jackdob Napisano 17 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2005 poniewasż pojawiło sie ostatnio sporo wątków w temacie nagrzewania autka..... mam taką uwagę........(po rozmowie z mechanikiem) - sprawdzajcie poziom płynu w zbiorniku...... - raz na jakiś czas, a szczególnie przed zimą należałoby odkręcić koreczek od odpowietrzania układu i zobaczyć czy nie wyleci z niego powietrze....... a nastepnie....dolać płynu....... i na nastepny dzień sprawdzić i ewentulanie znowu dolać........ nie zawsze wskazówkowe objawy swiadczą o padzie termostatu..... to tyle ogółem... pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 17 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2005 heh... u mnie wszystko wyglądało normalnie a i tak była wielka bańka w układzie... odpowietrzanie nic nie dało... nie trzeba być mechanikiem, żeby takie rady dawać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackdob Napisano 17 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2005 > nie trzeba być mechanikiem, żeby takie rady dawać patre.....nie kazdy tak się na wszystkim zna jak Ty...... wielu userów potrzebuje jakiejkolwiek rady, aby samemu sobie coś posprawdzać zanim pojadą do mechanika......lun nie daj boże do ASO...... to co napisałem było również oparte na mioch doświadczeniach, a takze na innych przykładach podanych przez znajomego mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 17 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2005 > patre.....nie kazdy tak się na wszystkim zna jak Ty...... ja się na tym nie znam... skapitulowałem i oddałem na warsztat... tam się właśnie okazało, że układ był tak ładnie zapowietrzony, że trzebabyło przepuścić 5 litrów płynu, żeby całkowicie się odpowietrzył... > wielu userów potrzebuje jakiejkolwiek rady, aby samemu sobie coś > posprawdzać zanim pojadą do mechanika......lun nie daj boże do > ASO...... myslisz, że w aso pracują sami spece? Czesto są tam sami fizole nie potrafiących obsługiwać egzaminera... Najlepsi są Wacki i Henie z małych warsztatów specjalizujących się w producentach aut... > to co napisałem było również oparte na mioch doświadczeniach, a takze > na innych przykładach podanych przez znajomego mechanika moją ironię napisałem na przykładzie własnych doświadczeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 17 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2005 >> wielu userów potrzebuje jakiejkolwiek rady, aby samemu sobie coś > posprawdzać zanim pojadą do mechanika......lun nie daj boże do > ASO...... > to co napisałem było również oparte na mioch doświadczeniach, a takze > na innych przykładach podanych przez znajomego mechanika A przyczyna ewentualnego zapowietrzenia. Przy normalnym zalaniu płynem, odpowietrzeniu, i utrzymaniu właściwego poziomu ( nie dopuszczanie niżej minimum) skąd bąbelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackdob Napisano 17 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2005 moja teoria jest taka..... płyn rozszerza się pod wpływem temperatury, a nastepnie gdy robi się chłodny zmienia swoja objetość...... do tego tworzy się na pewno jakieś ciśnienie w układzie chłodzenia...... moze te zmiany powodują takie reakcje..... moze jakimiś mikroporami gdzieś to powietrze sie własnie dostaje przy zmiennym ciśnieniu..... mogą byc na tyle małe, ze płyn nie wycieka, ale powietrze moze byc zasysane ot tak sobie wymysliłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 17 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2005 > A przyczyna ewentualnego zapowietrzenia. > Przy normalnym zalaniu płynem, odpowietrzeniu, i utrzymaniu > właściwego poziomu ( nie dopuszczanie niżej minimum) skąd > bąbelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 17 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2005 > moja teoria jest taka..... > płyn rozszerza się pod wpływem temperatury, a nastepnie gdy robi się > chłodny zmienia swoja objetość...... > do tego tworzy się na pewno jakieś ciśnienie w układzie > chłodzenia...... > moze te zmiany powodują takie reakcje..... > moze jakimiś mikroporami gdzieś to powietrze sie własnie dostaje przy > zmiennym ciśnieniu..... > mogą byc na tyle małe, ze płyn nie wycieka, ale powietrze moze byc > zasysane > ot tak sobie wymysliłem owszem, ale rozszerzalnosc tych plynow (w takiej ilosci i tych temperaturkach) nie jest az tak duza z kolei... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackdob Napisano 17 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2005 > owszem, ale rozszerzalnosc tych plynow (w takiej ilosci i tych > temperaturkach) nie jest az tak duza z kolei... nie będę polemizował...... ale możliwość jakaś jest..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > - raz na jakiś czas, a szczególnie przed zimą należałoby odkręcić > koreczek od odpowietrzania układu i zobaczyć czy nie wyleci z > niego powietrze....... a gdzie takowy koreczek jest ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackdob Napisano 18 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > a gdzie takowy koreczek jest ???? jak staniesz przodem do autka, to jest on na przewodach znajdujących się pomiędzy silnikiem a przegrodą, lekko po prawej stronie taki plastikowy czarny pierdzielniczek z góry na jednym przewodzie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > jak staniesz przodem do autka, to jest on na przewodach znajdujących > się pomiędzy silnikiem a przegrodą, lekko po prawej stronie > taki plastikowy czarny pierdzielniczek z góry na jednym > przewodzie.... no własnie juz kiedys patre mi tłumaczył ..... ale nima go ...... czy moze byc gdzies indziej w 1,6 z klima ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackdob Napisano 18 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > no własnie juz kiedys patre mi tłumaczył ..... > ale nima go ...... > czy moze byc gdzies indziej w 1,6 z klima ???? tego to nie wiem..... a jak wrzucisz nr nadwozia w eperku to na przewpodach nie widać? moze tą drogą dojdziesz??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 18 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2005 > a gdzie takowy koreczek jest ???? nie wiem jak w 1.6 ale czy nie ma jeszcze 2 na gorze chlodnicy w TD sa bynajmniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.