Skocz do zawartości

ciecz chłodząca....a termostat.....ogólnie


jackdob

Rekomendowane odpowiedzi

poniewasż pojawiło sie ostatnio sporo wątków w temacie nagrzewania autka.....

mam taką uwagę........(po rozmowie z mechanikiem)

- sprawdzajcie poziom płynu w zbiorniku......

- raz na jakiś czas, a szczególnie przed zimą należałoby odkręcić koreczek od odpowietrzania układu i zobaczyć czy nie wyleci z niego powietrze.......

a nastepnie....dolać płynu.......

i na nastepny dzień sprawdzić i ewentulanie znowu dolać........

nie zawsze wskazówkowe objawy swiadczą o padzie termostatu.....

to tyle ogółem...:)

pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie trzeba być mechanikiem, żeby takie rady dawać

patre.....nie kazdy tak się na wszystkim zna jak Ty......

wielu userów potrzebuje jakiejkolwiek rady, aby samemu sobie coś posprawdzać zanim pojadą do mechanika......lun nie daj boże do ASO......

to co napisałem było również oparte na mioch doświadczeniach, a takze na innych przykładach podanych przez znajomego mechanika 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> patre.....nie kazdy tak się na wszystkim zna jak Ty......

ja się na tym nie znam... skapitulowałem i oddałem na warsztat...

tam się właśnie okazało, że układ był tak ładnie zapowietrzony, że trzebabyło przepuścić 5 litrów płynu, żeby całkowicie się odpowietrzył...

> wielu userów potrzebuje jakiejkolwiek rady, aby samemu sobie coś

> posprawdzać zanim pojadą do mechanika......lun nie daj boże do

> ASO......

myslisz, że w aso pracują sami spece? Czesto są tam sami fizole nie potrafiących obsługiwać egzaminera... Najlepsi są Wacki i Henie z małych warsztatów specjalizujących się w producentach aut...

> to co napisałem było również oparte na mioch doświadczeniach, a takze

> na innych przykładach podanych przez znajomego mechanika

moją ironię napisałem na przykładzie własnych doświadczeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> wielu userów potrzebuje jakiejkolwiek rady, aby samemu sobie coś

> posprawdzać zanim pojadą do mechanika......lun nie daj boże do

> ASO......

> to co napisałem było również oparte na mioch doświadczeniach, a takze

> na innych przykładach podanych przez znajomego mechanika

A przyczyna ewentualnego zapowietrzenia.

Przy normalnym zalaniu płynem, odpowietrzeniu, i utrzymaniu właściwego poziomu ( nie dopuszczanie niżej minimum) skąd bąbelki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja teoria jest taka.....

płyn rozszerza się pod wpływem temperatury, a nastepnie gdy robi się chłodny zmienia swoja objetość......

do tego tworzy się na pewno jakieś ciśnienie w układzie chłodzenia......

moze te zmiany powodują takie reakcje.....

moze jakimiś mikroporami gdzieś to powietrze sie własnie dostaje przy zmiennym ciśnieniu.....

mogą byc na tyle małe, ze płyn nie wycieka, ale powietrze moze byc zasysane

ot tak sobie wymysliłem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moja teoria jest taka.....

> płyn rozszerza się pod wpływem temperatury, a nastepnie gdy robi się

> chłodny zmienia swoja objetość......

> do tego tworzy się na pewno jakieś ciśnienie w układzie

> chłodzenia......

> moze te zmiany powodują takie reakcje.....

> moze jakimiś mikroporami gdzieś to powietrze sie własnie dostaje przy

> zmiennym ciśnieniu.....

> mogą byc na tyle małe, ze płyn nie wycieka, ale powietrze moze byc

> zasysane

> ot tak sobie wymysliłem

owszem, ale rozszerzalnosc tych plynow (w takiej ilosci i tych temperaturkach) nie jest az tak duza z kolei...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a gdzie takowy koreczek jest ????

jak staniesz przodem do autka, to jest on na przewodach znajdujących się pomiędzy silnikiem a przegrodą, lekko po prawej stronie

taki plastikowy czarny pierdzielniczek z góry na jednym przewodzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak staniesz przodem do autka, to jest on na przewodach znajdujących

> się pomiędzy silnikiem a przegrodą, lekko po prawej stronie

> taki plastikowy czarny pierdzielniczek z góry na jednym

> przewodzie....

no własnie juz kiedys patre mi tłumaczył .....

ale nima go ......

czy moze byc gdzies indziej w 1,6 z klima ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no własnie juz kiedys patre mi tłumaczył .....

> ale nima go ......

> czy moze byc gdzies indziej w 1,6 z klima ????

hmm.gifhmm.gif

tego to nie wiem.....

a jak wrzucisz nr nadwozia w eperku to na przewpodach nie widać?

moze tą drogą dojdziesz???

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.