chemmist Napisano 26 Maja 2012 Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 Witajcie, Co to za automat jest w tym aucie w wersji po liftingu z silnikiem 1.8 129KM? Czy posiada jakieś przypadłości? A co do silnika, to ten który lubi łykać olej? Piszcie co wiecie od tym aucie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 26 Maja 2012 Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 > Witajcie, > Co to za automat jest w tym aucie w wersji po liftingu z silnikiem 1.8 129KM? Czy posiada jakieś > przypadłości? A co do silnika, to ten który lubi łykać olej? > Piszcie co wiecie od tym aucie > Pozdrawiam kolejna osoba jak widać przymierza się do tego auta masz, do poczytania: http://manager.money.pl/styl/grupy/pl-misc-samochody/skrzynia-mmt-toyoty-288336.html http://www.autocentrum.pl/oceny/toyota/corolla/ix/ocena-kierowcy-1400134127 http://www.autocentrum.pl/oceny/toyota/c...rzynia-i-biegow http://www.wykop.pl/link/143488/wadliwe-skrzynie-mmt-w-toyotach/ http://www.forumkierowcow.pl/showthread.php?t=26156 http://www.forumsamochodowe.pl/toyota-corolla-verso-mmt-2004-pomocy-vt54045.htm http://www.toyota.fora.pl/sprawy-techniczne,4/automatyczna-skrzynia-biegow-toyota-corolla-verso,480.html http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=33317 http://www.bmw3er.pl/printview.php?t=17081&start=0&sid=afa6d4fb9e08bb1dcfdfb50b6332a25b Jeżeli chodzi o Toyotę to mogę co nieco powiedzieć na jej temat bo mam je na codzień Mogę śmiało polecić automaty w tej marce, bardzo dobre skrzynie, jeszcze nie mieliśmy okazji naprawiać automatu, a ASO stoi już ponad 1,5 roku W tych pieniądzach można już sobie wybrać coś fajnego, avensis ( szeroki wybór silników ) bardzo fajny samochodzik, mi się nim jeździ lepiej niż najnowszym avensisem. Można by też patrzeć na starszą RAV4 ale akurat tutaj jeżeli chodzi o wygląd to musi już na nią znaleźć amator, mi się strasznie nie podoba ale niektórzy mówią że jest ładna A jeżeli chodzi o skrzynie typu MMT ( skrzynia manualna ale biegi przełączają się automatycznie ) w Toyotach to polecam młotek 10kg i solidne uderzenie w głowę Biegi przełączają się z taką prędkością że można spokojnie zapalić a między zmianami biegów czuć spore hamowanie silnikiem, żeby zmieniało to w miarę płynnie biegi między zmianami trzeba puszczać gaz. No i nie ma tak jak w normalnym automacie że puszczasz hamulec i samochód się toczy, trzeba dodać gazu a rusza dość gwałtownie co sprawia spore problemy przy parkowaniu lub manewrowaniu i na sam koniec: http://forum.corollaclub.org/viewtopic.php?p=587496 edit: a jak Cię to nadal nie zniechęci to mogę Ci fajnie wyposażone sztukę nadać z przebiegiem koło 105kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 26 Maja 2012 Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 No a tak przy okazji, skoro jesteś w temacie - w obecnych CVT Toyoty wymienia się olej czy nie wymienia, bo mam sprzeczne informacje? I jak z trwałością OBECNYCH skrzyń CVT, łączonych z benzyną 1,8? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 > No a tak przy okazji, skoro jesteś w temacie - w obecnych CVT Toyoty wymienia się olej czy nie > wymienia, bo mam sprzeczne informacje? > I jak z trwałością OBECNYCH skrzyń CVT, łączonych z benzyną 1,8? z jedyną skrzynią cvt jaką miałem przyjemność osobiście doceniać to była taka w Micrze K11 z silnikiem 1.3 co do nowych Ci nie powiem a co do samej wymiany, ja bym wymieniał bez względu jak podchodzi do tego producent olej z czasem w końcu traci swoje właściwości poza tym anegdota: były sobie dwie firmy A i B produkujące samochody jedna i druga wkładała do swoich aut skrzynię firmy C mimo, że była to DOKŁADNIE ta sama skrzynie, firma A zalecała wymianę oleju, a firma B nie ... wyciągnięcie wniosków pozostawiam Tobie specjalnie napisałem firma A i firma B bo już pamięć nie ta i zapomniałem co to dokładnie z marki były Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 > z jedyną skrzynią cvt jaką miałem przyjemność osobiście doceniać > to była taka w Micrze K11 z silnikiem 1.3 > co do nowych Ci nie powiem > a co do samej wymiany, ja bym wymieniał bez względu jak podchodzi do tego producent > olej z czasem w końcu traci swoje właściwości > poza tym