Skocz do zawartości

Astra G 1.7 DTI praca silnika


rds

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie Astry 1.7 DTi, konkretnie chcę zapytać o 2 Astry...

Astra z roku 2001 1.7 dti silnik pracuje równo i tak samo jeździ bez zarzutu przebieg 373 000km

Astra z roku 2002 1.7 dti, obroty silnika czasami falują +/- 100obr/min. Podczas jazdy nie jest zbyt elastyczny. Przebieg około 200 000km

Poniżej wklejam bloki pomiarowe aut

Wybrany model>,2001,Astra-G,Silnik,Y 17 DT

Sterownik

Klucz #1: EF

Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0TGFxxxxxxxxxxxxxxx

RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001003489

ProgrammingDate: 20070824

systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0113386350

vehicleManufacturerECUHardwareNumber 97306575 EA

systemSupplierECUSoftwareNumber: DYRX

systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0004

exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01011

systemNameOrEngineType: Y17DT

Identyfikator: 1305

CalibrationDate: STRCB0A

Dane z bloków pomiarowych:

Status zapłonu,Zał 12V

Napięcie akumulatora,13.5 V

Glówny przekaznik,Aktywny

Przekaznik zaworu przelewowego,Aktywny

Sygnał sensora pozycji pedału gazu,0.0 %

Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V

Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V

Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny

Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny

Przepływomierz powietrza,1.76 V

Przepływomierz powietrza,30.3 kg/h

Ciśniemnie ładowania,2.27 V

Ciśniemnie ładowania,99 kPa

żądanie ciśnienia ładowania,100 kPa

Ciśnienie atmosferyczne,4.73 V

Ciśnienie atmosferyczne,99 kPa

Temperatura powietrza wlotowego,3.00 V

Temperatura powietrza wlotowego,32 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,2.41 V

Temperatura cieczy chłodzącej,51 °C

Temperatura paliwa,33 °C

Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny

Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny

Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny

Ciśnienie oleju,Normalne

Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.00 V

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),608 kPa

Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim

Rzeczywisty początek wtrysku,1.9 CA

Masa paliwa,7 mg/suw

Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,5.1 %

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),75.0 %

Prędkość pompy,424 obr/min

Prędkość silnika,847 obr/min

Pożądana prędkość jałowa,850 obr/min

Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Aktywny

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane

Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.

Prędkość pojazdu,0 km/h

Lampka kontrolna,Zał

Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V

Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Aktywny

Temperatura zewnętrzna,17 °C

Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny

Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny

Przekaznik 3 wentylatora,Nieaktywny

Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes

Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny

---------------------------------------------------------------------------------

Astra2002

Wybrany model>,2002,Astra-G,Silnik,Y 17 DT

Sterownik

Klucz #1: EF

Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0TGFxxxxxxxxxxxx

RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: DELCOLVP13

ProgrammingDate: 20020129

systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0113386350

vehicleManufacturerECUHardwareNumber 97306575 EA

systemSupplierECUSoftwareNumber: DMRW

systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0003

exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01011

systemNameOrEngineType: Y17DT

Identyfikator: 1305

CalibrationDate: STRCB0A

Dane z bloków pomiarowych:

Status zapłonu,Zał 12V

Napięcie akumulatora,13.5 V

Glówny przekaznik,Aktywny

Przekaznik zaworu przelewowego,Aktywny

Sygnał sensora pozycji pedału gazu,0.0 %

Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V

Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V

Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny

Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny

Przepływomierz powietrza,1.78 V

Przepływomierz powietrza,25.8 kg/h

Ciśniemnie ładowania,2.27 V

Ciśniemnie ładowania,99 kPa

żądanie ciśnienia ładowania,100 kPa

Ciśnienie atmosferyczne,4.69 V

Ciśnienie atmosferyczne,98 kPa

Temperatura powietrza wlotowego,2.98 V

Temperatura powietrza wlotowego,33 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,1.06 V

Temperatura cieczy chłodzącej,87 °C

Temperatura paliwa,38 °C

Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny

Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny

Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny

Ciśnienie oleju,Normalne

Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Aktywny

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.00 V

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1 200 kPa

Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim

Rzeczywisty początek wtrysku,1.6 CA

Masa paliwa,6 mg/suw

Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,5.1 %

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),75.0 %

Prędkość pompy,427 obr/min

Prędkość silnika,857 obr/min

Pożądana prędkość jałowa,850 obr/min

Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywny

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Aktywny

Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane

Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny

Prędkość pojazdu,0 km/h

Lampka kontrolna,Wył

Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V

Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny

Temperatura zewnętrzna,19 °C

Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny

Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny

Przekaznik 3 wentylatora,Nieaktywny

Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes

Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny

Interesują mnie parametry przepływki w Astrze z 2002 roku, czy te parametry są prawidłowe?

