Skocz do zawartości

1.3 multijet - czy posiada dwumasę i łańcuch rozrządu?


pebe_s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

kolega szuka sobie nowego autka, gdyż niestety posypał się mu silnik w Skodzie Felicii, więc doszedł do wniosku, że czas zamienić Szkodę na coś lepszego grinser006.gif Od dłuższego czasu przygląda się Fiatowi Idea, z silnikiem 1.3 Multijet. ZTCW to te silniki w Idei występowały w wersji 70 i 90KM. I teraz pytanie - czy obie te wersje występują bez koła zamachowego dwumasowego i czy obie posiadają rozrząd "na" łańcuchu?

I do znawców Fiatów, a zwłaszcza modelu Idea - na co warto zwrócić uwagę przy jego zakupie? Czy ten model posiada jakieś charakterystyczne bolączki?

Będę wdzięczny za ew. pomoc i uwagi 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> kolega szuka sobie nowego autka, gdyż niestety posypał się mu silnik w Skodzie Felicii, więc

> doszedł do wniosku, że czas zamienić Szkodę na coś lepszego Od dłuższego czasu przygląda się

> Fiatowi Idea, z silnikiem 1.3 Multijet. ZTCW to te silniki w Idei występowały w wersji 70 i

> 90KM. I teraz pytanie - czy obie te wersje występują bez koła zamachowego dwumasowego i czy

> obie posiadają rozrząd "na" łańcuchu?

> I do znawców Fiatów, a zwłaszcza modelu Idea - na co warto zwrócić uwagę przy jego zakupie? Czy ten

> model posiada jakieś charakterystyczne bolączki?

> Będę wdzięczny za ew. pomoc i uwagi

z tego co pamiętam GP w 75km wersji nie miały dwumasu, rozrząd na łańcuchu. 90 KM dwumas i łańcuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> kolega szuka sobie nowego autka, gdyż niestety posypał się mu silnik w Skodzie Felicii, więc

> doszedł do wniosku, że czas zamienić Szkodę na coś lepszego Od dłuższego czasu przygląda się

> Fiatowi Idea, z silnikiem 1.3 Multijet. ZTCW to te silniki w Idei występowały w wersji 70 i

> 90KM. I teraz pytanie - czy obie te wersje występują bez koła zamachowego dwumasowego i czy

> obie posiadają rozrząd "na" łańcuchu?

> I do znawców Fiatów, a zwłaszcza modelu Idea - na co warto zwrócić uwagę przy jego zakupie? Czy ten

> model posiada jakieś charakterystyczne bolączki?

> Będę wdzięczny za ew. pomoc i uwagi

Słabsza wersja jest bez dwumasy, w 90 tce jest z tego co wiem. Oba mają łańcuchy rozrządu i jest to w pewnym sensie newralgiczny punkt tych silników. Łańcuch potrafi się wyciągnąć , a czasem i zerwać. Obsłuchajcie dobrze silnik pod kątem stuków od strony rozrządu.

Tak czy siak polecam poszukać wersję 1,9 MJet 101 Km, silnik dużo żwawszy i bardzo podatny na soft (tuning) spokojnie można go na okolice 140-150 Km skręcić i zaczyna się frajda z jazdy. 1,3 Multijet nie jedzie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słabsza wersja jest bez dwumasy, w 90 tce jest z tego co wiem. Oba mają łańcuchy rozrządu i jest to

> w pewnym sensie newralgiczny punkt tych silników. Łańcuch potrafi się wyciągnąć , a czasem i

> zerwać. Obsłuchajcie dobrze silnik pod kątem stuków od strony rozrządu.

> Tak czy siak polecam poszukać wersję 1,9 MJet 101 Km, silnik dużo żwawszy i bardzo podatny na soft

> (tuning) spokojnie można go na okolice 140-150 Km skręcić i zaczyna się frajda z jazdy. 1,3

> Multijet nie jedzie

Ok, dzięki za odp. Trochę czytałem na temat tych silników i właśnie niektórzy piszą o problemach z łańcuszkiem rozrządu, który niestety nie przepada za "ostrzejszą" jazdą, wspominają także o problemach z turbosprężarkami... A jak wygląda awaryjność osprzętu tych silników (turbosprężarki, EGR, jakieś czujniki, itp)? Bo z drugiej strony wiem, że kolega będzie robił przebiegi roczne rzędu ok. 10 tys. km i raczej dość krótkie dystanse (przeważnie do 5 km, może kilka razy w roku jakaś dłuższa trasa), więc pytanie czy jest sens pchać się w tego diesla, czy może pomyśleć o benzynie 1.4 (16V ma chyba ok. 95 KM), gdzie tych "newralgicznych" rzeczy, które mogą potencjalnie się zepsuć, jest trochę mniej? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przebiegi roczne rzędu ok. 10 tys. km i raczej dość krótkie dystanse (przeważnie do 5 km, może

Dizel nawet sie nie rozgrzeje:(

brac benzyke i nie patrzec na nic

na 5km to nawet nie ma gdzie pocieszyc sie elastycznascia dizla:)