anegdota: > były sobie dwie firmy A i B produkujące samochody > jedna i druga wkładała do swoich aut skrzynię firmy C > mimo, że była to DOKŁADNIE ta sama skrzynie, firma A zalecała wymianę oleju, a firma B nie ... > wyciągnięcie wniosków pozostawiam Tobie > specjalnie napisałem firma A i firma B bo już pamięć nie ta i zapomniałem co to dokładnie z marki > były Pytanie tylko czy skrzynie w obu firmach pracowały tak samo, bo jeśli tak to wymiana była zwykłym podchodem marketingowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 OK, ale akurat Toyota nie ma w zwyczaju tak postępować - przykładem są przeglądy: niby co 30 tys. km/2 lata, ale na wymianę oleju trzeba przyjeżdżać 2x częściej. Poza tym taki olej bodajże ok. 1000 PLN kosztuje czy jakoś tak, więc... sporo. Z drugiej strony z CVT jest różnie, ale akurat Toyotowskie chwalą - przynajmniej nie spotkałem się z jakimiś narzekaniami. To i pytam kogoś, kto być może wie więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 > Pytanie tylko czy skrzynie w obu firmach pracowały tak samo, bo jeśli tak to wymiana była zwykłym > podchodem marketingowym Raczej odwrotnie - brak zalecanych wymian można pod coś takiego podciągnąć, do końca gwarancji tak czy inaczej skrzynia powinna wytrzymać tak czy inaczej. W przypadku klasycznych skrzyń hydrokinetycznych zdarza się bardzo wiele przypadków "naprawy" nieprawidłowo działającej skrzyni polegającej po prostu na wymianie płynu na nowy, podobnie jak zdarzają się czasem przypadki zniszczenia skrzyni w skutek nieprawidłowo przeprowadzonej wymiany (nawet w ASO ). A przypadek opisany wyżej wcale nie jest taki rzadki - często skrzynie dostarczane są od konkretnego kooperanta do różnych modeli aut, nawet nie w ramach jednego dużego wielomarkowego koncernu, ale do aut różnych marek, które ze sobą mają niewiele wspólnego - i zalecenia co do serwisowania skrzyni w takim wypadku też często mają ze sobą niewiele wspólnego , bo w większym stopniu podyktowane są polityką serwisową konkretnej marki niż jakimiś zaleceniami wytwórcy skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 No tak, ale akurat CVT to robi sama bodajże Toyota i nawet nie wiem czy nie w PL. To ich konstrukcja i ich wykonanie. Co do MMT to nie wiem kto to robił (i robi do Aurisa, bo chyba tylko ten to jeszcze ma montowane), ale skrzynia faktycznie bez porównania najgorsza w klasyfikacji automatów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 27 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 dziękuję, odpuszczam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 > No tak, ale akurat CVT to robi sama bodajże Toyota i nawet nie wiem czy nie w PL. To ich > konstrukcja i ich wykonanie. > Co do MMT to nie wiem kto to robił (i robi do Aurisa, bo chyba tylko ten to jeszcze ma montowane), > ale skrzynia faktycznie bez porównania najgorsza w klasyfikacji automatów. MMT montowane były w Yarisach, Corolkach, Aurisach przy czym w Corollach do pewnego momentu montowane też były klasyczne automaty CVT jest od pewnego czasu dopiero wprowadzone jeśli mnie pamięć nie myli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 > dziękuję, odpuszczam przerabiałem temat auta z automatem i w sumie niewiele jest na rynku modeli, które jeszcze można bez większego strachu kupić ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 Jeśli chodzi o benzynowce, to: W nowym Yarisie jest tylko CVT, a w Aurisie/Corolli MMT. Zwykły automat Toyota daje tylko dieslach. CVT jest też w benzynowych wersjach m.in. Avensisa i Verso 1.8 i 2.0. Generalnie CVT już od dłuższego czasu (chyba co najmniej ok. 4 lata) jest montowane przez Toyotę. I podobno od pewnego czasu nie trzeba już wymieniać oleju w tej skrzyni. Tyle wiem - a skrzynię sobie bardzo chwalę MMT też jeździłem, akurat nie Toyotowskim i z zalet to miał tylko jedną: jeśli ktoś naprawdę chciał automat, to zasadniczo to jest automat. Ale bujanie przy zmianie biegów faktycznie jak w żaglowcu No i awaryjność największa ze wszystkich automatów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 oo to się podepne z pytaniem czy w wyżej wymieninym aucie silnik E1Z-D72L to łańcuch czy pasek ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.