Granulat Napisano 21 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 Witam W moim autku wyjątko nisko schodzi pedal hamulca. Wszystko dział aniby super, ale nie pokoi mnie ten skok pedału. Czy jest możliwość podciągnięcia go wyżej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 > Czy jest możliwość podciągnięcia go wyżej ? Nie. Sprawdź w jakim masz stanie klocki, tarcze, szczęki oraz bębny hamulcowe. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 21 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 > Czy jest możliwość podciągnięcia go wyżej ? nie ma takiej możliwości... kiedy wymieniałeś płyn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 21 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 Doświadczenie podpowiada : zainteresuj się tylnymi hamulcami - czy pracują samoregulatory. Na który ząbek dasz radę zaciągnąć ręczny? Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiedrus93 Napisano 21 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 Hm a może masz zapowietrzone hamulce? Ja tak mialem kiedys i tez niby dzialaly ale pod sam koniec jak sie wciskało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imaquest Napisano 21 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 Mam tak samo, odpowietrzałem 2 razy i to nic nie dało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eriol86 Napisano 21 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 > Na który ząbek dasz radę zaciągnąć ręczny? że się wtrącę w rozmowę... jak się da wysoko podnieść rączkę hamulca ręcznego to co to oznacza ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 21 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 > że się wtrącę w rozmowę... jak się da wysoko podnieść rączkę hamulca ręcznego to co to oznacza ?? Ogólnie jest tak : Wajcha od ręcznego ma dwa rodzaje "luzu": 1. Luz spowodowany zbyt małym napięciem linki. Ciągniesz wajchę i najpierw wybierany jest ten luz a dopiero potem linka zaczyna ciągnąć za dźwignię na szczęce. Ten luz usuwa sięza pomocą klucza 13 z kanału, wkręcając nakrętkę pod podłogą na wysokości wajchy. Da się wyczuć ten luz, bo wciśnięciu guzika wajcha lata góra-dół jak Żyd po pustym sklepie. Jedyną przyczyną tego luzu jest rozciąganie się linki, pomijam awarie mechaniczne, czy złe wyregulowanie po wymianie linki. Często kiedy diagnosta powie, że ręczny kiepski, wielu próbuje regulować właśnie tam, ale nie tędy droga. Tak trzeba wkręcić nakrętkę aby było czuć, że wajcha od razu zaczyna ciągnąć linkę. 2. Luz spowodowany złą pracą samoregulatorów. Zadaniem tychże jest automatyczne podsuwanie szczęk do bębna w miarę zużywania się okładzin i bębna, czyli utrzymywanie ich w stałej gotowości do działania tuż przy powierzchni bębna. Jeżeli samoregulatory nie pracują (w zasadzie są tylko dwie przyczyny) to między szczękami a bębnem jest zbyt duża odległość, więc ciągnąc za wajchę ręcznego najpierw trzeba dosunąć szczęki do bębna (czyli wykonać robotę za samoregulator) Oczywiście odbija się to także na pracy hamulca zasadniczego - on też najpierw musi dosunąć szczęki do bębna i objawia się to coraz "głębszym" pedałem. Ja robię tak, że kiedy dłubię coś w hamulcach z tyłu, to samoregulatory ustawiam tak, ze na drugim ząbku nie mogę obrócić trzymając za bęben, a na trzecim za założone koło. Wtedy kiedy siedzę w aucie nie dam rady zaciągnąć wajchy wyżej niż na 4-y ząbek. Diagnosta jest szczęśliwy Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 24 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2012 Lelek prawi jak zawsze słusznie: czas zajrzeć do tylnych hamulców. Najprawdopodobniej samoregulator nie podstawia szczęk do bębna, stad duży skok pedału (poprawniej politycznie: geja ) hamulca. Problem był wielokrotnie opisywany, podawałem (nie tylko ja...) metody regulacji tylnych hamulców bębnowych oraz metody naprawy. Bardzo ważna jest płynność działania samoregulatora (kółko obraca się bez zacięć) oraz odpowiednie dogięcie blaszki pokręcającej kółkiem samoregulatora. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.