Ja malo robie ale te 15km w jedna mam albo 20 zalezy ja jade

Ponadto fruwa sie w weekendy to tu to tam, chcemy jedziemy, nie patrze na koszty (pozostalo mi z LPG jeszcze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przez trzy lata ideę 1.9 MJ bardzo fajne autko polecam każdemu w średnim wieku smile.gif jest to hybryda silnik + skrzynia - stilo , tylne zawieszenie punto II

ma kilka specyficznych części mechanicznych tylko dla tego modelu , co do 1.9

to występuje tam specyficzne koło DKZ ( firmy Luk ) jest to element bardzo drogi

i dostępny tylko w ASO koszt ok 3 tys specyficznośc polega na odpowiedniej wadze

i kącie przyłożenia tego koła ,ja założyłem od bravo komplet sprzęgła ale to już nie było to samo co oryginał dedykowany

co do silnika 1.3 90 jest w sam raz i jak był zadbany pod kątem poziomu oleju

to nie ma co się martwić o łańcuch , na pewno jest cichszy od 1.9 choć i ten nie był głośny w środku ( ma dobre wyciszenie kabiny )

autko raczej ciężkie w dalszej odsprzedaży mi się udało sprzedać bo trafiłem na fana marki i tego modelu

Generalnie polecam

A to prę fotek archiwalnych mojej byłej Idei smile.gif

285883752-100_0027.JPG

285883752-100_0130.JPG

285883752-100_0132.JPG

post-35458-14352516031674_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dizel nawet sie nie rozgrzeje:(

> brac benzyke i nie patrzec na nic

> na 5km to nawet nie ma gdzie pocieszyc sie elastycznascia dizla:)

> Ja malo robie ale te 15km w jedna mam albo 20 zalezy ja jade

> Ponadto fruwa sie w weekendy to tu to tam, chcemy jedziemy, nie patrze na koszty (pozostalo mi z

> LPG jeszcze:)

No benzyna, w mojej opinii byłaby tutaj najlepszym rozwiązaniem... ew. benzyna + sekwencja, ale to zakładając, że auto pozostanie w rodzinie kolegi przez kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem przez trzy lata ideę 1.9 MJ bardzo fajne autko polecam każdemu w średnim wieku jest to

> hybryda silnik + skrzynia - stilo , tylne zawieszenie punto II

> ma kilka specyficznych części mechanicznych tylko dla tego modelu , co do 1.9

> to występuje tam specyficzne koło DKZ ( firmy Luk ) jest to element bardzo drogi

> i dostępny tylko w ASO koszt ok 3 tys specyficznośc polega na odpowiedniej wadze

> i kącie przyłożenia tego koła ,ja założyłem od bravo komplet sprzęgła ale to już nie było to samo

> co oryginał dedykowany

A jaka była różnica w pracy silnika i komforcie jazdy z tą "zamienną" dwumasą? I przy jakim przebiegu ją wymieniałeś?

> co do silnika 1.3 90 jest w sam raz i jak był zadbany pod kątem poziomu oleju

> to nie ma co się martwić o łańcuch , na pewno jest cichszy od 1.9 choć i ten nie był głośny w

> środku ( ma dobre wyciszenie kabiny )

> autko raczej ciężkie w dalszej odsprzedaży mi się udało sprzedać bo trafiłem na fana marki i tego

> modelu

> Generalnie polecam

> A to prę fotek archiwalnych mojej byłej Idei

Dzięki za info waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem przez trzy lata ideę 1.9 MJ bardzo fajne autko polecam każdemu w średnim wieku jest to

> hybryda silnik + skrzynia - stilo , tylne zawieszenie punto II

> ma kilka specyficznych części mechanicznych tylko dla tego modelu , co do 1.9

> to występuje tam specyficzne koło DKZ ( firmy Luk ) jest to element bardzo drogi

> i dostępny tylko w ASO koszt ok 3 tys specyficznośc polega na odpowiedniej wadze

> i kącie przyłożenia tego koła ,ja założyłem od bravo komplet sprzęgła ale to już nie było to samo

> co oryginał dedykowany

> co do silnika 1.3 90 jest w sam raz i jak był zadbany pod kątem poziomu oleju

> to nie ma co się martwić o łańcuch , na pewno jest cichszy od 1.9 choć i ten nie był głośny w

> środku ( ma dobre wyciszenie kabiny )

> autko raczej ciężkie w dalszej odsprzedaży mi się udało sprzedać bo trafiłem na fana marki i tego

> modelu

> Generalnie polecam

> A to prę fotek archiwalnych mojej byłej Idei

Całe sprzęgło do tego samochodu pasuje od stilo, nawet z Cromy byś włożył przypuszczam. Nie ma tam niczego specyficznego, no może cena jaką Ci ASO podała była specyficzna grinser006.gif

Owszem były zmiany numerów kat. kół dwumasowych wynikające z chęci większej unifikacji tego elementu (niestety na niekorzyść klienta, bo kiedyś przykładowo do doblo było inne niż do bravo/va czyli mocniejsze, teraz według fiata jest to samo liche jak diabli)

Ta jednostka napędowa 1,9 101 km to bardzo dobra baza pod tuning, skrzynia getrag, mocne sprzęgło i układ multijet który można ,,wydoić'' grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.