praktycznie nie dostępne. Jak tylko dotrą biorę się za wymianę w starym uszkodzonym mostku. sprawa jest dosyć prosta i można to zrobić przy pomocy nawet nie wielkiego imadła używając go jako prasy. Postaram się zrobić parę fotek i skrobnę jakąś poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej dotyczy wszystkich bo problem występuje też w fiatowskich JTD

W AH z tymi silnikami nie często spotkałem się z awarią alternatora, stąd moje pytanie smile.gif w Astrze dość rzadko też widziałem alternatory 130A/140A, w większości są to 120A, dodatkowo z tego co mi wiadomo altek 130A jest robiony przez Denso, reszta to Bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dość rzadko też widziałem alternatory 130A/140A, w większości są to 120A, dodatkowo z tego co

> mi wiadomo altek 130A jest robiony przez Denso, reszta to Bosch.

Ja mam Denso

Nie wiem dokładnie jak to jest ale przykładowa aukcja

następna

i jeszcze jedna

Czyli wychodzi że wszędzie jest MM lub Denso o Boschu nic nie piszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę miszmasz mamy w tych altkach

Dokładnie..... sam tego już nie ogarniam, faktem jest że mam Denso 130A i już drugi raz padły diody. Być może że dotyczy to tylko włoskich alternatorów.

Jeżeli masz dostęp do nowego EPC możesz mi sprawdzić czy przy Z19DTH w VC Opel przewiduje alternator innego producenta niż Denso????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Tak się ma do diod 35A, że tam jest mostek trójfazowy, więc teoretycznie wychodzi 105A. Ale

> praktycznie mogą jednak nie wytrzymywac

No właśnie......i to jest powód awarii alternatorów ponieważ mechaniory pchają mostki 100 A do altków 130 -140A tak było w moim przypadku. Po roku od naprawy padł. Właśnie skończyłem wymianę diod w mostku na 60 A, muszę obrobić zdjęcia i postaram się w tym tygodniu wkleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie......i z tond biorą się awarie ponieważ mechaniory pchają mostki 100 A do altków 130

> -140A tak było w moim przypadku. Po roku od naprawy padł. Właśnie skończyłem wymianę diod w

> mostku na 60 A, muszę obrobić zdjęcia i postaram się w tym tygodniu wkleić.

No proszę Cię Darku. pad.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zaczynamy od rozgięcia blaszek zgrzewanych diodach najlepiej po prostu podważyć scyzorykiem delikatnie dosyć łatwo puszcza.

DSC02250.JPG

Po rozłączeniu mostek da się rozpołowić

DSC02252.JPG

Teraz wyciskamy stare diody z aluminiowej płytki mostka ja użyłem kluczy nasadowych jako tulei i imadła jako prasy zlosnik.gif

DSC02253.JPG

Po usunięciu starych diod

DSC02254.JPG

Teraz musimy wybić śrubę czyli elektrodę dodatnią mostka bardzo ostrożnie bo aluminium się gnie jak plastelina

DSC02255.JPG

Teraz mamy dostęp do diod z drugiej połowy mostka

DSC02256.JPG

Sprawdzamy polaryzację aby wstawić odpowiednie diody w odpowiednie strony mostka

DSC02257.JPG

Teraz wciskamy nowe diody technik ta sama klucz nasadowy i imadło zlosnik.gif

DSC02258.JPG

Żeby nie było za łatwo czasami trzeba użyć mlotek.gif

DSC02260.JPG

Po wprasowaniu nowych diod

DSC02265.JPG

przechodzimy do złożenia mostka, najpierw wciskamy śrubę z izolatorem

DSC02267.JPG

i druga część mostka

DSC02268.JPG

Teraz mocujemy mostek w imadle i obcinamy druciki elektrod diod na odpowiednią długość

DSC02271.JPG

skręcamy mostek zaciskami

DSC02272.JPG

i zaciskamy blaszki na elektrodach oraz lutujemy

DSC02277.JPG

I mamy gotowy mostek do zamontowania w alternatorze

DSC02284.JPG

Dziękuje za uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.