Auta pracowały na obrotach jałowych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, są prawidłowe.

Dzięki 20.GIF

Bez obciążenia obroty falują, z obciążeniem jest ok. (np zapalone światła lub włączona klimatyzacja).

Elastyczność auta nie jest zbyt fajna. Czasami szarpie, lub są braki w mocy.

Filtry są nowe, paliwo z Texaco.

Gdzie szukać problemu?

Oczywiście pytam o Astrę z 2002 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W alternatorze.

hmm.gif, alternator był wymieniany z początku roku. Bez obciążenia 14.2V, z pełnym obciązeniem 13.7 V. Akumulator sprawny.

Może jednak coś złego dzieje się w sterowniku? Auto odpala bez problemu, nie gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zerknął do sterownika pompy (tego z tyłu silnika), częsta przypadłość tych silników. Jeżeli okaże się że z nim są problemy to naprawić tylko z daleka od magików z allegro za 100-150zł i podobne. Miałem już kilka takich po ich naprawach i to co zrobili nie miało prawa długo pojeździć. Dobrze i w porę naprawiony sterownik gwarantuje że zapomnisz na długie lata o problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik widać, że był naprawiany. Auto sprowadzone ze Szwajcarii i tam to było robione.

Może jednak EGR jest do czyszczenia? Egr nie generuje żadnych błędów... hmm.gif

Edycja: zlosnik.gif

Właśnie był u mnie właściciel tą Astrą. Obroty bardziej falują (na op-comie +/- 150obr).

Zauważyłem, że podstawa EGR-a jest mokra z prawej strony, sporo tawotu przy podstawie. Po oczyszczeniu tyle na ile pozwala dostęp, oraz po przebyciu około 20km, pojawiłsię znowu syf w tym miejscu.

Zakładam, że tam jest nieszczelnośc, która powoduje falowanie obrotów.

Czy ktoś by mógł poratować nr uszczelek jakie tam są zastosowane?

Dziękuje za uwagę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto juz pracuje poprawnie , obroty równiutkie smile.gif

Sam przedmuch pod egr-em nie był problemem. Problemem był egr oraz kolektor dolotowy. Otwór w kolektorze jaki tam ujrzałem to około 1.5cm crazy.gif, tak samo w egr. frown.gif

Po usunięciu całego mazutu z egr oraz z kolektora auto pracuje tak jak powinno.

Tak zasyfionego kolektora jeszcze nie widziałem. panic.gif

Dzięki za pomoc 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto juz pracuje poprawnie , obroty równiutkie

> Sam przedmuch pod egr-em nie był problemem. Problemem był egr oraz kolektor dolotowy. Otwór w

> kolektorze jaki tam ujrzałem to około 1.5cm , tak samo w egr.

> Po usunięciu całego mazutu z egr oraz z kolektora auto pracuje tak jak powinno.

> Tak zasyfionego kolektora jeszcze nie widziałem.

> Dzięki za pomoc

pewnie turbo popuszcza olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie turbo popuszcza olej

Właśnie nie, auto jeździ na Castrolu 5w30. Aktualny prawdziwy przebieg 197 000km. Wszystkie rury czyste, praktycznie suche. Olej zmieniany co 10 000km, na miarce nigdy nie stwierdzono ubytku. Tylko egr i kolektor był tak zasyfiony. Od nowości nic nie było ruszane przy dolocie. Z tego co słyszałem, zaleca się czyszczenie tego ustrojstwa nawet co 50 000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie nie, auto jeździ na Castrolu 5w30. Aktualny prawdziwy przebieg 197 000km. Wszystkie rury

> czyste, praktycznie suche. Olej zmieniany co 10 000km, na miarce nigdy nie stwierdzono ubytku.

> Tylko egr i kolektor był tak zasyfiony. Od nowości nic nie było ruszane przy dolocie. Z tego

> co słyszałem, zaleca się czyszczenie tego ustrojstwa nawet co 50 000km.

to skad olej w kolektorze i w egr musi byc albo w powietrzu albo w spalinach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jak z odmy to zajechane pierscienie lub uklad tlok-cylinder

Nie popadajmy w paranoje wink.gif

Silnik jest jak najbardziej sprawny, pracuje równo, aż miło posłuchać tego dieselka 893goodvibes.gif

Miałem 1.7 DTI, u mnie też było tam trochę syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.