Skocz do zawartości

Uno Fire 1.0 - jaka skrzynia i sprzęgło?


aqrat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam Uno, jak w temacie. Dokładnie rocznik 1999, kupiony w salonie w Polsce, silnik 146 D8.000 (spisane z tabliczki znamionowej) z komputerem Bosch Mono-Motronic. Nie Mono-Jetronic i silnik 156 A2.246, jak w większości tych samochodów, tylko właśnie 146 D8.000. Powtarzam, bo to taki dziwoląg, który nie występuje w żadnych bazach danych, problem ze znalezieniem czegokolwiek - na przykład czujnik temperatury najczęściej jest dedykowany do Poloneza Caro PLUS, w żadnym Uno nie występuje.

Muszę wymienić sprzęgło (wywalone łożysko oporowe i docisk) i skrzynię (wyskakiwała trójka, teraz już wogóle nie ma trójki i czwórki). I próbuję szukać na Allegro i jest problem, bo w przypadku sprzęgła, które chcę kupić nowe - wszędzie w przypadku Uno 45 i.e. 1.0, co podobno jest dokładną nazwą mojego modelu wymieniają silnik 156 A2.246, a w przypadku skrzyni, którą chcę kupić używaną - nic nie wymieniają. Piszą tylko o grubym lub cienkim wałku, górnych wybierakach i cięgnach. Patrząc po zdjęciach niby znalazłem kilka, które wyglądają dokładnie tak, jak moja, ale jak pytałem na szrocie, to chcieli moją skrzynię na wzór, bo do tego samochodu podobno mieli siedem różnych, ale wizualnie jednakowych. A trochę mi nie bardzo rozbebeszyć samochód i dopiero szukać, bo muszę być mobilny, a bez trójki i czwórki jeszcze da się przemieszczać - choćby z dzieciaczkiem do lekarza. Stąd moje pytanie: czy jest tu ktoś, kto mógłby mi dokładnie powiedzieć, jakiej skrzyni i jakiego sprzęgła mam szukać? Może ktoś miał podobny problem, a może w przypadku tych części 156 A2.246 i 146 D8.000, to jest to samo? Na stronie Uno Klub Polska w tabeli wszystkich modeli ktoś wymienił te dwa silniki przy tym samym modelu samochodu, ale już na zdjęciach kiszka, bo to na pewno nie był silnik 146 D8.000. Zupełnie inny moduł zapłonowy i ten silnik nie ma podciśnieniowego regulatora zapłonu. Ale jeśli ktoś wiedział, że w Uno i.e. 1.0 występują silniki 156 A2.246 oraz 146 D8.000, to może wie też, jakich części szukać do tego drugiego?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik jest ten sam, różnił się tylko sposobem zasilania w paliwo i zapłonem (czyli wymieniony jetronic i motronic)

skrzynie różniły się wybieraniem (góra lub dół (jeden lub dwa patyki))

Motronica nie ma w katalogach bo go tylko w polsce klepano, co nie zmienia faktu że częśći do jetronica i motronica są takie same. Różnica występuje w zapłonie.

Dodatkowo ten sam motronic występował w Polonezie caro plus (1.6 mpi), fiacie brava/bravo 1.4 12v, oraz paru vw, oplach itp

jak coś nie będziesz wiedział to pisz

a w 1.0 po 98 roku (motronic) występował gruby wałek, i do niego dopasowujesz sprzęgło (gdyby skrzynia miała cienki to zakładasz sprzęgło z cienkim i wszystko gra)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodziłoby na to, że 156 A2.246 i 146 D8.000 od strony mechanicznej, to dokładnie te same silniki? Tak mi jakoś z tych wszystkich informacji wychodziło. A to wybieranie i te patyki - to tak bardziej po ludzku chodzi o zewnętrzny mechanizm zmiany biegów, czyli te dwa cięgna, które idą od skrzyni do tego, co niektórzy nazywają samolotem, czyli tego czegoś, co jest dalej połączone z dźwignią zmiany biegów? Jeśli to o to chodzi, to ja mam dwa patyki :-) A skrzynia, której potrzebuję, to podobno 5.13.513 i co dziwne - występuje podobno też w Uno 1.4. Fakt, że znalazłem na Allegro aukcje, w których jedno sprzęgło pasują do tych dwóch modeli - możesz to potwierdzić? I jeśli nawet trafiłbym skrzynię z tym cienkim wałkiem, to pozostałe rzeczy, czyli mocowanie do silnika itp będą się zgadzać? A może wiesz jeszcze, gdzie mniej więcej na korpusie skrzyni szukać tych numerów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa patyki idące pod podłogą... dziwne jak na motronica i normalne jak na fiata ;p;p albo masz dwa cięgna od drążka pod podłogą albo jeden schowany w tunelu środkowym

co do skrzyni 1.4 to sprzęgła w 1.0 bywały czasami z 1.4, skrzynie z 1.4 nie będzie pasować do 1.0 (inna rodzina silników).

skrzynia z uno zawsze do uno spasuje.

5.13.513 to z tego co pamiętam skrzynia z cc sportinga... (poprawcie mnie jak pamięć zawodzi)

silniki 1.0 fire zawsze były takie same ;p

ps. w uno występował jeszcze jeden silnik 1.0, w modelach CLIP; jest to brazylijska odmiana Uno (poj. 994)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dwa patyki idące pod podłogą... dziwne jak na motronica i normalne jak na fiata ;p;p albo masz dwa

> cięgna od drążka pod podłogą albo jeden schowany w tunelu środkowym

Z tego co ja rozumiem, to Koledze chodzi o patyki - drążki/cięgna między skrzynią a mechanizmem z sierżantem na maglownicy.

> 5.13.513 to z tego co pamiętam skrzynia z cc sportinga... (poprawcie mnie jak pamięć zawodzi)

CCS - C.514.5.13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pavel - dokładnie o te patyki mi chodzi. Co tam pod podłoga idzie od tego całego sierżanta (ja słyszałem nazwę "samolot") do dźwigni, to nie wiem - pewnie jeden drążek. No a wie ktoś, gdzie na obudowie skrzyni szukać tych numerów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.