norbert123 Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Witam Czy zapach spalenizny po ostrym przyspieszaniu autem moze byc objawem konczącego się sprzęgła? Dodatkowo przy mocnym w przyspieszaniu występują szarpnięcia - silnik pracuje na tych samych obrotoach ale jakby go np przez 0.5 sekundy cos zwalniało i potem delej idzie dobrze i po chwili znowu - i tak z 2, 3 razy najczesciej na dwojce Innych objawów brak - biegi wchodzą OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Może być.U mnie w poprzednim aucie jak sie kończyło, to miałeś "efekt automatu" i mimo i wzrostu obrotów silnika auto praktycznie nie przyspieszało.Ze zmianą biegów nie było żadnych problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > Witam > Czy zapach spalenizny po ostrym przyspieszaniu autem moze byc objawem konczącego się sprzęgła? > Dodatkowo przy mocnym w przyspieszaniu występują szarpnięcia - silnik pracuje na tych samych > obrotoach ale jakby go np przez 0.5 sekundy cos zwalniało i potem delej idzie dobrze i po > chwili znowu - i tak z 2, 3 razy najczesciej na dwojce > Innych objawów brak - biegi wchodzą OK. Biegi wchodza ok nawet przy szybkiej zmianie w okolicach odciecia? U mnie w type-r to bylo glownym objawem skonczonego sprzegla, nic sie nie slizgalo. A co do slizgania to teoretycznie wiekszy uslizg powinien nastepowac podczas przyspieszania na wyzszych biegach - wieksze obciazenie wowczas wystepuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kondi Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 A nie zaobserwowałeś zmiany miejsca, w którym "bierze" sprzegło, czyliż gdy puszczasz pedał pod sam koniec jego ruchu? chociaż pewnie to jest proces powolny i trudno zauwazalny dla kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 18 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > A nie zaobserwowałeś zmiany miejsca, w którym "bierze" sprzegło, czyliż gdy puszczasz pedał pod > sam koniec jego ruchu? chociaż pewnie to jest proces powolny i trudno zauwazalny dla kierowcy. Nie - nie zabserwowalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 18 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > Biegi wchodza ok nawet przy szybkiej zmianie w okolicach odciecia? Nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > A nie zaobserwowałeś zmiany miejsca, w którym "bierze" sprzegło, czyliż gdy puszczasz pedał pod > sam koniec jego ruchu? chociaż pewnie to jest proces powolny i trudno zauwazalny dla kierowcy. taki objaw wystepuje tylko przy sprzegle na lince, przy hydraulicznym zawsze do zużycia bierze w tym samym miejscu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > taki objaw wystepuje tylko przy sprzegle na lince, przy hydraulicznym zawsze do zużycia bierze w > tym samym miejscu . Są linki z samoregulatorem. Objawy są rózne zależy od sposobów padu sprzegła. Zużycie okładzin tarczy, to na wyższych biegach (obrotomierz sobie a predkość sobie) Zużycie sprężyn tarczy, to dzwonienie na biegu jałowym. Zużycie docisku, to ciężka zmiana biegu, szarpanie autem podczas odpalania na biegu z wciśniętym sprzęgłem lub wpadający w podłogę pedał. Może jeszcze paść łożysko oporowe, pęknąć linka , cieknąć siłownik etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.