Skocz do zawartości

Objwy konczącego się sprzęgła?


norbert123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy zapach spalenizny po ostrym przyspieszaniu autem moze byc objawem konczącego się sprzęgła? Dodatkowo przy mocnym w przyspieszaniu występują szarpnięcia - silnik pracuje na tych samych obrotoach ale jakby go np przez 0.5 sekundy cos zwalniało i potem delej idzie dobrze i po chwili znowu - i tak z 2, 3 razy najczesciej na dwojce

Innych objawów brak - biegi wchodzą OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Czy zapach spalenizny po ostrym przyspieszaniu autem moze byc objawem konczącego się sprzęgła?

> Dodatkowo przy mocnym w przyspieszaniu występują szarpnięcia - silnik pracuje na tych samych

> obrotoach ale jakby go np przez 0.5 sekundy cos zwalniało i potem delej idzie dobrze i po

> chwili znowu - i tak z 2, 3 razy najczesciej na dwojce

> Innych objawów brak - biegi wchodzą OK.

Biegi wchodza ok nawet przy szybkiej zmianie w okolicach odciecia? U mnie w type-r to bylo glownym objawem skonczonego sprzegla, nic sie nie slizgalo.

A co do slizgania to teoretycznie wiekszy uslizg powinien nastepowac podczas przyspieszania na wyzszych biegach - wieksze obciazenie wowczas wystepuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zaobserwowałeś zmiany miejsca, w którym "bierze" sprzegło, czyliż gdy puszczasz pedał pod sam koniec jego ruchu? chociaż pewnie to jest proces powolny i trudno zauwazalny dla kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie zaobserwowałeś zmiany miejsca, w którym "bierze" sprzegło, czyliż gdy puszczasz pedał pod

> sam koniec jego ruchu? chociaż pewnie to jest proces powolny i trudno zauwazalny dla kierowcy.

taki objaw wystepuje tylko przy sprzegle na lince, przy hydraulicznym zawsze do zużycia bierze w tym samym miejscu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taki objaw wystepuje tylko przy sprzegle na lince, przy hydraulicznym zawsze do zużycia bierze w

> tym samym miejscu .

Są linki z samoregulatorem.

Objawy są rózne zależy od sposobów padu sprzegła.

Zużycie okładzin tarczy, to na wyższych biegach (obrotomierz sobie a predkość sobie)

Zużycie sprężyn tarczy, to dzwonienie na biegu jałowym.

Zużycie docisku, to ciężka zmiana biegu, szarpanie autem podczas odpalania na biegu z wciśniętym sprzęgłem lub wpadający w podłogę pedał.

Może jeszcze paść łożysko oporowe, pęknąć linka , cieknąć siłownik etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.