Skocz do zawartości

Citroen xsara 1,4i


Wronek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

mam pytanie do znawcow silniow 1,4i montowanych w citroenach xsara z 2000roku.

Sprawa dotyczy wymiany uszczelki pod glowica, czy w tym modelu jest to jakos extra skoplikowane? otoz moj ojciec ma wlasnie taki samochod, oddal go do mechanika w celu wymiany uszczelki, (koszt 1200zl) po wykonaniu uslugi i odebraniu samochodu po przejechaniu 5km samochod wzrocl powrotem do warsztatu - zagotowala sie woda w chlodnicy.

Po dwoch dniach gdy mialo nastapic odebranie samochodu po naprawie reklamacyjnej okazalo sie ze silnik jest caly zdemontowany i rozebrany prawie ze na szczesci pierwsze. Mechanik twierdzi ze tutaj byl klopot z "mokrymi" tulejami i teraz trzeba to wszsytko na nowo szlifowac i skladac powoli caly silnik "do kupy". Doatkowo obciaza za ta dodatkowa naprawe mojego ojca 900zl za wykonanie szlifowania tyleji i inne proce w tym temacie. Czy to jest zgodne z prawem? czy ten oto mechanik nie popelnil bledu (brak blokady na silniku podczas wymiany uszczelki) ktory pozwolil by uniknac tej sytuajci?

Jak prawidlowo sie zachowac w takiej sytuacji? moze ktos z was ma podobne doswiadczenia?

z gory dziek za kazda pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakimi mokrymi tulejami ?

> jak na moje oko poszedł na łatwiznę i niewiele chyba zrobił za pierwszym razem. Być może wymienił

> samą uszczelkę bez planowania głowicy. Choć tego nie wiemy.

tak to nazwal, mokre tuleje, a wytlumaczyl to ze sa to jakies luzne tuleje tylko wlozone do silnika.

Ja z nim nie rozmawialem, takie info przekazal mi ojciec (ktory tez nie jest mechanikiem) dlatego o porade i info zwrocilem sie na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak to nazwal, mokre tuleje, a wytlumaczyl to ze sa to jakies luzne tuleje tylko wlozone do

> silnika.

> Ja z nim nie rozmawialem, takie info przekazal mi ojciec (ktory tez nie jest mechanikiem) dlatego

> o porade i info zwrocilem sie na forum

Przeklejam moją odpowiedź z hp

Zasadą jest, że należy przymocować tuleje po zdjęciu głowicy.

Kolejną rzeczą jest pomiar wystawania tulei ponad blok - jeśli za bardzo przysiadły wymiana uszczelki nic nie da.

Nie ma tam nic skomplikowanego - prawdopodobnie samochód naprawiał kowal, a nie mechanik

Dodatkowo jakie szlifowanie tulei - citroen przewiduje ich wymianę razem z tłokami i pierścieniami w razie zużycia gładzi(rozbierałem trochę silników citroena i zużytych gładzi jeszcze w nich nie widziałem pomimo przebiegu ponad 300 tys. km).

Jeśli za bardzo przysiądą to wymienia się dolne uszczelnienia, niestety trzeba rozebrać silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejną rzeczą jest pomiar wystawania tulei ponad blok - jeśli za bardzo przysiadły wymiana uszczelki nic nie da.

a tak się zapewne stało

> prawdopodobnie samochód naprawiał kowal, a nie mechanik

ot i cała prawda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi, zobaczymy jak sie sprawa dalej potoczy...

Niestety ojciec za bardzo nie chce walczyc z tym mechanikiem, ale moze uda mi sie go jeszcze namowic aby tak latwo nie dal sie naciagac na dodatkowe koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.