Skocz do zawartości

Grand Cherokee II 3,1 TD Nie jedzie


Ketchup87

Rekomendowane odpowiedzi

Dostałem do pojeżdżenia Grand Cherokee II z dieslem. Jeździłem nim zeszłego lata i autko bardzo przyjemnie jeździło - można było podróżować z prędkościami 160 (licznikowe). Na asfalcie obracało się w miejscu. Teraz jest niemrawe. Rozpędza się do 130. Jak wdusić gaz do skrzynia redukuje, obroty idą za około 3 tyś, i właściwie nic się nie dzieje. Auto niewiele przyśpiesza. Nawet na mokrym niewiele zagrzebie kółkiem przy ruszaniu. Auto stało miesiąc nieruszane. Mogło się coś zapchać? Bardziej wina silnika czy skrzyni? Macie jakieś pomysły? A może jest ktoś z okolic Poznania i chciałby się nim przejechać i coś zasugerować chociaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Macie jakieś pomysły?

znaleźć jakieś złomowisko w okolicy hmm.gif

a na poważnie to ten silnik jest stosunkowo mało udaną jednostką napędową

problemem są padające głowice

jak stał długo i dostał butem po garach możliwe, że uszczelka wyszła bokiem

na początek warto by kompresję sprawdzić; czy w ogóle trzyma ciśnienie

potem jak będzie ok, to czy świece żarowe działają

ostatni krok to skrzynia, nie wiem co tam montowali więc w tej kwestii nie pomogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znaleźć jakieś złomowisko w okolicy

> a na poważnie to ten silnik jest stosunkowo mało udaną jednostką napędową

> problemem są padające głowice

> jak stał długo i dostał butem po garach możliwe, że uszczelka wyszła bokiem

> na początek warto by kompresję sprawdzić; czy w ogóle trzyma ciśnienie

> potem jak będzie ok, to czy świece żarowe działają

> ostatni krok to skrzynia, nie wiem co tam montowali więc w tej kwestii nie pomogę

Po postoju nagrzany był delikatnie. Generalnie staram się od rana jechać delikatnie ale jak się nie rozpędza to ciężko nie wcisnąć na tyle, żeby skrzynia nie zredukowała.

Silnik chodzi dość brzydko, nierówno i klepie. Ale oglądałem na youtube filmy z tymi autami i każdy jeden tak ma. Tyle, że rozpędzają się lepiej. Czy jak nagram film z zegarami to coś pomoże w diagnozie czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po postoju nagrzany był delikatnie. Generalnie staram się od rana jechać delikatnie ale jak się nie

> rozpędza to ciężko nie wcisnąć na tyle, żeby skrzynia nie zredukowała.

> Silnik chodzi dość brzydko, nierówno i klepie. Ale oglądałem na youtube filmy z tymi autami i każdy

> jeden tak ma. Tyle, że rozpędzają się lepiej. Czy jak nagram film z zegarami to coś pomoże w

> diagnozie czy nie?

nagranie zegarów nic nie da

zajrzyj pod korek od oleju czy nie ma masełka

zajrzyj do zbiornika na płyn chłodzący czy nie ma w nim oleju

to na początek, potem sprawdzenie kompresji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Karax dobrze gada

> poczytaj:

> http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=69000

> http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=27964

> zresztą polecam ów forum - tam są same doktory

Dziękuję ok.gif czytam i studiuję, sprawdzę w pierwszym rzucie tą przepływkę bo widzę, że to chłopaki obstawiają.

Nagrałem sobie te zegary i porównuję z tym

i jedzie tak samo niewiem.gif Dupy nie urywa, jestem przekonany, że auto jechało lepiej.

Druga sprawa. Czy 17 litrów ON to normalny wynik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co tam w temacie ?

> Jeździ ?

Jeździ ale słabo. Nie miałem czasu jeszcze do niego zajrzeć. Teraz wracałem z pracy i trzymałem leciutko pedał gazu i powyżej 80km/h zaczął nagle jechać, bez żadnej zachęty prawą nogą z mojej strony. I tak sobie sam na lekko wciśniętym gazie doszedł do 140 niewiem.gif jutro od rana sprawdzę przepływkę i zawór zwrotny spalin. Auto daje chmurę jak się odpali na zimno więc może tam coś jest zawalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A doradźcie mi jeszcze które wziąć:

> http://moto.allegro.pl/klocki-przednie-jeep-grand-cherokee-99-04-wj-ate-i2213659726.html

> http://moto.allegro.pl/klocki-przednie-jeep-grand-cherokee-99-04-wj-i2213659795.html

> Czemu do jednego modelu są dwa typy klocków?

