Skocz do zawartości

Astra F - nisko hamulec


Granulat

Rekomendowane odpowiedzi

> że się wtrącę w rozmowę... jak się da wysoko podnieść rączkę hamulca ręcznego to co to oznacza ??

Ogólnie jest tak zlosnik.gif :

Wajcha od ręcznego ma dwa rodzaje "luzu":

1. Luz spowodowany zbyt małym napięciem linki. Ciągniesz wajchę i najpierw wybierany jest ten luz a dopiero potem linka zaczyna ciągnąć za dźwignię na szczęce. Ten luz usuwa sięza pomocą klucza 13 z kanału, wkręcając nakrętkę pod podłogą na wysokości wajchy. Da się wyczuć ten luz, bo wciśnięciu guzika wajcha lata góra-dół jak Żyd po pustym sklepie. Jedyną przyczyną tego luzu jest rozciąganie się linki, pomijam awarie mechaniczne, czy złe wyregulowanie po wymianie linki. Często kiedy diagnosta powie, że ręczny kiepski, wielu próbuje regulować właśnie tam, ale nie tędy droga.

Tak trzeba wkręcić nakrętkę aby było czuć, że wajcha od razu zaczyna ciągnąć linkę.

2. Luz spowodowany złą pracą samoregulatorów. Zadaniem tychże jest automatyczne podsuwanie szczęk do bębna w miarę zużywania się okładzin i bębna, czyli utrzymywanie ich w stałej gotowości do działania tuż przy powierzchni bębna. Jeżeli samoregulatory nie pracują (w zasadzie są tylko dwie przyczyny) to między szczękami a bębnem jest zbyt duża odległość, więc ciągnąc za wajchę ręcznego najpierw trzeba dosunąć szczęki do bębna (czyli wykonać robotę za samoregulator)

Oczywiście odbija się to także na pracy hamulca zasadniczego - on też najpierw musi dosunąć szczęki do bębna i objawia się to coraz "głębszym" pedałem.

Ja robię tak, że kiedy dłubię coś w hamulcach z tyłu, to samoregulatory ustawiam tak, ze na drugim ząbku nie mogę obrócić trzymając za bęben, a na trzecim za założone koło. Wtedy kiedy siedzę w aucie nie dam rady zaciągnąć wajchy wyżej niż na 4-y ząbek. Diagnosta jest szczęśliwy grinser006.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lelek prawi jak zawsze słusznie: czas zajrzeć do tylnych hamulców. Najprawdopodobniej samoregulator nie podstawia szczęk do bębna, stad duży skok pedału (poprawniej politycznie: geja spineyes.gif) hamulca.

Problem był wielokrotnie opisywany, podawałem (nie tylko ja...) metody regulacji tylnych hamulców bębnowych oraz metody naprawy. Bardzo ważna jest płynność działania samoregulatora (kółko obraca się bez zacięć) oraz odpowiednie dogięcie blaszki pokręcającej kółkiem samoregulatora.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.