rds Napisano 28 Maja 2012 Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Mam pytanie odnośnie Astry 1.7 DTi, konkretnie chcę zapytać o 2 Astry... Astra z roku 2001 1.7 dti silnik pracuje równo i tak samo jeździ bez zarzutu przebieg 373 000km Astra z roku 2002 1.7 dti, obroty silnika czasami falują +/- 100obr/min. Podczas jazdy nie jest zbyt elastyczny. Przebieg około 200 000km Poniżej wklejam bloki pomiarowe aut Wybrany model>,2001,Astra-G,Silnik,Y 17 DT Sterownik Klucz #1: EF Klucz #2: 8F Ustawiony normalny parametr synchronizacji. VIN: W0L0TGFxxxxxxxxxxxxxxx RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001003489 ProgrammingDate: 20070824 systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0113386350 vehicleManufacturerECUHardwareNumber 97306575 EA systemSupplierECUSoftwareNumber: DYRX systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0004 exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01011 systemNameOrEngineType: Y17DT Identyfikator: 1305 CalibrationDate: STRCB0A Dane z bloków pomiarowych: Status zapłonu,Zał 12V Napięcie akumulatora,13.5 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaznik zaworu przelewowego,Aktywny Sygnał sensora pozycji pedału gazu,0.0 % Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny Przepływomierz powietrza,1.76 V Przepływomierz powietrza,30.3 kg/h Ciśniemnie ładowania,2.27 V Ciśniemnie ładowania,99 kPa żądanie ciśnienia ładowania,100 kPa Ciśnienie atmosferyczne,4.73 V Ciśnienie atmosferyczne,99 kPa Temperatura powietrza wlotowego,3.00 V Temperatura powietrza wlotowego,32 °C Temperatura cieczy chłodzącej,2.41 V Temperatura cieczy chłodzącej,51 °C Temperatura paliwa,33 °C Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny Ciśnienie oleju,Normalne Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.00 V Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),608 kPa Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim Rzeczywisty początek wtrysku,1.9 CA Masa paliwa,7 mg/suw Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,5.1 % Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),75.0 % Prędkość pompy,424 obr/min Prędkość silnika,847 obr/min Pożądana prędkość jałowa,850 obr/min Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Aktywny Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr. Prędkość pojazdu,0 km/h Lampka kontrolna,Zał Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Aktywny Temperatura zewnętrzna,17 °C Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny Przekaznik 3 wentylatora,Nieaktywny Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny --------------------------------------------------------------------------------- Astra2002 Wybrany model>,2002,Astra-G,Silnik,Y 17 DT Sterownik Klucz #1: EF Klucz #2: 8F Ustawiony normalny parametr synchronizacji. VIN: W0L0TGFxxxxxxxxxxxx RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: DELCOLVP13 ProgrammingDate: 20020129 systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0113386350 vehicleManufacturerECUHardwareNumber 97306575 EA systemSupplierECUSoftwareNumber: DMRW systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0003 exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01011 systemNameOrEngineType: Y17DT Identyfikator: 1305 CalibrationDate: STRCB0A Dane z bloków pomiarowych: Status zapłonu,Zał 12V Napięcie akumulatora,13.5 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaznik zaworu przelewowego,Aktywny Sygnał sensora pozycji pedału gazu,0.0 % Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny Przepływomierz powietrza,1.78 V Przepływomierz powietrza,25.8 kg/h Ciśniemnie ładowania,2.27 V Ciśniemnie ładowania,99 kPa żądanie ciśnienia ładowania,100 kPa Ciśnienie atmosferyczne,4.69 V Ciśnienie atmosferyczne,98 kPa Temperatura powietrza wlotowego,2.98 V Temperatura powietrza wlotowego,33 °C Temperatura cieczy chłodzącej,1.06 V Temperatura cieczy chłodzącej,87 °C Temperatura paliwa,38 °C Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny Ciśnienie oleju,Normalne Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Aktywny Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.00 V Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1 200 kPa Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim Rzeczywisty początek wtrysku,1.6 CA Masa paliwa,6 mg/suw Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,5.1 % Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),75.0 % Prędkość pompy,427 obr/min Prędkość silnika,857 obr/min Pożądana prędkość jałowa,850 obr/min Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywny Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Aktywny Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny Prędkość pojazdu,0 km/h Lampka kontrolna,Wył Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny Temperatura zewnętrzna,19 °C Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny Przekaznik 3 wentylatora,Nieaktywny Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny Interesują mnie parametry przepływki w Astrze z 2002 roku, czy te parametry są prawidłowe? Auta pracowały na obrotach jałowych . