romano11 Napisano 24 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2012 Witka. Pacjent: uno 1.4, 106kkm, bez LPG, w służbie od 16 lat. Swiece BOSCH WR 7 DC mają 34kkm (niby wymiana co 30kkm... ) Kopułka + palec wraz z przewodami WN mają 23kkm Sytuacja jest następująca: zimny rozruch bez problemu, nic niepokojącego się nie dzieje. Następnie podczas pierwszych kilku km, kiedy silnik zaczyna się rozgrzewać, zaczynają wypadać zapłony, szczególnie mocno odczuwalne na wolnych obrotach. Podczas jazdy albo są niewyczuwalnie małe, albo też nie występują w ogóle - trudno cokolwiek stwierdzić. I teraz gwóźdź programu: kiedy silnik nagrzeje się już dobrze (ustabilizowana temp. 90*C, przejechane >10km) - objawy ustępują, nic nie wypada... Macie jakieś pomysły, sugestie? Świeca, kabel WN powinny raczej dawać objawy ciągle. Z kolei padający moduł czy cewka zapłonowa przestawały działać na dobre, kiedy się zagrzały (lektura forum). Niedomaganie pojawiło się nagle, bez związku z jazdą, mrozem, nowym akumulatorem czy rozsypanymi wnętrznościami kata (brzęczy i śmierdzi "gaźnikowo" ale nie jest zamulony, więc wydech drożny). Co jeszcze pozostało? Może ktoś miał podobne objawy... Pozdro for all Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 24 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2012 ja mialem tak u siebie w cromie jak mi microplex padl.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2012 > ja mialem tak u siebie w cromie jak mi microplex padl.... rozumiem, że w moim przypadku odpowiednikiem microplex-u jest digiplex ? (ta aluminiowa kostka zwana też modułem, na lewym nadkolu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 24 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2012 Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 24 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2012 > rozumiem, że w moim przypadku odpowiednikiem microplex-u jest digiplex ? (ta aluminiowa kostka > zwana też modułem, na lewym nadkolu) dokladnie tak , komputer odpowiadajacy za zaplon a wlasciwie map senson ktory jest w nim umiejscowiony.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 > ja mialem tak u siebie w cromie jak mi microplex padl.... więc podmieniłem moduł (dzięki koledze oxy 999 ) i niestety to nie to: dzisiaj zakaszlał po przejechaniu 7km, na 10. kilometrze na światłach zgasła maszyna i trudno było ją odpalić, ale jak już zapalił, to kolejne 20km bez problemu... ki czort? podmieniłem cewkę zapłonową, lecz mam podejrzenia, że to też nie to... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 3 Marca 2012 Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 Jak masz możliwość podmień czujnik położenia wału - ten też potrafi mieszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 > Jak masz możliwość podmień czujnik położenia wału - ten też potrafi mieszać. już kiedyś go podejrzewałem, ale wtedy bolid w ogóle nie odpalał... wymontowałem go, oczyściłem czule i po ponownym założeniu problem zniknął teraz dokonam pomiarów oporności, chociaż to może nie dać jednoznacznej odpowiedzi, bo objawy są "okazjonalne" (profilaktycznie nowy już zamówiony). analizuję sytuację pod różnym kątem i tak: wypadanie zapłonów/gaśnięcie jest zdecydowanie na wolnych obrotach - wystarczy utrzymać 2krpm (dobrze, że mam szerokie podeszwy ) i silnikiem nie telepie; dziś za 1. razem stałem pod górę, a za 2. lekko z górki - na co mogło by to mieć wpływ? i jeszcze jedno pytanie: TPS, czyli czujnik położenia przepustnicy - ma to to znaczenie dla zapłonu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Co jeszcze pozostało? Może ktoś miał podobne objawy... > Pozdro for all Podmień kompa - u mnie pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Podmień kompa - u mnie pomogło czyli to, co jest nad nadkolem wewnątrz kabiny po prawej? jeśli wymiana innych elementów nie da rezultatu - przyjdzie czas i na to... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 11 Marca 2012 Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 > czyli to, co jest nad nadkolem wewnątrz kabiny po prawej? jeśli wymiana innych elementów nie da > rezultatu - przyjdzie czas i na to... za 20 zł kupisz używkę - u mnie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 > za 20 zł kupisz używkę - u mnie działa niestety, ale chyba mnie to nie ominie... wczoraj wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, tak profilaktycznie, bowiem i nowy (Ricambi Originalli ) i stary mają ~750 omów (norma to 612 do 748, ale multimetr nie ma certyfikatu NASA ). jakieś 5 lat wstecz problem polegał na całkowitym braku iskry i strajku; wtedy jedynie przeczyściłem wielozłącze Digiplexa i oczyściłem czujnik położenia wału z takiego tłustawego nalotu (kurz z olejem) i problem zniknął... teraz podmiana Digiplexa, cewki WN, nowy czujnik i................. dziś podczas testów 2 x dosłownie na momencik kaszlnął a żeby było ciekawiej, to wczoraj prawie 3h szukałem i wyciągałem śrubkę M6 mocującą płytkę z czujnikiem - wredna taka i wpadła pomiędzy koło zamachowe i karter silnika... ile z siebie wydałem, to najstarsi górale nie pamiętają... trudny dostęp, demontaż rozrusznika, sprężone powietrze - wszystko na nic... już rozpatrywałem odsunięcie skrzyni od bloku, ale po jeszcze kilku wypowiedzianych magicznych zaklęciach wreszcie zobaczyłem główkę w szparce potem wystarczyły dwa podejścia z elastycznym chwytakiem wąskoszczelinowym (jak na