velo86 Napisano 10 Maja 2012 Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Witam, Problem pojawił się latem tamtego roku, początkowo zakopcił przy rozruchu ( biało, niebieski dym ), zapach przepalonego oleju, ale nie zauważyłem poważnych ubytków w jego stanie. Kopcenie jest zauważalne najbardziej przy ruszaniu ( np spod świateł ). Co może być przyczyną? W przewodzie wychodzacym z turbiny widać slady oleju.. Drugi problem jest taki, że na zimnym silniku ma tak jakby więcej mocy. Gdy rozgrzeje się do normalnej temperatury traci moc, łapie muła i pedał gazu jest mniej elastyczny.. Pomożecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 11 Maja 2012 Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 Mogą być dwie rzeczy, pierwsza to pierścienie a druga to turbo padło. Jeśli dym jest niebieski ze wskazaniem na biały to wskazuje bardziej na turbinę. Dodatkowym objawem to olej w przewodzie z turbo do intercoolera. Kwestia też ile tego oleju jest, jeśli tylko wilgotno to nie jest źle, ale jeśli się z niego wręcz leje to już wiadomo co się stało. Spadki mocy po rozgrzaniu to też objaw turbo. A jak z odpalaniem, są problemy czy nie, jak z równością pracy silnika? Bo jeszcze są podejrzane uszczelniacze zaworów. One dają identyczne objawy ale nie powodują tego, że jest olej w przewodzie turbo. Wszystko zależy ile tego oleju tam masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velo86 Napisano 11 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 Z turbiny się nie leje. Jest jedynie tak jak mówisz - wilgotno. Silnik pracuje równo, odpala od strzała bez najmniejszych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJTAS2000 Napisano 12 Maja 2012 Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 Witam .Co do zapalania z niebieskim dymem to uszcelniacze w głowicy padły , a biały dym to przycierająca się pompka wtryskowa .Czytałeś błędy w silniku. Może przestawiacz kąta się zaciera? Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 12 Maja 2012 Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 Potwierdzam to co pisał poprzednik. W tej sytuacji wygląda to na uszczelniacze zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.