wszystko zależy od zacisków

ATE a właściwie TEVES były pierwsze, ze względu na pewne wady konstrukcyjne mogły powodować wichrowanie tarcz hamulcowych

AKEBONO to pozmianowe, generalnie lepsze

TUTAJ masz info jak je odróżnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko zależy od zacisków

> ATE a właściwie TEVES były pierwsze, ze względu na pewne wady konstrukcyjne mogły powodować

> wichrowanie tarcz hamulcowych

> AKEBONO to pozmianowe, generalnie lepsze

> TUTAJ masz info jak je odróżnić

Z tego co pamiętam z oględzin u wulkanizatora oraz po tym, że hamulce biją stawiam na TEVES. Z linku podsuniętego przez kogoś wyżej wyczytałem już o wadzie zacisków i tarcz z dwóch materiałów ok.gif

Następna sprawa - JEEP JEDZIE! Właśnie wróciłem od kolegi z garażu. Naszukaliśmy się przepływomierza o którym się rozpisywano na forum jeep.org.pl ale nie znaleźliśmy. Za to wykręciliśmy map sensor z kolektora dolotowego i był zawalony na równo. Wyczyściłem go zmywaczem do tarcz hamulcowych i podłubałem śrubokręcikiem aż wydłubałem wszystko i znalazłem dziurkę smile.gif Teraz autko śmiga aż miło choć wolne obroty stały się nieco niestabilne. Od razu zatankowałem i zobaczę czy zejdę coś z 200zł za 200km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wypada się cieszyć że taki pierdół

> A nie uszczelka pod głowicą

> Szerokiej drogi

Z głowicą pewnie też coś jest na rzeczy bo auto odpalone na zimno puszcza zasłonę dymną. Choć kolega z którym wczoraj grzebałem mówi, że to może być turbo. Oby to on miał rację wink.gif

Dzisiaj odbyłem swoją pierwszą jazdę "terenową" i nie wiem czy jeep nie zostanie już ze mną serce.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmieniał ktoś klocki na przedniej osi? Jakieś specjalne klucze potrzebne? Zrobię to sam podstawowym

> zestawem?

Ja mam Akebono i wymiana jest banalnie prosta, jaki masz rocznik bo z tego co pamiętam to zaciski zmienili w 2002r (w 2002r były i takie i takie), ja mam 2003r i mam Akebono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam Akebono i wymiana jest banalnie prosta, jaki masz rocznik bo z tego co pamiętam to zaciski

> zmienili w 2002r (w 2002r były i takie i takie), ja mam 2003r i mam Akebono.

1999 i już wiem, że te na "T". Po wyprowadzce od rodziców mam jedynie podstawowy zestaw kluczy płaskich i zastanawiam się czy to ogarnę. Czy mnie nie zaskoczy jakimś dużym imbusem albo śrubą i nakrętką w tym samym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1999 i już wiem, że te na "T". Po wyprowadzce od rodziców mam jedynie podstawowy zestaw kluczy

> płaskich i zastanawiam się czy to ogarnę. Czy mnie nie zaskoczy jakimś dużym imbusem albo

> śrubą i nakrętką w tym samym rozmiarze.

Przy Akebono zwykły zestaw wystarczy a przy Teves nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Przy Akebono zwykły zestaw wystarczy a przy Teves nie wiem.

Masakra. Zrobiłem dawno ale dopiero mam chwilkę, żeby napisać. Za wymianę w warsztacie chcieli stówę więc pomyślałem, że za to siano kupię sobie jakieś klucze i zrobię sam a skrzynka narzędziowa na tym zyska smile.gif

Już w trakcie lewarowania auta przeklinałem pomysł. Lewarek w jeepie to jakaś porażka. Nie wyobrażam sobie kobiety zmieniającej koło.

Następnie odkręcenie jarzma - imbus 6 za mały, 8 za duży. Czy to 7 czy jakiś calowy nie wiem. Odkręciłem cały zacisk. Kluczem płaskim jest to prawie niewykonalne. Polecam oczko albo nasadkę. Następna sprawa - cofnięcie tłoczków. Chodziły tak ciężko, że po prostu się skruszyły i płyn wyleciał na ziemię...

Kupilem używany zacisk i zaopatrzyłem się w przyrząd do cofania tłoczków. Dopiero wtedy się udało. Nie mogłem odkręcić odpowietrznika ale zacisk jest symetryczny (prawa/lewa strona) więc zacisnąłem go na tarczy do góry nogami i odpowietrzyłem przez wężyk.

Generalnie co chwilkę latałem do sklepu to po nasadkę to po imbusa to po coś tam i następnym razem oddam do warsztatu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.