Skocz do zawartości

stuka zawór !!!


technix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne Grono 20.GIF

tym razem mam pytanko o układ smarowania silnika 1.2 8V (X12SZ) - tak wiem, że to nie jest astra, ale niestety sąsiedni kącik OPLA jest bardzo "ospały" a tak naprawdę to chyba pod tym względem nie ma różnicy z X16SZ.

A więc od początku, od 2 tygodni stałem się (dodatkowo) posiadaczem Corsy 1.2i 45KM z wyżej wymienionym silnikiem wyposażonym w LPG. Wszystko jest ok.gif poza jednym aczkolwiek bardzo dokuczliwym szczegółem, a mianowicie bardzo stuka jeden z zaworów na 3. cylindrze.

Auto kupiłem od pana "ze wsi" (nie obrażając nikogo nono.gif), który to miał sobie za nic obsługę okresową pojazdu (wszystkie filtry horse.gif do zera, olej smoła angryfire.gif).

Wczoraj z kolegą zdjeliśmy pokrywę rozrządu i kręcąc rozrusznikiem ok 2 minut (zdjęty kabel od DIS-a) zauważyliśmy, że tam gdzie stuka ten zawór to ledwie leci olej przez otwór w wałku - wogóle to wałek (krzywki) trochę zjechany (tak ok. 0,3mm). Chcieliśmy z kolegą wyjąć kompensator luzu zaworowego i go zregenerować, ale jak zobaczyliśmy, że na tej krzywce ma taki słaby przepływ to stwierdziliśmy komisyjnie 20.GIFpub2.gif że trzeba będzie najpierw spuścić tę smołę i zalać go pełnym syntetykiem (pomimo, że leci spod miski) i przejeździć jakiś dystans, że by go pożądnie przepłukało.

I teraz mam kilka pytań:

1. czy ktoś stosował coś takiego jak dodatek do oleju, który czyści hydraulikę ?

2. czy zalanie go olejem 5W40 coś go przepłucze?

3. jak długo jeździć na tym syntetyku, żeby się wymył?

4. czy ktoś ma może schemat układu smarowania tego silnika?

5. i wreszcie, czy i kiedy Nasza społeczność zasiądzie razem przy 20.GIF

Ogólnie to Corsa - b.fajne autko (szczególnie, że żona będzie nim jeździć) rotfl.gif

A zobaczcie jeszcze jak szedł yay.gif

285984127-Zdj%EAcie066111.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie stosowałem szuwaksów do płukania układu smarowania, jakieś 3 zmiany oleju temu przesiadłem się z mobila 15W40 na wpierw:

- GM 10W40 - żadnych anomalii nie było, jedynie właśnie stukał mi jeden zawór

- Później był Lotos 10W40 i nadal stukał, żadnych podcieków ogólnie baja.

- no i teraz śmigam na Elf 10W40 i w te mrozy zawór przestał stukać.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy nie stosowałem szuwaksów do płukania układu smarowania, jakieś 3 zmiany oleju temu

> przesiadłem się z mobila 15W40 na wpierw:

> - GM 10W40 - żadnych anomalii nie było, jedynie właśnie stukał mi jeden zawór

> - Później był Lotos 10W40 i nadal stukał, żadnych podcieków ogólnie baja.

> - no i teraz śmigam na Elf 10W40 i w te mrozy zawór przestał stukać.

> PZDR VEN

czyli lepszy olej=brak stukania

to zaleje go syntetykiem bez żadnych dodatków pojeżdżę z 2tys.km i zobaczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli lepszy olej=brak stukania

No nie wiem - ze wszystkich wymienianych elf był najtańszy.

> to zaleje go syntetykiem bez żadnych dodatków pojeżdżę z 2tys.km i zobaczę

Zacznij od tego aby zalać świerzy olej może być i syntetyk, jeżeli będzie źle szybko się o tym dowiesz, jak nie to pojeździj tak do wymiany i dla bezpieczeństwa zalej dobrym 10W40.

Edyta: Poza tym z takim olejem to takie trochę dobijanie silnika z takimi prędkościami.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie wiem - ze wszystkich wymienianych elf był najtańszy.

Na tym forum (tylko chyba w dziale Uno) panuje przekonanie, że Lotos ma bardzo dobre właściwości myjące. Może spróbuj go zastosować (w końcu nie będziesz na nim długo jeździł, więc tańszy Lotos chyba się sprawdzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może spróbuj go zastosować (w końcu nie będziesz na nim długo jeździł, więc tańszy

> Lotos chyba się sprawdzi).

confused.gif chyba nie do mnie ten post, ale zgadzam się przed wlaniem ELF-a do silnika wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów, po zdjęciu pokrywy "bebechy" się elegancko błyszczały, takiego efektu nie było na Mobilu ani na GM.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na tym forum (tylko chyba w dziale Uno) panuje przekonanie, że Lotos ma bardzo dobre właściwości

> myjące. Może spróbuj go zastosować (w końcu nie będziesz na nim długo jeździł, więc tańszy

> Lotos chyba się sprawdzi).

Ale Lotos sysntetyk?

Tu toczy się podobny problem (objawy właściwie identyczne) ale też póki co brak pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy

sprawa wygląda tak, że popychacze zaworów są zajeżdżone (zamiast wypukłe są wklęsłe). Czy od 1.6 8V będą pasowały do Corsy? Samoregulatory oczywiście też zapieczone ale te już rozruszałem (wszystkie 8 szt.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Adrian, pochwal się kolegom z efektów reanimacji hydropopychaczy.

Potwierdzam, operacja się udała i pacjent nie zmarł rotfl.gif

Ale nie chwal dnia przed zachodem słońca - wczoraj wieczorem zapalił się chcek angryfire.gif

Także dzisiaj będziemy szukać swieca.gif przyczyny chaja.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.