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 28 Maja 2012 Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 > Interesują mnie parametry przepływki w Astrze z 2002 roku, czy te parametry są prawidłowe? Tak, są prawidłowe. Norma to 25-40 kg/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 > Tak, są prawidłowe. Dzięki Bez obciążenia obroty falują, z obciążeniem jest ok. (np zapalone światła lub włączona klimatyzacja). Elastyczność auta nie jest zbyt fajna. Czasami szarpie, lub są braki w mocy. Filtry są nowe, paliwo z Texaco. Gdzie szukać problemu? Oczywiście pytam o Astrę z 2002 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 28 Maja 2012 Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 > Gdzie szukać problemu? W alternatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 > W alternatorze. , alternator był wymieniany z początku roku. Bez obciążenia 14.2V, z pełnym obciązeniem 13.7 V. Akumulator sprawny. Może jednak coś złego dzieje się w sterowniku? Auto odpala bez problemu, nie gaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdm64 Napisano 30 Maja 2012 Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 Ja bym zerknął do sterownika pompy (tego z tyłu silnika), częsta przypadłość tych silników. Jeżeli okaże się że z nim są problemy to naprawić tylko z daleka od magików z allegro za 100-150zł i podobne. Miałem już kilka takich po ich naprawach i to co zrobili nie miało prawa długo pojeździć. Dobrze i w porę naprawiony sterownik gwarantuje że zapomnisz na długie lata o problemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 2 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Sterownik widać, że był naprawiany. Auto sprowadzone ze Szwajcarii i tam to było robione. Może jednak EGR jest do czyszczenia? Egr nie generuje żadnych błędów... Edycja: Właśnie był u mnie właściciel tą Astrą. Obroty bardziej falują (na op-comie +/- 150obr). Zauważyłem, że podstawa EGR-a jest mokra z prawej strony, sporo tawotu przy podstawie. Po oczyszczeniu tyle na ile pozwala dostęp, oraz po przebyciu około 20km, pojawiłsię znowu syf w tym miejscu. Zakładam, że tam jest nieszczelnośc, która powoduje falowanie obrotów. Czy ktoś by mógł poratować nr uszczelek jakie tam są zastosowane? Dziękuje za uwagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Zajrzyj tu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 8 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2012 Auto juz pracuje poprawnie , obroty równiutkie Sam przedmuch pod egr-em nie był problemem. Problemem był egr oraz kolektor dolotowy. Otwór w kolektorze jaki tam ujrzałem to około 1.5cm , tak samo w egr. Po usunięciu całego mazutu z egr oraz z kolektora auto pracuje tak jak powinno. Tak zasyfionego kolektora jeszcze nie widziałem. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2012 > Auto juz pracuje poprawnie , obroty równiutkie > Sam przedmuch pod egr-em nie był problemem. Problemem był egr oraz kolektor dolotowy. Otwór w > kolektorze jaki tam ujrzałem to około 1.5cm , tak samo w egr. > Po usunięciu całego mazutu z egr oraz z kolektora auto pracuje tak jak powinno. > Tak zasyfionego kolektora jeszcze nie widziałem. > Dzięki za pomoc pewnie turbo popuszcza olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 8 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2012 > pewnie turbo popuszcza olej Właśnie nie, auto jeździ na Castrolu 5w30. Aktualny prawdziwy przebieg 197 000km. Wszystkie rury czyste, praktycznie suche. Olej zmieniany co 10 000km, na miarce nigdy nie stwierdzono ubytku. Tylko egr i kolektor był tak zasyfiony. Od nowości nic nie było ruszane przy dolocie. Z tego co słyszałem, zaleca się czyszczenie tego ustrojstwa nawet co 50 000km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2012 > Właśnie nie, auto jeździ na Castrolu 5w30. Aktualny prawdziwy przebieg 197 000km. Wszystkie rury > czyste, praktycznie suche. Olej zmieniany co 10 000km, na miarce nigdy nie stwierdzono ubytku. > Tylko egr i kolektor był tak zasyfiony. Od nowości nic nie było ruszane przy dolocie. Z tego > co słyszałem, zaleca się czyszczenie tego ustrojstwa nawet co 50 000km. to skad olej w kolektorze i w egr musi byc albo w powietrzu albo w spalinach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2012 > to skad olej w kolektorze i w egr musi byc albo w powietrzu albo w spalinach Z odmy kolego, z odmy. Turbo też trochę przepuści, ale tak mało, że na bagnecie tego nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2012 > Z odmy kolego, z odmy. Turbo też trochę przepuści, ale tak mało, że na bagnecie tego nie widać. to jak z odmy to zajechane pierscienie lub uklad tlok-cylinder Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 9 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 > to jak z odmy to zajechane pierscienie lub uklad tlok-cylinder Nie popadajmy w paranoje Silnik jest jak najbardziej sprawny, pracuje równo, aż miło posłuchać tego dieselka Miałem 1.7 DTI, u mnie też było tam trochę syfu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.