iopi Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Od jakiegoś czasu ubywa mi płynu hamulcowego, objaw pierwszy był zimą. Bębny zaczęły z tyłu lekko szumieć, teraz ustało to szumienie, pewnie szczęki. Zapaliła się natomiast kontrolka od ręcznego hamulca, czyli brak płynu hamulcowego, faktycznie niski poziom, koło z lewej strony tył mokre,wraz z bębnem. Pytanie, bo jeszcze tego nie rozbierałem. Od czego zacząć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Kliken. Na pewno będziesz musiał wymienić szczęki. Okładziny raz zamoczone w płynie hamulcowym praktycznie nie nadają się do użytku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 18 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 ale skoro leci. to pewnie cylinderek. Wyczytałem że jeszcze może z korektora siły hamowania, ale w kombi nie występuje tak ? (dlaczego ktoś wie?) Wytarte, zużyte szczęki mogły spowodować uszkodzenie cylinderka ?(wróżenie?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 > to pewnie cylinderek. To jedyne możliwe miejsce przecieku w środku bębna. >Wyczytałem że jeszcze może z korektora siły hamowania, ale w > kombi nie występuje tak ? (dlaczego ktoś wie?) Występuje, ale nie w formie "długopisu" jak to jest w sedanach i hatchbackach, a umiejscowiony jest na tylnej belce i reguluje siłę hamowania na tylną oś zależną od obciążenia. klik > Wytarte, zużyte szczęki mogły spowodować uszkodzenie cylinderka ?(wróżenie?) Raczej nie nie, bardziej stary płyn hamulcowy i zawarte w nim H2O mogło uszkodzić cylinderek - ale to też wróżenie. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Za pewne cylinderek. Regulator jest w kombi przy tylnej belce zawieszenia. Cylinderek pewnie padł ze starości. Zużyte szczęki raczej nie były przyczyną. Przy okazji możesz obejrzeć hamulce z drugiej strony. Jeśli pod gumową osłonką cylinderka będzie płyn to cylinderek do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matia Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 > Na pewno będziesz musiał wymienić szczęki. Okładziny raz zamoczone w płynie hamulcowym praktycznie > nie nadają się do użytku. A co powiesz na to: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Interesujący pomysł . Czego to Amerykanie nie wymyślą. Sam mówi, że nie poleca tego sposobu... ja też nie polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 21 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 usterka usunięta. Wymieniony cylinderek, w moim modelu z silnikiem 1.6 16v ecotec 96 r jest to cylinderek aluminiowy mocowany na jedną śrubę znalazłem w inter cars 69 zł do tego przewód hamulcowy, ponieważ śruby nie udało się odkręcić od cylinderka. Wymienione szczęki na bosch koszt 139 zł, mocowanie i regulatory szczęk. Wymieniony i odpowietrzony układ hamulcowy. Bęben zdjęty, przeszlifowany. dziękuje za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.