obrazku) i gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 22 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 > Podmień kompa - u mnie pomogło Witam ponownie. Podmiana kompa niestety nie pomogła: dziś testy drogowe (47km) i kaszel wystąpił raz, objawiając się "skokiem" przy ok. 1300-1400 rpm, 2. lub 3. bieg i przyspieszanie z poziomu wolnych obrotów. Brak mi już pomysłu, jak to znaleźć i co to może być... cewka WN, moduł, czujnik położenia wału, komputer - podmienione i brak poprawy... Co mi jeszcze pozostało do podmiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 to moze wymien przewody i swiece na nowe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > to moze wymien przewody i swiece na nowe ? świece mają 1kkm, przewody, kopułka i palec 30parę kkm - to siedzi gdzie indziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > świece mają 1kkm, przewody, kopułka i palec 30parę kkm - to siedzi gdzie indziej Quote: Swiece BOSCH WR 7 DC mają 34kkm (niby wymiana co 30kkm... ) Kopułka + palec wraz z przewodami WN mają 23kkm sugerowalem sie tym co napisales wyzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 > Swiece BOSCH WR 7 DC mają 34kkm > sugerowalem sie tym co napisales wyzej OK, lecz te dane już się zdezaktualizowały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 11 Maja 2012 Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 > Witam ponownie. > Podmiana kompa niestety nie pomogła: dziś testy drogowe (47km) i kaszel wystąpił raz, objawiając > się "skokiem" przy ok. 1300-1400 rpm, 2. lub 3. bieg i przyspieszanie z poziomu wolnych > obrotów. > Brak mi już pomysłu, jak to znaleźć i co to może być... cewka WN, moduł, czujnik położenia wału, > komputer - podmienione i brak poprawy... Co mi jeszcze pozostało do podmiany? Uszczelka pod glowicą. Wg mnie jest spore podejrzenie, że silnik zachłystuje się zasysanymi niewielkimi ilosciami mieszanki oleju i wody. Miałem dość podobnie przy poprzednim silniku - u mnie oprócz uszczelki były popękane tłoki, więc silnik w sporej częsci wylądował na złomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 > Uszczelka pod glowicą. Wg mnie jest spore podejrzenie, że silnik zachłystuje się zasysanymi > niewielkimi ilosciami mieszanki oleju i wody. Nie sądzę... nie ma żadnych innych objawów typu woda w oleju, olej w wodzie, rura nie dymi na biało, silnik ma normalną moc, rury wodne są miękkie nie ubywa ani nie przybyło płynu/oleju... ale kontrolnie mogę zmierzyć kompresję. No i jeszcze to mi nie pasuje, że objaw pojawia się dosłownie na momencik, przy ściśle określonych obrotach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 12 Maja 2012 Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 > Nie sądzę... nie ma żadnych innych objawów typu woda w oleju, olej w wodzie, rura nie dymi na > biało, silnik ma normalną moc, rury wodne są miękkie nie ubywa ani nie przybyło > płynu/oleju... ale kontrolnie mogę zmierzyć kompresję. > No i jeszcze to mi nie pasuje, że objaw pojawia się dosłownie na momencik, przy ściśle określonych > obrotach... Może mylisz , albo przypadkiem wiążesz obroty , a sprawa ma się w warunkach pogodowych. A ściślej myśle o peknietej obudowie cewki zapłonowej. Też słyszałem o takich przypadkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 > Może mylisz , albo przypadkiem wiążesz obroty , a sprawa ma się w warunkach pogodowych. A ściślej > myśle o peknietej obudowie cewki zapłonowej. Przecież cewka podmieniona i dalej to samo - to raz, a dwa - objaw jest niezależny od pogody i potrafię go wywołać nawet w garażu. Jeszcze by tego brakowało, by niuniek był meteoropatą... Gdyby Sanok nie był tak daleko - normalnie bym podjechał na demonstrację Jest szansa, że będę tam przejazdem, ale to dopiero w sierpniu i do tego czasu chcę to opanować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 12 Maja 2012 Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 > Przecież cewka podmieniona i dalej to samo - to raz, a dwa - objaw jest niezależny od pogody i > potrafię go wywołać nawet w garażu. Jeszcze by tego brakowało, by niuniek był meteoropatą... > Gdyby Sanok nie był tak daleko - normalnie bym podjechał na demonstrację Jest szansa, że będę tam > przejazdem, ale to dopiero w sierpniu i do tego czasu chcę to opanować. Przeczytałem jeszcze raz watek. I tak myślę , skoro zacinanie się silnika jest zależne od temperatury (jak nagrzany to mu sie nic nie dzieje) to może czujnik któryś, źle podaje do kompa ten uznaje że silnik ciepły i przymyka przepustnicę? Sam nie wiem. Może sonda lambda padła i komp wariuje z ilością paliwa? A tak z ciekawości odepnij lambdę i zobacz co się będzie dzialo. Odpięcie jej spowoduje że komp będzie sobie ja emulował i dostosowywał się tylko do pozostałych paramertów z silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 > skoro zacinanie się silnika jest zależne od > temperatury (jak nagrzany to mu sie nic nie dzieje) No właśnie, że nic - po za położeniem przepustnicy - nie ma wpływu na wystąpienie objawu. Bardzo, ale to bardzo powolne - wręcz nie wyczuwalnie małe - otwieranie przepustnicy i to nie za każdym razem (podczas testów) daje skutek taki, jakby na dosłownie 0,5s odłączyć zapłon... > Sam nie wiem. Może sonda lambda > padła i komp wariuje z ilością paliwa? Ostatni wynik spalania to jakieś 7,5l więc znośnie, rzekł bym - w normie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.