Darek_mat Napisano 8 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Po ostatnim drugim padzie alternatora postanowiłem coś z tym zrobić Po przekopaniu netu dowiedziała się że w naszych altkach siedzą diody 35A ( jak to się ma do 130 A alternatora nie mam pojęcia) ktoś na elektrodzie napisał że można zamienić diody na większe 70A Bosch'a. i problem znika. Nawet więcej napisał że żaden z przerobionych przez Niego alternatorów się nie uszkodził. Idąc tym tropem zamówiłem diody 60 amperowe bo inne są praktycznie nie dostępne. Jak tylko dotrą biorę się za wymianę w starym uszkodzonym mostku. sprawa jest dosyć prosta i można to zrobić przy pomocy nawet nie wielkiego imadła używając go jako prasy. Postaram się zrobić parę fotek i skrobnę jakąś poradę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 I właśnie dotarła przesyłka z Elfy. Przedstawiam diody BYP60A2 i BYP60K2 Teraz tylko trochę wolnego czasu i do dzieła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Usterka tych alternatorów dotyczy tylko Z19DTx, czy tylko altków 130A? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 > Usterka tych alternatorów dotyczy tylko Z19DTx, czy tylko altków 130A? Raczej dotyczy wszystkich bo problem występuje też w fiatowskich JTD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 > Raczej dotyczy wszystkich bo problem występuje też w fiatowskich JTD W AH z tymi silnikami nie często spotkałem się z awarią alternatora, stąd moje pytanie w Astrze dość rzadko też widziałem alternatory 130A/140A, w większości są to 120A, dodatkowo z tego co mi wiadomo altek 130A jest robiony przez Denso, reszta to Bosch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > dość rzadko też widziałem alternatory 130A/140A, w większości są to 120A, dodatkowo z tego co > mi wiadomo altek 130A jest robiony przez Denso, reszta to Bosch. Ja mam Denso Nie wiem dokładnie jak to jest ale przykładowa aukcja następna i jeszcze jedna Czyli wychodzi że wszędzie jest MM lub Denso o Boschu nic nie piszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Mówiłem w Oparciu o AH i z tego co zauważyłem w EPC. Ty mówisz o MM, z kolei ja w EPC mam napisane o Boschu a o MM ani słowa Trochę miszmasz mamy w tych altkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Trochę miszmasz mamy w tych altkach Dokładnie..... sam tego już nie ogarniam, faktem jest że mam Denso 130A i już drugi raz padły diody. Być może że dotyczy to tylko włoskich alternatorów. Jeżeli masz dostęp do nowego EPC możesz mi sprawdzić czy przy Z19DTH w VC Opel przewiduje alternator innego producenta niż Denso???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 W EPC o dziwo jeśli chodzi o VC nie ma podziału na Boscha czy Denso, lub MM. Tak Ci mogę pomóc, jeśli chodzi o alternatory do Z19DTH: alt140Aimage.pdf alt140A.pdf alt130Aimage.pdf alt130A.pdf alt100-120Aimage.pdf alt100-120A.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 Tak się ma do diod 35A, że tam jest mostek trójfazowy, więc teoretycznie wychodzi 105A. Ale praktycznie mogą jednak nie wytrzymywac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 28 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 > Tak się ma do diod 35A, że tam jest mostek trójfazowy, więc teoretycznie wychodzi 105A. Ale > praktycznie mogą jednak nie wytrzymywac No właśnie......i to jest powód awarii alternatorów ponieważ mechaniory pchają mostki 100 A do altków 130 -140A tak było w moim przypadku. Po roku od naprawy padł. Właśnie skończyłem wymianę diod w mostku na 60 A, muszę obrobić zdjęcia i postaram się w tym tygodniu wkleić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 > No właśnie......i z tond biorą się awarie ponieważ mechaniory pchają mostki 100 A do altków 130 > -140A tak było w moim przypadku. Po roku od naprawy padł. Właśnie skończyłem wymianę diod w > mostku na 60 A, muszę obrobić zdjęcia i postaram się w tym tygodniu wkleić. No proszę Cię Darku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 > No proszę Cię Darku. Oj cicho być na szybkiego w robocie pisałem i nie sprawdziłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 Zaczynamy od rozgięcia blaszek zgrzewanych diodach najlepiej po prostu podważyć scyzorykiem delikatnie dosyć łatwo puszcza. Po rozłączeniu mostek da się rozpołowić Teraz wyciskamy stare diody z aluminiowej płytki mostka ja użyłem kluczy nasadowych jako tulei i imadła jako prasy Po usunięciu starych diod Teraz musimy wybić śrubę czyli elektrodę dodatnią mostka bardzo ostrożnie bo aluminium się gnie jak plastelina Teraz mamy dostęp do diod z drugiej połowy mostka Sprawdzamy polaryzację aby wstawić odpowiednie diody w odpowiednie strony mostka Teraz wciskamy nowe diody technik ta sama klucz nasadowy i imadło Żeby nie było za łatwo czasami trzeba użyć Po wprasowaniu nowych diod przechodzimy do złożenia mostka, najpierw wciskamy śrubę z izolatorem i druga część mostka Teraz mocujemy mostek w imadle i obcinamy druciki elektrod diod na odpowiednią długość skręcamy mostek zaciskami i zaciskamy blaszki na elektrodach oraz lutujemy I mamy gotowy mostek do zamontowania w alternatorze Dziękuje za uwagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.